کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۴۹۴
تاریخ خبر:

گزارشی از تخلف کامیون شیر کارخانه بزرگ لبنی

روزنامه هفت صبح | فیلم تکان‌دهنده‌ای در فضای مجازی منتشر شده از هنرنمایی یک کامیون حاوی شیر از مهم‌ترین یا یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های شیر کشور که در گوشه خیابان بطری‌های نیمه‌پر شیر را با آب پر می‌کنند! حیرت‌انگیز و چندش‌آور و تکان‌دهنده است. هرچند با تلاش پلیس فتا مشخص شد این ترفند برای شیرهای بازگشتی به کارخانه و گرفتن قیمت آنها از سوی کارخانه بوده و احتمال بازگشتشان به سیستم توزیع کم بوده است. اول توضیحات نصفه‌ونیمه مدیر کارخانه را بخوانید و بعد اطلاعیه پلیس را.

خبرنگار یکی از سایت‌ها (رکنا) با مدیرعامل این کمپانی هم تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد تا نقطه‌نظرش را دراین‌باره بگوید. مدیرعامل محترم می‌گوید که امروز تعطیل است و فردا پیگیری می‌کنیم! ما در هفت صبح ترجیح می‌دهیم اسم این کارخانه را منتشر نکنیم و از نام مدیرعامل این شرکت نیز عبور کنیم.

ما از معدود روزنامه‌هایی هستیم که صفحه صنایع غذایی داریم و می‌دانیم که این یک رابطه دوطرفه است؛ یعنی رونق کارخانه و سلامتی مشتری. برای همین نمی‌خواهیم اعتبار مهم‌ترین کارخانه لبنی کشور که بازار مصرف و فروش بزرگی در ایران و کشورهای همسایه دارد را زیر سؤال ببریم، اما از قرار روابط‌عمومی این کارخانه و مدیریت آن دغدغه‌های ما را ندارند! در ادامه خبرنگار سایت می‌پرسد که با انتشار این فیلم سوالات متعددی در ذهن مردم شکل گرفت که یکی از اساسی‌ترین سوالات این بود که اگر شرکت شما به شیر آب اضافه می‌کند، چرا باید این افزودن آب شیرها در کنار خیابان انجام بگیرد.

غ.س (مخفف از هفت صبح است) مدیرعامل شرکت … در توضیح این فیلم گفت: درخصوص این فیلم بررسی‌ها آغاز شده است، اما هنوز تحقیقات تکمیل نیست. این مردان کارگر و کارمند هستند و در حال انجام عمل خلاف که باید رفتار و علت این حرکت آنها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. این مبحث از روز گذشته در حال بررسی است. از کشورهای مختلف، از سوی دوستان و مسئولان این فیلم برای بنده ارسال شده و دستور تحقیق جدی و کامل در این خصوص داده شده است.

خبرنگار مربوطه در میان مصاحبه یک پاس گل دلگرم‌کننده برای مدیرعامل ارسال می‌کند: در مورد اینکه تا چه میزان امکان دارد این عمل یک رفتار رقابتی یا تخریبی برای شرکت … باشد. مدیرعامل هم قدر این پاس گل را می‌داند: احتمال زیادی دارد که این رفتار، یک عمل تخریبی باشد، زیرا رقابت بین شرکت‌ها زیاد است و ما به تازگی دستگاه‌هایی را وارد کشور کرده‌ایم که شیرهای پاستوریزه‌ای که تا دیروز در ایران ۵ روز امکان حفظ و نگهداری سلامت آنها وجود داشت، می‌توانند با تکنیک تازه تا ۳۰ روز دوام سلامت داشته باشند.

البته بررسی ما تنها در این خصوص نیست و امکان دارد یک کارگر به هر دلیلی کاری یا اقتصادی دست به این عمل زده باشد که مورد بررسی است. کارگری که این رفتار را کرده است شناسایی شده و فردا با او گفت‌وگو خواهم داشت تا ابعاد علت این حرکت را مطلع شوم و آن زمان است که می‌توانم دقیق‌تر در مورد علت انتشار این فیلم پاسخ دهم.

هفت صبح با روابط‌عمومی این شرکت تماس گرفت، اما آنها ما را به همین مدیرعامل محترم پاس دادند و ایشان هم در دسترس نبودند و در این غفلت این فیلم شاید میلیون‌هابار دیده شود و به سبد مصرف و فروش این شرکت ضربه‌ای بزرگ وارد شده باشد. ما هم می‌دانیم که این ممکن است حماقت یک کارمند جزء باشد، اما تضمینی هست که این اتفاق تکرار نشود؟‌

آیا در پلمب این محصولات نباید دقت بیشتری انجام شود؟‌ فرایند پلمب کردن بطری‌های شیر چگونه است؟‌ آیا به این کارمندان و کارگران متخلف آموزش لازم داده شده است؟ ‌آیا می‌دانند که با سلامت عمومی و در کنارش اعتبار یک برند نباید بازی کرد؟‌ آیا بازرسی منظم انجام می‌شود؟

درست در وسط این‌دست و آن‌دست کردن اشرافی مدیران این کارخانه و وعده بررسی، خوشبختانه در نیروی انتظامی تاثیر مرگبار این فیلم کوتاه بر اعتماد مردم به صنایع غذایی را متوجه شدند و بلافاصله دست‌به‌کار شدند: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار داشت به دنبال انتشار یک کلیپ از یک خودرو حمل لبنیات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی‌بر اقدام نامتعارف افراد حاضر در ویدئو درخصوص پر کردن بطری‌های شیر با آب و پلمب مجدد بطری‌ها، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان این پلیس ضمن شناسایی افراد مرتبط با موضوع، تعداد ۳ نفر از این اشخاص به پلیس فتای تهران بزرگ منتقل شدند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد هر سهنفر از عوامل توزیع شیر در سطح شهر تهران بوده و تمام بطری‌های شیر که در ویدئو مشاهده می‌شود به‌عنوان محصولات مرجوعی و تاریخ‌گذشته بوده است و این افراد قصد داشته‌اند با اضافه کردن آب به آنها و افزایش تعداد بطری‌ها از شرکت تولیدکننده این محصولات سوءاستفاده کنند. لازم به ذکر است هیچکدام از این بطری‌های پرشده در بین شهروندان توزیع نشده و این افراد تنها ساعاتی پس از این اقدام توسط خادمین مردم در پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دستگیر شده‌اند و تحقیقات تکمیلی در راستای بررسی نهایی پرونده ادامه دارد.

کدخبر: ۳۸۲۴۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر