کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۹۰۴
تاریخ خبر:

گران‌ترین سهام‌های بورس ایران

روزنامه هفت صبح | گران‌ترین سهم در بورس جهانی سه میلیارد تومان است؛ این رقم در بورس تهران به حدود ۹هزار تومان می‌رسد.
گران‌ترین شرکت‌های دنیا، شرکت‌هایی هستند که شاید تا حالا اسمشان را هم نشنیده باشید. فاینانس آنلاین پنج شرکت حاضر در بورس‌های جهانی که گران‌ترین سهام را دارند معرفی کرده است.

شرکت برکشایر هاثاوی در صدر این لیست قرار دارد چراکه هر سهم این شرکت در حال حاضر حدود ۲۹۷هزار دلار معادل سه میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان ارزش دارد. وارن بافت، سومین فرد ثروتمند دنیا مدیریت این شرکت را برعهده دارد. رده دوم به لیند اوند اشپرونگلی اختصاص دارد که در شهر زوریخ سوئیس بنیانگذاری شده.

ارزش هر سهم این شرکت در حال حاضر حدود ۸۲هزار دلار معادل ۹۴۳میلیون تومان است. باید توجه داشته باشید که با گرانقیمت بودن سهام یک شرکت دلیلی بر بزرگ بودن آن نیست چراکه ممکن است سهام بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به تعداد زیادی تقسیم شده باشد و ارزش هر کدام آنها کم اما ارزش مجموع آنها بسیار بالا باشد.

درست مثل واحد پول کشورها؛ کویت باارزش‌ترین واحد پول را در بین کشورهای دنیا دارد اما کشورهایی هستند که اقتصادشان به مراتب بزرگ‌تر از اقتصاد کویت است. اگر بورس‌های جهانی را کنار بگذاریم، می‌بینیم در بازار بورس خودمان گران‌ترین سهام رقمی حدود هشت هزار و ۷۰۰تومان ارزش دارد. در این گزارش سراغ پنج شرکت حاضر در بورس تهران رفتیم که سهام آنها نسبت به دیگر شرکت‌ها قیمت خیلی بالاتری دارد.

*** دشت مرغاب؛ هشت هزار و ۶۶۰تومان
شرکت دشت مرغاب با نماد غدشت در بازار دوم بورس فعال است و عنوان گران‌ترین سهام را به خود اختصاص داده چراکه هر سهم این شرکت هشت هزار و ۶۶۰تومان ارزش دارد و این در حالی است که سهام غدشت در حال حاضر روی مدار نزولی افتاده. روز کاری قبل سهام این شرکت نزدیک به ۹هزار تومان ارزش داشت و با بیشترین کاهش در بورس یعنی پنج درصد، به هشت هزار و ۶۶۰تومان رسید. شرکت دشت مرغاب یک شرکت در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی است که محصولات آن تحت عنوان برند یک و یک به بازار عرضه می‌شود.

*** سپنتا؛ هفت هزار و ۷۰۰تومان
نماد فپنتا که به شرکت سپنتا اختصاص دارد، دومین سهام پرارزش در بازار بورس به حساب می‌آید. هر سهم این شرکت در آخرین روز کاری بورس با رقمی معادل هفت هزار و ۷۰۶تومان خرید و فروش شد. این شرکت در گروه فلزات اساسی قرار دارد. شرکت سپنتا که در زیر گروه تولید آهن و فولاد فعال است، زیرمجموعه‌های از گروه مپنا به حساب می‌آید.

*** گروه صنعتی ملی؛ هفت هزار و ۵۰۰تومان
شرکت هلدینگ ملی که با نماد وملی در بازار دوم بورس فعال است، یکی از شرکت‌های حاضر در گروه دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش قرار گرفته. محصولات این شرکت صنعتی را به عنوان کفش ملی در بازار می‌بینیم. هر سهم این شرکت در آخرین معاملات بورس تهران هفت هزار و ۴۹۴تومان خرید و فروش شد که سومین سهم گرانقیمت در بورس به حساب می‌آید.

*** پتروشیمی فناوران؛ هفت هزار تومان
شرکت پتروشیمی فناوران با نماد شفن در بازار اول بورس یعنی تابلو اصلی فعالیت می‌کند و گران‌ترین نماد این تابلو به حساب می‌آید چراکه هر سهم این شرکت در آخرین معاملات بازار بورس شش هزار و ۹۹۳تومان خرید و فروش شد که بیشترین رقم در تابلو اصلی و چهارمین سهم پرارزش در بازار به حساب می‌آید.

*** معادن بافق؛ شش هزار و ۶۰۰تومان
کبافق، نماد شرکت معادن بافق در بازار بورس است. هر سهم این نماد در آخرین روز معاملات با رقمی معادل شش هزار و ۵۷۵تومان معامله شد و سهام این شرکت را در رده‌بندی گران‌ترین سهم‌های بورسی به مقام پنجم رساند. معادن بافق زیر مجموعه گروه استخراج کانه‌های فلزی فعالیت می‌کند و در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده است.

کدخبر: ۲۷۹۹۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر