کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۷۵۸
تاریخ خبر:

گزارشی درباره هزینه‌ سفر به فرانسه، چک، ایتالیا، اسپانیا و...

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | سفر به اروپا در تعطیلات تابستانی را همین الان می‌توانید فراموش کنید! چون برای سفر به فرانسه، چک، ایتالیا و اسپانیا و اتریش و البته سوئیس تنها کف قیمت بلیت از ۱۵ میلیون تومان است. بین این کشورها، هزینه‌ سفر به چک از بقیه کمتر است و در این کشور شما نیازی نیست که به یورو پول خرج کنید و بهتر است واحد پول چک را همراه داشته باشید. قیمت بلیت هواپیما به مقصد این کشور، از ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود که تقریبا مشابه قیمت بلیت به سمت فرانسه یا ایتالیا‌ست.

هزینه تور در هتل چهارستاره و برای هشت روز، به مقصد چک و اتریش، حدود هزار و ۵۰۰ یورو یا حدود ۴۸ میلیون تومان است. بهتر است بدانید که بیشتر تورها به سمت چک همراه با اتریش هستند و شما در واقع با یک تیر دو نشان خواهید زد. اما سوئیس گران‌ترین مقصدی است که می‌توانید انتخاب کنید. قیمت بلیت از ۱۸ میلیون تومان برای رفت‌وبرگشت شروع می‌شود. هزینه‌ها برای هتل و خورد و خوراک بالاتر از دیگر کشورها هستند. تور ۹ روزه سوئیس حدود دو هزار یورو یعنی نزدیک ۶۴ میلیون تومان برای هر نفر قیمت دارد. حواستان باشد که قیمت بلیت جداگانه روی این مبلغ می‌آید و باید فکری هم به‌حال خورد و خوراک و هزینه اضافی حمل‌و‌نقل کرد.

‌هزینه‌های سفر به فرانسه
اولین قدم برای سفر به فرانسه داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه و سپس اخذ ویزا‌ست. اگر می‌خواهید به‌صورت مستقل ویزای خود را بگیرید، باید وقت سفارت گرفته و هزینه ورودی سفارت را پرداخت کرده و سپس مدارک خود را به‌صورت کامل به کارمند سفارت تحویل دهید. اما پیشنهاد ما به شما این است که در تور فرانسه شرکت کنید زیرا خدمات اخذ ویزا به‌طور کامل بر‌عهده آژانس مسافرتی مربوطه است و شانس اخذ ویزا شما نیز بیشتر می‌شود.

هزینه بلیت هواپیما بسته به ایرلاین و نوع کلاس پروازی و تعداد توقف متفاوت است. قیمت بلیت رفت‌و‌برگشت تهران-پاریس برای هر نفر از حدود ۱۵ و نیم میلیون شروع می‌شود. قیمت هتل هم بسته به موقعیت آن در شهر و تعداد ستاره‌های آن متفاوت است. میانگین قیمت هتل‌های پاریس برای هر نفر شبی ۱۶۰ یورو تا هزار و ۱۰۰ یورو است. اگر می‌خواهید هزینه‌های کمتری داشته باشید می‌توانید در هاستل نیز اقامت کنید.

در پاریس تنوع رستوران‌ها و کافه‌ها زیاد است. قیمت رستوران‌ها از ۱۳ یورو تا ۳۵۰ یورو متفاوت است. اگر فست‌فود می‌خورید می‌توانید در مک‌دونالد ۱۰ تا ۱۵ یورو برای هر غذا هزینه کنید. برای بازدید از مکان‌های تاریخی و مشهور پاریس باید ورودی پرداخت کنید که در پایین هزینه برخی از آنها را می‌گوییم. بلیت موزه لوور از ۲۴ یورو، برج ایفل از ۲۰ یورو، کاخ ورسای از ۱۸ یورو و بلیت دیزنی‌لند از ۸۰ یورو قیمت دارد.

هزینه‌های سفر به جمهوری چک
پراگ یکی از زیباترین شهرهای قاره اروپاست. همچنین برای سفر شهری بسیار ارزان و کم‌هزینه نسبت به بقیه شهرها و کشورهای اروپایی است. کشور چک هم در حوزه شنگن قرار دارد و برای سفر به آن حتما نیاز ویزای شنگن داشته باشید. مثل سفر به فرانسه اولین قدم اخذ ویزای شنگن جمهوری چک است. توجه داشته باشید واحد پول کشور، کرونای چک است. بلیت هواپیما با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشید.

قیمت بلیت هواپیما از ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود. برای اقامت در چک دو انتخاب دارید: هاستل و هتل. هزینه اقامت در هاستل از ۲۲۵ کرونا یا ۳۹۶ هزار تومان شروع می‌شود و هزینه اقامت در هتل نیز از هزار کرونای چک برای هرشب و هر نفر آغاز می‌شود که به پول ما حدود یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان است. هزینه حمل‌و‌نقل نیز در پراگ به‌صرفه است اما توجه کنید که هزینه بلیت اتوبوس دقیقه‌ای محاسبه می‌شود و برای ۳۰ دقیقه باید ۲۴ کرونا یا ۴۲ هزار تومان پرداخت کنید.

پیشنهاد ما به شما خرید بلیت ۲۴‌ساعته است که با پرداخت ۱۱۰ کرونا یا ۱۹۳ هزار تومان، می‌توانید آن را بخرید. هزینه بعدی صرف خورد‌و‌خوراک می‌شود. غذا در این کشور بسیار ارزان است. می‌توانید با پرداخت ۷۰ کرونا یا ۱۲۳ هزار تومان از غذاهای خیابانی پراگ لذت ببرید. اگر به‌دنبال مک‌دونالد هستید باید ۱۳۰ کرونا برابر با ۲۲۸ هزار تومان برای آن پرداخت کنید. این رقم‌ها نشان می‌دهد برخلاف بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی در چک، خوردن غذاهای محلی ارزان‌تر از غذاهایی مثل مک‌دونالد از آب در‌می‌آید. تور چک و اتریش هزار و ۴۹۰ یورو قیمت دارد که علاوه برآن باید پول بلیت هواپیما را هم بدهید.

هزینه‌های سفر به سوئیس
سوئیس یکی از کشورهای گرا‌ن‌قیمت دنیاست اما طبیعت بکر و وسوسه‌کننده‌‌ای دارد. پس از ثبت نام در تور سوئیس و اخذ ویزای شنگن باید برای خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل اقدام کنید. بلیت هواپیما با توجه به کلاس پروازی و تعداد توقف و نوع ایرلاین متفاوت است اما کمترین نرخ بلیت از ۱۸ میلیون تومان شروع می‌شود. قیمت هر فرانک سوئیس ۳۳ هزار و ۴۲۰ تومان است. هزینه اقامت در هتلی پنج‌ستاره شبی ۳۰۰ تا ۵۰۰ فرانک که بین ۱۰ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان می‌شود، است.

در هتل چهار‌ستاره باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ فرانک پرداخت کنید، یعنی ارزان‌ترین هتل چهارستاره سه میلیون و ۳۵۰ و گران‌ترین آن شش میلیون و ۶۸۵ هزار تومان قیمت دارد. برای کم کردن هزینه اقامت خود می‌توانید در هاستل نیز اقامت داشته باشید. برای خورد و خوراک در یک رستوران معمولی برای هر وعده غذایی باید بین ۱۵ تا ۱۹ فرانک هزینه کنید. یعنی حداقل باید برای هر وعده ۵۰۰ هزار تا ۶۵۰ هزار تومان کنار بگذارید. اما می‌توانید به مک‌دونالد رفته و برای هر وعده غذایی در حدود پنج فرانک یا ۱۶۷ هزار تومان خرج کنید.

می‌توانید به رستوران‌های شرقی رفته و هزینه کمتری برای هر وعده غذایی خود بپردازید. اگر قصد جابه‌جا شدن در شهر با اتوبوس و یا مترو را دارید باید برای یک بلیت تک‌سفره ۱٫۳۲ فرانک بپردازید که حدود ۴۴ هزار تومان می‌شود. همچنین ورودی تاکسی ۳٫۳۱ فرانک یا ۱۱۱ هزار تومان است و برای هر کیلومتر ۳٫۹۵ فرانک به کرایه شما افزوده می‌شود. اگر زوریخ مقصد شما بود، می‌توانید Zurich Pass را تهیه کنید. برای این کارت که مدت آن ۷۲ ساعت است، ۳۳ فرانک یا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و کارت ۲۴ ساعته ۱۷ فرانک یا ۵۶۸ هزار تومان باید پرداخت کنید.

هزینه‌های سفر به اسپانیا
انگریا، سواحل، فوتبال و تاپاس تنها چند مورد از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای هستند که وقتی مردم به اسپانیا فکر می‌کنند به ذهنشان خطور می‌کند. هرچند که جاذبه‌های این کشور خیلی بیشتر از این‌هاست. امروزه خیلی سخت می‌توان برای ویزای اسپانیا اقدام کرد. بهترین راه برای گرفتن ویزای شنگن، شرکت در تورهای مسافرتی است. قیمت بلیت رفت و برگشت به اسپانیا، برای هر نفر از ۳۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

بیشتر بلیت‌ها در تابستان، حدودا ۳۶ میلیون تومان قیمت دارند. وعده‌های غذایی بستگی به انتخاب و نوع رستوران دارند، ارزان‌ترین وعده غذایی به همراه یک نوشیدنی در رستورانی کوچک حدود ۱۰-۱۲ یورو است. هر یورو را می‌توانید ۳۲ هزار و ۵۳۵ تومان حساب کنید. هزینه شام در یک رستوران متوسط، حدود ۲۰-۳۰ یورو با نوشیدنی برای هر نفر هزینه دارد و قیمت در رستوران‎های شیک برای هر نفر با نوشیدنی بالای ۵۰ یورو است.

قیمت تور اسپانیا، برای هتل پنج ستاره، از هزار و ۴۵۰ یورو شروع می‌شود. این سفر هشت روزه است. بلیت اتوبوس در مادرید، ۱٫۵۴ یورو است و تعرفه تاکسی در این کشور از مبلغ ۳٫۵ یورو شروع می‌شود. اگر بخواهید کارت حمل‌و‌نقل بخرید که بتوانید در مدت زمان سفر خود، به‌راحتی سوار مترو و اتوبوس شوید، نیاز دارید که ۴۰ یورو بپردازید. اگر از جمله کسانی باشید که نمی‌توانید یک هفته را بدون موبایل و اینترنت بگذرانید، برای خرید سیم‌کارت باید ۲۰ یورو پول بدهید.

هزینه‌های سفر به ایتالیا
یکی از زیباترین کشورهای اروپایی، ایتالیاست. طبق معمول اولین قدم اخذ ویزای شنگن است. هزینه اخذ ویزای شنگن برای سفارت ایتالیا حدود ۶۰ یورو است. ضمنا توجه کنید که اگر اولین سفر شما به حوزه شنگن است باید تور ایتالیا را نیز رزرو کنید. قیمت بلیت هواپیما بستگی به مبدا و مقصد و نوع پروازی که انتخاب می‌کنید دارد. اما معمولا هزینه بلیت رفت و برگشت از تهران به رم و بالعکس از ۱۷ میلیون تومان شروع می‌شود.

معمولا هزینه هاستل از ۱۸ تا ۱۰۰ یورو و هتل از سه ستاره به بالا از ۱۰۸ یورو برای هر شب آغاز می‌شود. هزینه خورد و خوراک در ایتالیا مثل بقیه کشورهای حوزه شنگن است. شما معمولا در روز باید مبلغی در حدود ۴۰ یورو را صرف هزینه خورد و خوراک خود کنید و این هزینه هم بستگی به رستورانی که انتخاب می‌کنید دارد و ممکن است بیشتر شود. فراموش که نکرده‌اید، قیمت یورو، در زمانی که ما این گزارش را نوشته‌ایم، یعنی عصر روز دوشنبه، ۳۲ هزار و ۵۳۵ تومان بوده است. برای کاهش هزینه‌های خود در ایتالیا، می‌توانید از قطار و اتوبوس استفاده کنید.

هزینه اتوبوس و مترو برای هر نفر مبلغی حدود دو تا پنج یورو است. آخرین مورد از هزینه‌هایی که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید، هزینه‌های ورودی اماکن و بازدید مکان‌های توریستی است. معمولا برای تفریح و گردش باید هزینه‌ای بین ۱۳ تا ۴۰ یورو برای هرروز کنار بگذارید. اما قضیه تور متفاوت است. یک تور هشت روزه ایتالیا که شما را به هتل چهار ستاره ببرد، هزار و ۵۹۰ یورو قیمت دارد و البته باید بلیت را هم جداگانه بخرید. اگر این رقم‌ها را با هم جمع کنیم چیزی حدود ۶۸ میلیون تومان برای هر نفر پول نیاز است. البته هزینه خوردوخوراک را باید جدا حساب کنید.

سفر به اتریش چقدر پول می‌خواهد؟
یکی از امن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا و دنیا، اتریش است. اتریش عضو اتحادیه شنگن است و برای سفر به این کشور باید حتما ویزای شنگن داشته باشید. هزینه اخذ ویزای اتریش مبلغی در حدود ۶۰ تا ۹۰ یورو اعلام شده. اگر بخواهید برای بلیت هواپیما اقدام کنید مبلغ آن از حدود ۱۵٫۵ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به تعداد توقف و نوع کلاس پروازی آن ممکن است بیشتر شود. قیمت هتل‌های بزرگ و با کیفیت از شبی حدود ۲۰۰ یورو شروع می‌شود.

اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید در هاستل اقامت کنید، که در آن باید از شبی ۶۰ یورو برای هر نفر پول بپردازید. برای کم کردن هزینه‌های خود، حتما از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید. می‌توانید از مترو و اتوبوس برای جابه‌جا شدن در شهر استفاده کرده و پول خود را برای جای دیگری ذخیره کنید. هزینه بلیت یک سفره حدود ۲٫۲۰ یورو است اما پیشنهاد ما به شما خرید وین پاس ۴۸ ساعته است که مبلغی در حدود ۱۳٫۵ یورو قیمت دارد.

برای خورد و خوراک، اگر می‌خواهید به یک رستوران معمولی بروید باید چیزی در حدود ۳۰ یورو هزینه کنید. اگر هم که به فست‌فود علاقه دارید، هزینه فست‌فود در رستوران‌های زنجیره‌ای حدود هفت یورو است. اتریش جاذبه‌های زیادی دارد که هر کدام ورودی‌های متفاوتی دارند و هرکدام از این ورودی‌ها بین شش تا ۲۰ یورو هستند. اگر بخواهید با تور سفر کنید، کمتر توری تنها شما را به اتریش می‌برد. بنابراین ناچارید تور اتریش و چک را بردارید که هتل آن چهارستاره بوده و علاوه بر قیمت بلیت، هزینه آن هزار و ۴۹۰ یورو است.

کدخبر: ۴۷۰۷۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر