کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۰۳۷۷
تاریخ خبر:

گزارش‌های برگزیده ‌همین روزها‌ در‌ ۴۴‌سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌چهاردهم خرداد ۱۳۵۷٫ روز قبل از ۱۵ خرداد است و شایعه تعطیلی بازار در روز آینده. و تیتر یک این است که اصناف اعلام کرده‌اند فردا تعطیل نخواهند بود. بازی ایران و هلند برگزار شد و هلند با سه گل که دوتای آن از روی نقطه پنالتی بود ایران را شکست داده. حالا که بازی‌ها را دوباره می‌بینیم متوجه می‌شویم هردو پنالتی کاملا درست بوده‌اند اما تیتر دو روزنامه مبنی بر اعتراض تیم ایران به داور بازی بوده است.

در صفحه ۴ آمده که کاپیتان هلند اظهار کرده برای یک پیروزی بزرگ شش بر صفر خودمان را آماده کرده بودیم اما در نهایت فقط سه گل زدیم. حشمت مهاجرانی قبل از بازی از همه بازیکنانش می‌خواهد که بروند سلمانی هتل و ریش‌ها و ته‌ریش‌های خود را بزنند و تنها کسی که قبول کرده علی پروین بوده و بقیه با ریش و ته ریش وارد بازی شده‌اند. روزنامه با ستار خواننده پاپ مصاحبه‌ای کرده و او گفته که ماهی ۱۰۰ هزار تومان درآمد دارد‌! که رقمی کلان است.

او همین طور گفته که بنان و شجریان و پریسا هم اگر می‌توانستند به کاباره می‌رفتند! او همچنین گفته که صدای شجریان برای مردم جالب نیست برعکس صدای گلپایگانی‌! در ادامه موج اکران فیلم‌های قابل قبول‌، فیلم جولیا ساخته فرد زینه‌مان هم به اکران سینماهای تهران رسیده است. به این ترتیب آنی هال، برخورد نزدیک از نوع سوم‌، آرواره‌های کوسه‌،‌ شبکه، دیوانه از قفس پرید‌،‌ راکی‌، راننده تاکسی و حالا هم جولیا از فیلم‌های مهمی هستند که طی یک‌سال گذشته به اکران سینماهای تهران رسیده‌اند.

مجید فرهنگ خواننده لاله زاری وقتی برای بیرون آوردن ماشین خود از پارکینگ برای لحظاتی از همسرش جدا می‌شود او را در محاصره چهار پنج جوان غریبه می‌بیند و وقتی اعتراض می‌کند مورد حمله با چاقو قرار می‌گیرد و عازم بیمارستان می‌شود. پل هوایی سیدخندان هم آخرین مراحل خود را می‌گذراند و اعلام شد که پل حافظ به نادری هم مراحل ساخت خود را شروع خواهد کرد و اعلام شده سومین پلی است که بر روی خیابان حافظ احداث خواهد شد.

پانزدهم خرداد ۱۳۵۷٫ اطلاعات نوشته که مغازه‌های سطح شهر باز بودند و فقط ۳۰ درصد مغازه‌ها و حجره‌های بازار تهران بسته بوده‌اند و بقیه به کار خود ادامه داده‌اند. مشخص است که چه روز مهمی برای حکومت در ارزیابی قدرت مخالفان بوده است. فیلمی با نام عشق‌های آتشین یک ملوان با شرکت کریس کریستوفرسون و سارا مایلز اکران شده که البته تماشایش برای زیر هجده سال ممنوع بوده است. در سینما رادیو سیتی که همین هفته پیش مورد حمله مخالفان قرار گرفته و شیشه‌هایش شکسته شده بود‌.

فیلم کلاسیک ماجرا‌ی نیمروز هم در سینما پارامونت اکران شده است‌. ارزیابی بازی تیم ملی مقابل هلند ادامه دارد و مفسر اطلاعات فقط ناصر حجازی را صاحب نمره قبولی می‌داند که به روایت او شش فرصت گل بسیار خوب را مهار کرده بود. آندرانیک اسکندریان و محمد صادقی نیز تا حدی قابل قبول بوده‌اند. این مفسر شکایت کرده که چرا وقتی حسن نظری با مصدومیت کشاله ران و بیضه در زمین حاضر شده هیچ ذخیره و گزینه مطمئنی برای جانشینی او وجود ندارد و این که حسن روشن مصدوم چرا به بازی فراخوانده شد؟

نتایج تونس و پرو مقابل مکزیک و اسکاتلند موجب شده تا در ایران از تیم ملی توقع درخشش مشابهی را داشته باشند.فریدون دوسال به خاطر اختفای تریاک به زندان می‌افتد و وقتی از زندان آزاد می‌شود می‌بیند همسرش با احمد نزدیک‌ترین دوست فریدون فرار کرده و بچه‌هایش را هم به خواهر فریدون سپرده است! فریدون شکایت می‌کند و پلیس احمد و زن فریدون را در یک مسافرخانه پیدا می‌کند و جفتشان راهی زندان شده‌اند. فریدون گفته که نمی‌توانم از پس مخارج این ۴ بچه بر بیایم و هرچهارتا را به پرورشگاه می‌سپارم. این داستان یک زندگی در همین تهران بزرگ بوده است.

کدخبر: ۴۶۰۳۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر