کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۹۷۱
تاریخ خبر:

گزارش‌های برگزیده ‌همین روزها‌ در‌ ۴۴‌سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌سه‌شنبه دوم خرداد ۱۳۵۷٫ خبر مهم صفحه اول حرف‌های محمدرضا است: حمله شدید شاهنشاه به گروه‌های افراطی‌. ذیل این تیتر آمده‌: برای حفظ آرامش کشور تصمیمات لازم گرفته شده است. یک خبر فان هم چاپ شده که طبق آن یک شرکت آمریکایی حق امتیاز تولید نان سنگک را می‌خرد که خب بهتر است خودمان را درگیر این خبر نکنیم. در صفحه ۳ از نفوذ یک ایرانی مقیم پاریس به نام فریدون صاحب‌جمع در برنامه‌ریزی دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در پاریس مقابل تیم ملی فرانسه و پاری سن ژرمن صحبت شده است‌. اسماعیل شاهرودی شاعر نوپرداز نیز در بیمارستان مهر بستری شده است.

ایران درودی نیز نمایشگاهی ازآثار خود را در ژنو افتتاح کرده است. صفحه سینما پر از آگهی‌های فیلم‌های روز است. فیلم مظفر با شرکت پرویز صیاد و نوذر آزادی اکران شده و فیلمی از فخرالدین بازیگر اهل ترکیه به نام جدال در استانبول. فیلم مربی عشوه‌گر هم در سینما پولیدور اکران شده که همان سینما قدس فعلی در میدان ولیعصر است. فیلم برای زیر هجده سال ممنوع است. فکرش را بکنید‌. در شلوغ‌ترین میدان شهر چنین فیلمی اکران می‌شود آن هم در روزهای اوج تظاهرات و نا آرامی‌ها!

واقعا باید پخش کننده‌ها و سینماداران آن روزها را پیدا کرد و در مورد تصمیماتشان یک پرس و جویی کرد از بس که خردمندانه بوده‌. آگهی فیلم‌های نخستین عشق‌، قدرت بلوف و شبکه نیز منتشر شده است‌. بقیه مهاجمان سه راه آذری هم بالاخره دستگیر شدند. در فروردین چهار سرنشین یک پیکان به یک زن و شوهر جوان که در پیاده‌رو قدم می‌زدند حمله کردند‌،‌ مرد را کتک زدند و زن را با خود بردند‌.

زن پس از سه روز می‌تواند از دست مهاجمان فرار کند و به پلیس پناه ببرد. پرونده‌ای تشکیل می‌شود اما دست آخر این زوج خودشان به شکل اتفاقی یکی از ربایندگان را در چهارراه سلسبیل می‌بینند و او را مخفیانه تعقیب می‌کنند و نشانی‌اش را به پلیس می‌دهند. پس از دستگیری اولین نفر به تدریج سه نفر دیگر هم به دام می‌افتند که آخری آنها جمال‌الدین امانی ملقب به جمال خوشگله بوده است‌!

چهارشنبه سوم خرداد ۱۳۵۷٫ ریزش کوه روی قطار تهران گرگان خبر مهم صفحه اول است و کشته شدن حداقل ۵ مسافر. در صفحه ورزش اعلام شده که حسن روشن احتمالا درآرژانتین به میدان خواهد رفت. عدم رفتن عادلخانی و رشیدی به جام جهانی قطعی است اما در مورد حقیقیان هنوز شک و شبهه وجود دارد.

بهتاش فریبا غایب دیروز تمرینات تیم ملی بوده که رفته و امتحان آئین نامه راهنمایی و رانندگی داده است‌. تبلیغ فیلم‌های باد و دریا‌، ‌چه آسان می‌کشند و فردای یک عشق در صفحه سینما منتشر شده است‌‌. در تبلیغ فیلم فردای یک عشق نوشته شده است:‌ عشق در عنفوان بلوغ ! برگ برنده اکران این هفته فیلم‌های خوبی مثل شبکه ساخته سیدنی لومت‌، ‌لوکوموتیو ران ساخته پی یترو جرمی‌،‌ قطار سریع‌السیر فن راین‌، ‌فیلم هندی متفاوت به نام پاکیزه‌،‌ و فیلم تاراس بولبا هستند.

البته بیش از ده کمدی سکسی و نیمه سکسی مبتذل ایتالیایی و فرانسوی هم هستند. آقایی که در صومعه‌سرا تریکو بافی داشت و دختر شانزده ساله کارگاه خود را به تهران فرستاد و او را به قیمت چهل تومان به مردی فروخته بود، ‌دستگیر شد. از قرار این آقا که خلیل نام داشته به دختر که اسمش جمیله بوده تجاوز می‌کند و دختر از ترس پدر و مادرش به خانه نمی‌رود و خلیل هم او را به همراه یکی از کارکنان کارگاه به تهران می‌فرستد و می‌فروشد. در نهایت جمیله در تهران به پاسگاه می‌رود و همه چیز را لو می‌دهد.

کدخبر: ۴۵۷۹۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر