کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۰۸۶
تاریخ خبر:

آنچه باید درباره بازار خودرو در روزهای اخیر بدانید

هفت صبح| مقداری پول دارید و می‌خواهید خودرو بخرید؟ خودرویی دارید که وقت تعویض آن فرارسیده است؟ از آینده قیمت‌ها در بازار خودرو می‌ترسید و تمایل دارید هرچه زودتر خودرو دلخواه‌تان را بخرید؟ خب پس جای درستی آمده‌اید. اینجا قرار است از سناریوهای پیش روی بازار خودرو بگوییم.از وضعیتی که در آن تورم هرلحظه شرایط متفاوتی را برای خودروهای مختلف ایجاد می‌کند.
اغلب گزارش‌ها و تحلیل کارشناسان گویای افزایش قیمت خودرو در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده است. بسته به نوع و تعداد خریداران هر مدل، میزان افزایش قیمت متفاوت است و این بین بعضی از خودروها ممکن است افزایش سرسام‌آوری را تجربه کنند. خب در این شرایط خریداران باید چه کنند؟
مهمترین مورد در شرایط تورم این است که خرید خودرو به تعویق نیفتد. در عین حال هنگام تعویض خودرو نیز فاصله زیادی بین فروش خودرو قبلی و خرید خودرو جدید نیفتد. دلیل این توصیه این است که تورم همواره علیه خریداران خودرو عمل می‌کند و با کاهش قدرت خرید آنها، کالاها را گران‌تر می‌کند.

اما از بین سوالاتی که به تحریریه هفت صبح در خصوص خرید خودرو رسیده است، درخواست راهنمایی برای خرید خودرو در گازسوز با بودجه ۸۰ میلیون تومانی است. در عین حال
پرسیده شده نسخه کارکرده و کارخانه‌ای پژو ۴۰۵گازسوز انتخاب بهتری است یا نسخه دست‌ساز ساینا گازسوز؟ و ضمنا اینکه نوع گاز مصرفی خودرو چه باشد، بهتر است؟

قطعا خرید نسخه کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ گازسوز حتی در انواع کارکرده بر باقی انتخابها ارجحیت دارد. سوخت CNG نیز بواسطه توصیه‌های بسیار کارشناسان سوخت بهتری برای یک خودرو سواری است.

مخاطبی پرسیده از بین ۲۰۶ اس دی وی ۸ یا پژو۲۰۶ تیپ ۲ هاچ بک چه مدلی را بهتر است انتخاب کنم؟ نظر شما در مورد خودروهای ثبت نامی چیست؟ کی ثبت نام شروع می‌شود و ایا خودروهای حواله‌ای موجود در سایت دیوار را باید ارزش دانست؟
از روز گذشته با پیش فروش محصولات کرمان موتور، ثبت نام برای خودروهای جدید آغاز شده است. درباره ثبت نام های جدید چون موعد تحویل خودروها سال ۱۴۰۰ خواهد بود، شرکت در آنها چندان توصیه نمی‌شود. پاسخ دقیقی داد چون ابدا وضعیت تولید و عرضه مشخص نیست. توصیه می‌کنیم اگر میتونید زودتر بخرید . توصیه ما این است که حواله خودروهای گمنام چینی را نخرید و سعی کنید خودرو را با رعایت همه موارد با پرداخت کامل بخرید.
تندر۹۰ مدل ۱۳۹۰ اگر بخرید و با قیافه اش کنار بیایید از پژو ۲۰۶ sd بهتر است چون کیفیت و دوام پایین ۲۰۶ قطعا شما را آزار میدهد.

دوست دیگری پرسیده آیا برای پراید جایگزینی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قطعا وجود دارد اما آیا در شرایط فعلی امکان آن هست؟ قطعا خیر مگر به لطف یک معجزه.
بدون کمک شرکای خارجی و یا یک سرمایه‌گذاری هننگفت داخلی، هیچ جای گزینی برای پراید وجود ندارد و تا اطلاع ثانوی هم خودرویی در رنج قیمت ۵۰ میلیون در بازار نخواهیم داشت. مسئله اصلی هم توان صنعت خودرو نیست. تورم شدیدی است که طی سه سال اخیر تجربه کردیم و پول ملی را بی ارزش کرده است.

اما درپاسخ به سوال شهروندی که مالک پژو ۲۰۶ تیپ۵ مدل ۹۶ است و می‌خواهد زمان مناسب فروش را بداند، باید بگوییم اگر بتونید صبر کنید و بعد از ماه رمضان ماشین را بفروشید بهتراست. اما هم‌اینک هم قیمت خودرو به تعادل رسیده و گرچه پایین نمی‌رود اما تا پایان خرداد بالا هم نمی‌رود. در عین حالاگر فوریتی در فروش دارید، الان وقت مناسبی برای این کار است.

کدخبر: ۳۲۲۰۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر