کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۴۲۰
تاریخ خبر:

گروگانگیری نانوا و شاگرد‌ ‌برای فرار ‌از دست پلیس

روزنامه هفت صبح | سارق جوانی که برای فرار از دست مأموران پلیس اقدام به گروگانگیری در یک نانوایی واقع در شمال تهران کرده بود، دستگیر شد. سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در همین زمینه از دستگیری سارق جوانی خبر داد که برای فرار از دست مأموران پس از ورود به یک نانوایی اقدام به گروگانگیری کرده بود.

سرهنگ محمد کاووسی، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در این باره اظهار داشت: چندی پیش واحد گشت کلانتری ۱۲۲ دربند در محدوده خیابان دربند مشغول گشت‌زنی بودند که دو نفر به واحدگشت مراجعه کرده و اظهار می‌کنند: یه مرد جوان مشغول باز کردن در یک خودروی پژو ۲۰۶ سفید رنگ بوده که ما پس از دیدن سارق به او نزدیک شدیم و سارق با دیدن ما پابه فرار گذاشت.

*** گروگان گرفتن نانوا
به گفته سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت، طبق اظهارات شاهدان سارق به طرف بالای خیابان متواری شده بود و با همین اطلاعات بود که مأموران گشت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. در جریان تحقیقات تکمیلی مأموران بود که متوجه شدند یک باب مغازه نانوایی ۱۰۰ متر بالاتر از محل سرقت وجود دارد که کرکره مغازه به صورت نیمه باز است.

سرهنگ کاووسی اضافه کرد :با نزدیک شدن مأموران به مغازه موردنظر متوجه صدای داد و فریادی می‌شوند که از داخل مغازه به گوش می‌رسید. بلافاصله مأموران از خودرو پیاده شدند و درجریان بررسی‌های آنها مشخص شد سارق فراری داخل مغازه نانوایی است و سعی دارد با چاقوی بزرگی که در دست دارد شاطر و شاگرد نانوا را ساکت نگه دارد تا پلیس از محل دور شود؛ اما پس از ورود سارق دو فرد گروگان شروع به فریاد زدن کردند.

وی افزود: مأموران با دیدن این صحنه اقدامات اولیه جهت آرام کردن سارق مسلح را انجام دادند اما متهم که با دیدن سرعت عمل پلیس شوکه شده بود تهدید کرد اگر پلیس اقدامی انجام دهد به نانوا و شاگردش آسیب وارد می‌کند.

سرکلانتر هفتم ادامه داد: در ادامه سارق مسلح وقتی فرصت را مناسب دید اقدام به فرار کرد اما مأموران گشت پلیس در اقدامی سریع و با استفاده از فنون دفاع شخصی متهم را خلع سلاح می‌کنند. درجریان این درگیری سارق چند ضربه با مشت به شیشه های مغازه می زند و اقدام به شکستن شیشه های مغازه می کند.

سرهنگ کاووسی با بیان اینکه درجریان این درگیری هم سارق و هم یکی ازمأموران مجروح می شوند اضافه کرد: پس از دستگیری سارق مسلح با هماهنگی با عوامل اورژانس متهم به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفت. در ادامه و دربررسی های تکمیلی مأموران اقدام به بازرسی کوله پشتی متهم می‌کنند و درجریان این بازرسی ها دو دستگاه تلفن همراه غیر از موبایل خودش که اتفاقا روشن بوده نیز کشف شد.

همچنین چهار پنل ضبط و یک جفت باند میزی نیز داخل کوله پشتی بود که از وی کشف و ضبط شد. وی در ادامه اشاره کرد: متهم به کلانتری ۱۲۲ دربند منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت از چهار دستگاه خودرو اعتراف می‌کند. اما این پایان ماجرا نبود،درادامه سرهنگ کاووسی ادامه داد: در همان بررسی های اولیه مشخص شد که برخی از مالباختگان هنوز متوجه سرقت گوشی‌های تلفن همراه‌شان نشده‌اند و زمانی درجریان قرار گرفتند که پلیس با آشنایان و بستگان آنها تماس گرفت و آنها در جریان ماجرای سرقت قرار داد چرا که آنها فکر می‌کردند گوشی‌شان را گم کرده‌اند.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد وسایل گرانبها و ارزشمند خود را داخل خودرو نگذارند چراکه در این صورت انگیزه سرقت برای سارقان به وجود می آید.همچنین توصیه می کنیم شهروندان خودروهای خود را در محل روشن و پر رفت و آمد پارک کنند و حتی داشبورد خودرو خودشان را باز بگذارند که سارقان از خالی بودن این قسمت مطمئن شوند.

کدخبر: ۳۴۳۴۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر