کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۵۲۲
تاریخ خبر:

گذار از زمستان تلخ به بهاری نامعلوم

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| درباره بیماری حمید هیراد، حال مساعد استاد آواز، کنسرت عجیب نعمت‌اللهی و موزیک‌ویدئوی حال‌خوب‌کن اشکان خطیبی .همانطور که هفته پیش گفتیم اگرچه کنسرت‌ها مدتی است که تعطیل شده اما بازار موسیقی در این روزهای قرنطینه حسابی شلوغ است و اخبار و قطعات جدید زیادی روی سایت‌های حوزه موسیقی قرار داده شده. اما از اینها که بگذریم، این هفته یک خبر بد هم داشتیم.

ابتلای حمید هیراد به سرطان خون مدت‌ها بود که به‌صورت یک شایعه دهان‌ به‌ دهان می‌چرخید اما در یکی‌دوروز گذشته صحت آن تایید شده و گویا این خواننده بیش از یک‌سال است که با این بیماری درگیر بوده و درحال طی‌کردن روند درمانش است. گفتنی‌ها حاکی از این است که فشار منتقدان در سال گذشته روی هیراد باعث شد تا این موضوع از مخاطبان پنهان بماند تا حاشیه‌ها بیشتر نشود، اما حالا دیگر این خبر تایید شده و گویا قرار است در همین یکی‌دو روز او در یک برنامه تلویزیونی حاضر شود تا درباره بیماری‌ای که با آن درگیر شده با مردم صحبت کند. فارغ از تمام این حرف‌ها امیدواریم که روز‌به‌روز حالش بهتر شود و این خواننده کشورمان با قدرت به کارش ادامه دهد.

در دو‌سه‌روز گذشته موزیک‌ویدئویی از اشکان خطیبی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد که در این روزهای پراسترس کرونایی می‌تواند حال مخاطبانش را برای دقایقی خوب کند. نام این موزیک‌ویدئو «دستتو بده من» است و خود خطیبی در پیج اینستاگرامش در باره آن چنین نوشته: «نمی‌خواستم حالاحالا‌ها منتشرش کنم ولی هرچی فکر کردم به این نتیجه رسیدم که حالا بیشتر از هر زمان دیگری به حال خوب نیاز داریم.»

خطیبی که چندسال پیش با «ترافیک‌بند» آلبومی ‌به همین نام تولید کرده بود تا امروز فعالیت آنچنانی در حوزه موسیقی نداشت و با انتشار این کلیپ ثابت کرد که علاوه بر بازیگری‌اش، یک خواننده خوش‌فکر و توانمند است که ایده‌های ساده و تازه‌ای را در سر می‌پروراند. موزیک‌ویدئوی «دستتو بده من» را اگر تا امروز ندیده‌اید، همین حالا در اینترنت جست‌وجو کنید تا لذتش را ببرید.

خبر دیگر این‌که بیمارستان جم که محمدرضا شجریان مدتی است در آن بستری شده در بیستمین‌بیانیه خود حال عمومی ‌استاد آواز ایران را خوب گزارش کرده و اعلام کرده که استاد به‌زودی آماده مرخصی از بیمارستان است. در بیانیه بیمارستان جم اینطور آمده: «در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هنردوست و هم‌میهنان عزیز، در کمال مسرت به استحضار می‌رساند، با توجه به بهبود جمیع شرایط استاد از لحاظ کلیوی، قلبی و ریوی با نظر پزشکان معالج، ایشان آماده ترخیص و پیگیری ادامه درمان در منزل زیر نظر پزشکان معالج هستند.»

خبر دیگر این‌که آلبوم مشترک محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان با نام «خراسانیات» که در سال ۱۳۶۵ ضبط شده بود، با یک روز تاخیر منتشر شد. در این مجموعه موسیقایی که برگرفته از موسیقی مقامی ‌خراسان است، از اشعار باباطاهر عریان و ملک‌الشعرای بهار بهره گرفته شده است. ضبط استودیویی این آلبوم مربوط به سال ۱۳۶۵ بوده، اما تا‌به‌حال منتشر نشده بود. اجرای موسیقی آلبوم «خراسانیات» را نیز گروه عارف برعهده داشته است. از نوازندگان این گروه می‌توان به پرویز مشکاتیان، منصور سینکی، جمشید عندلیبی، محمد فیروزی، اردشیر کامکار، بیژن کامکار و ارژنگ کامکار اشاره کرد.

روزبه نعمت‌اللهی هم در حرکت جالبی کنسرتش را در روز ۲۵اسفند در سالن میلاد با صندلی‌های خالی برگزار کرد که به‌صورت زنده از سایت آپارات پخش شد. نعمت‌اللهی در تیزر تصویری کنسرتش از مردم خواست که از خانه بیرون نیایند و خودشان را قرنطینه کنند. او اعلام کرد، این تنها کاری بود که می‌توانستم به‌همراه تیمم داشته باشم تا شاید اندکی فضای خوش به جامعه تزریق کنیم.

فرزاد فرزین و احسان خواجه‌امیری هم ازجمله خوانندگان شاخصی هستند که این هفته کار جدیدشان در بازار منتشر شده. قطعه فرزاد فرزین به نام «آتیش» فضای شادی دارد و به‌درد حال و هوای عید و بهاری که در پیش رو داریم می‌خورد؛ کاور‌آرت بامزه‌ای هم دارد که به سبک عکس‌های دهه ۵۰ است. قطعه احسان خواجه‌امیری اما داستان دیگری دارد.

«بی‌قرار» نام اثر جدید خواجه‌امیری است که بهروز صفاریان آن را تنظیم و ترانه‌سرایش هم زهرا عاملی است. فضای این قطعه غمگین است و شاید مناسب روزهای آخر زمستان باشد. خواجه‌امیری در ابتدای این قطعه می‌خواند: «اگه حال می‌پرسی این حالمه، گذشتم مثل سایه دنبالمه، نشستم هوات از سرم بپره، نشستم که این سال‌ها بگذره.»

کدخبر: ۳۱۵۵۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر