کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۸۲۰
تاریخ خبر:

گزارشی خوشبو اما ترسناک درباره قیمت انواع عطر و ادکلن

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ‌ بازار عطر یکی از مهمترین قربانیان بالارفتن قیمت دلار است؛ الان رسما می‌توان گفت عطر تبدیل به کالای لوکس شده است. برندهای پرفروش به بالای یک میلیون تومان رسیده‌اند و برخی از آنها رکوردشکنی کرده و چند میلیونی شده‌اند. تا دو سال قبل بهترین عطرها را می‌شد با ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان خرید حالا با چهارمیلیون می‌توانید یک مدل معمولی بخرید و برای خرید عطرهای مشهور و پرفروش در جهان باید بیش از این‌ها پول بدهید.

در میان برندهای موجود در بازار باربری و دیزل از ارزان‌ترین‌ها هستند. مدل‌های زنانه دیزل از یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان قیمت دارند و ارزان‌ترین مدل مردانه را می‌شود با یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان خرید. باربری‌های زنانه را می‌شود با یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان خرید و برای عطر مردانه از این مارک باید حداقل یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پرداخت. دیور و شنل هم گران‌ترین عطرهای فهرست ما به حساب می‎آیند که هر دو فرانسوی هستند و طرفداران زیادی دارند. برای خرید ارزان‌ترین مدل عطر زنانه دیور باید دو میلیون و ۴۹۸ هزار تومان بدهید و برای مردانه‌ها باید دست‌کم سه میلیون و ۲۵ هزار تومان پرداخت.

در برند شنل، عطرهای زنانه از چهار میلیون و ۷۴۳ هزار تومان شروع شده و ارزان‌ترین عطر مردانه چهار میلیون و ۴۱۷ هزار تومان است. اگر بخواهیم در میان عطرهای کارخانه‌ای که در ایران پرفروشند، به سراغ گران‌ترین‌ها برویم، شنل رکوردشکن بوده و یک مدل زنانه آن به شش میلیون و ۳۲۴ هزار تومان می‌رسد. به طور کلی می‌شود گفت در بیشتر برندها خرید عطر برای زن‌ها گران‌تر تمام می‌شود. اما اختلاف قیمت چندان زیاد نیست.

‌قیمت عطرهای برند دیور
یکی از گران‌ترین برندهای عطر، دیور فرانسوی است. در میان عطرهای زنانه این برند قیمت‌ها از دو میلیون و ۴۹۸ هزار تومان شروع شده و به چهار میلیون و ۶۸۷ هزار تومان می‌رسد. عطر میس دیور را ۷۵ میلی‌گرمی چهار میلیون و ۷۳۱ هزار تومان قیمت دارد. مدل میس دیور بلومینگ بوکه ۱۰۰ میلی‌گرمی را می‌شود با سه میلیون و ۸۲۹ هزار تومان خرید. قیمت مدل ژادور ۱۰۰ میل چهارمیلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۵۰ میل آن دو میلیون و ۶۸۱ هزار تومان است.

کریستین دیور مدل جوی، چهار میلیون و ۶۸۷ هزار تومان بوده و قیمت پویزن گرل آنکسپکتد ۱۰۰ میلی هم سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است. برای خرید ژدو لَبسولو ۷۵ میل باید چهارمیلیون و ۵۷۲ هزار تومان پرداخت. ادوتویلت کریستن دیور ادیکت او فرش ۵۰ میل که ماندگاری کمتری نسبت به ادوپرفیوم‌ها دارد را می‌شود با دو میلیون و ۴۹۸ هزار تومان خرید. برای خرید عطرهای مردانه قیمت از سه میلیون و ۸۲ هزار تا سه میلیون و ۸۱۸ هزار تومان است.

قیمت عطرهای مردانه این برند نسبت به مدل‌های زنانه کمی ارزان‌تر از مدل‌هایی که در ایران قابل دسترس است عموما بیشتر از سه میلیون قیمت ندارند. ادوتویلت مردانه سووژ ۱۰۰ میل سه میلیون و ۴۴۱ هزار تومان بوده و ادوتویلت فارنهایت ۱۰۰ میلی‌گرمی را می‌شود با سه میلیون و ۸۲ هزار تومان خرید ادوپرفیوم این مدل در سایز ۷۵ میل سه میلیون و ۳۹۰ هزار تومان قیمت دارد. اوم اینتنس سه میلیون و ۸۱۸ هزار تومان بوده و اوو سووژ سه میلیون و ۲۵ هزار تومان است. مدل اووم اسپرت را در سایز ۱۲۵ میل می‌توان به قیمت سه میلیون و ۶۷۳هزار تومان خریداری کرد.

قیمت عطرهای برند شنل
از دیگر عطرهای فرانسوی شنل است. قیمت عطرهای زنانه این برند قدیمی، از چهار میلیون و ۷۴۳ تا شش میلیون و ۳۲۴ هزار تومان است. مدل مادمازل ل پریو ۱۰۰ میلی پنج میلیون و ۲۰۸ هزار تومان است. شنل چنس او تندر را اگر بخواهید در اندازه ۱۵۰ میل بخرید باید شش میلیون و ۳۲۴ هزار تومان بخرید. ۱۰۰ میل آن هم چهار میلیون و ۷۴۳ هزار تومان است.

کوکو مادمازل ۱۰۰ میل را باید پنج میلیون و ۳۹۴ هزار تومان خرید. مشهورترین عطر شنل که همان شماره پنج و پرفروش‌ترین عطر این برند است را می‌توان با پنج میلیون و ۴۸۷ هزار تومان خرید. البته این مدل از آنجا که خیلی پرطرفدار بوده، باید آن را در ایران چشم بسته بخرید چرا که تست نخواهند شد.

مدل کوکو نواق پنج میلیون و ۹۰۵ هزار تومان است. شنل گابریل را باید با پنج میلیون و ۳۴۷ هزار تومان خریداری کرد. قیمت مدل‌های مردانه از چهار میلیون و ۳۷۱ ‌تا پنج میلیون و ۳۴۷ هزار تومان است. تعداد عطرهای مردانه این برند در بازار زیاد نیست و قیمت آن به‌طور متوسط از مدل‌های زنانه کمی کمتر است. شنل بلو ۱۰۰ میل پنج میلیون و ۳۴۷ هزار تومان بوده و شنل الور هوم را باید چهار میلیون و ۴۱۷ هزار بخرید. مدل هوم ادیشن بلانش چهار میلیون و ۳۷۱ هزار تومان قیمت دارد. الور هوم اسپرت چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

قیمت عطرهای برند ایوسن لورن
قیمت عطرهای زنانه ایوسن لورن از دو میلیون و ۸۲۵ هزار تا پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان‌ است. مدل بلک اوپیوم سه میلیون و ۵۴۰ هزار تومان بوده و برای خرید مون پاریس ۹۰ میلی باید سه میلیون و ۴۴۵ هزار تومان پرداخت. اله هم در همین سایز سه میلیون و ۳۲۵ هزار تومان است. مدل منیفستو چهار میلیون و ۱۵ هزار تومان قیمت داشته منیفستو اکلت دو میلیون و ۸۲۵ هزار تومان است. و لیبره را می‌توان به قیمت سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید.

برای خرید عطر سینما باید سه میلیون و ۵۶۵ هزار تومان هزینه کرد. بل د اوپیوم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و اوپیوم سه میلیون و ۳۰۰ هزار است. مدل‌های مردانه این عطر از دو میلیون و۷۳۰ تا سه میلیون و ۵۶۵ هزار تومان قیمت دارد. لا نویت ل اوم سه میلیون و ۹۰ هزار تومان بوده و ل اوم اولتایم دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.برای خرید مدل کوروس سیلور باید سه میلیون و ۵۶۵ هزار تومان بپردازید. قیمت اوپیوم نوع مردانه هم چهار میلیون و ۵۱۵هزار تومان نوشته شده است. لا نویت او الکتریک دو میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت دارد و عود آبسلو دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

قیمت عطرهای برند دیزل
در بازار عطر و ادکلون‌های چند میلیونی قیمت‌های دیزل کمی ارزان‌تر است. فیور فور لایف ۷۵ میل که عطری زنانه است، یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان قیمت داشته و لاور دوز تاتو در همان سایز یک میلیون و ۶۲۷ هزار تومان است. مدل‌های مردانه هم همین حدود هستند. مدل آنلی د بریو وایلد ۱۲۵ میل یک میلیون و ۹۵۰ هزار بوده و ۷۵ میلی‌گرم آن را می‌توان با یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان خرید. انلی د بریو اکستریم حجم ۱۲۵ میل هم دو میلیون و ۱۵۰ هزار بوده و برای خرید انلی د بریو های ۱۲۵ میل باید یک میلیون و ۴۵۱ هزار تومان بدهید. مدل ۷۵ میلی البته یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت عطرهای برند باربری
باربری برندی قدیمی است که در دهه هشتاد محبوب‌تر بود. اما هنوز هم مشتریان خودش را دارد و فاصله قیمت‌های زنانه و مردانه زیاد نیست. قیمت مدل‌های زنانه از یک میلیون و ۲۰۴ تا دومیلیون و ۳۲۵ هزار تومان است. بریت فور هر ۱۰۰ میل یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان است و باربری لندن یک میلیون و ۲۷۴ هزار قیمت خورده.

مای بربری بلک ۹۰ میل را می‌شود با دو میلیون و ۳۲۵ هزار تومان خرید که از دو مدل قبلی جدیدتر به بازار آمده است. مدل دبیت یک میلیون و ۵۴۵ هزار تومان قیمت خورده. در مدل‌های مردانه قیمت از یک میلیون و ۱۴۰ تا دو میلیون و ۱۱۵هزار تومان نوشته شده. مدل بریت ریتم اینتنس یک میلیون و ۱۹۵ هزار تومان و لندن مردانه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است. مدل دبیت مردانه را هم می‌شود با یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان خرید. برای خرید مستر باربری دو میلیون و ۱۱۵ هزار تومان بپردازید.

‌قیمت عطرهای برند ژیوانشی
ژیوانشی کار برندی ژاپنی فرانسوی است. قیمت عطرهای زنانه این برند از یک میلیون و ۸۳۲ هزار تا دو میلیون و ۵۱۵ هزار قیمت خورده . مدل پلی فور هر ۷۵ میل را باید یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان خرید. وری ایرزیستبل در همین سایز دو میلیون و شش هزار تومان است. قیمت مدل اورگانزا ۱۰۰ میلی‌گرمی دو میلیون و ۵۱۵ هزار تومان بوده و آنژ اتقانژ ل سکرت را می‌شود با دو میلیون و ۵۵ هزار تومان به خانه برد. لایو ایرزیستبل ۷۵ میل یک میلیون و ۸۳۲ هزار تومان قیمت داشته و مدل دالیا را باید در سایز ۷۵ میلی یک میلیون و ۹۷۶ هزار تومان خرید.

قیمت مدل‌های مردانه از یک میلیون و ۶۲۷ تا دو میلیون و ۳۵۷ هزار تومان است. مدل بولو لیبل ۱۰۰ میل یک میلیون و ۶۲۷ هزار تومان بوده و جنتلمن کژوال دو میلیون و ۳۵۷ هزار تومان است. مدل پلی ۱۰۰ میل را باید یک میلیون و ۶۴۹ هزار تومان خرید و پلی اینتنس دو میلیون و ۴۴ هزار تومان بوده. اینتنس اولترا مارین یک میلیون و ۶۹۲ هزار تومان قیمت داشته و زریوس را می‌شود با یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان خریداری کرد. ژیونشی مدل جنتلمن یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

‌قیمت عطرهای برند پاکو رابان
برخلاف دیگر عطرهای مشهور که فرانسوی بودند، این یکی اسپانیایی است و اتفاقا در بازار ایران هم طرفداران پروپاقرصی دارد. از عطرهای زنانه این برند که دردسترس است، می‌توان الترا ویولت را نام برد که یک میلیون و ۴۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود. مدل المپیا هم جدیدتر و هم گران‌تر بوده و دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که البته هردو ۸۰ میل هستند.

لیدی میلیون سه میلیون و ۲۰۵ هزار تومان بوده و مدل‌های مردانه بیشترند والبته گرانتر هم به فروش می‌رسند. قیمت وان میلیون ابسولوتلی گلد چهارمیلیون و ۷۲۵ هزار تومان است که ۲۰۰ میلی است. وان میلیون هم در همین سایز چهار میلیون و ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. وان میلیون لاکی را در حجم ۱۰۰ میل می‌توان با دو میلیون و ۶۱۵ هزار تومان خرید. بلک ایکس اس لکسس دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است.

کدخبر: ۴۳۳۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر