کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۲۲۲
تاریخ خبر:

کیهان دوباره جنجالی شد؛ راهیان و قربانیان آزادی!

صفحه یک روزنامه کیهان امروز هم خبرساز شده است. اگر خوب دقت کنید آن وسط می‌توانید دو سری عکس ببنید؛ سمت راستی‌ها از بانوانی است که به راهپیمایی اربعین رفته‌اند و سمت چپی‌ها از خانم‌هایی گرفته شده که پنجشنبه گذشته به ورزشگاه رفتند. ببینید کیهان چطور نظر خودش را به‌شکلی بی‌پروایانه نمایش داده است: به دسته اول گفته راهیان آزادگی و دسته دوم را قربانیان آزادی خطاب کرده است.

از صبح تا حالا این اقدام کیهان واکنش‌های زیادی به‌همراه داشته است. مثلا سایت عصرایران با خطاب قراردان سیداحمد خاتمی خطیب نمازجمعه می‌نویسد:

امام جمعه تهران [روز گذشته] در حالی از دو قطبی کردن جامعه سخن به میان آورد که روزنامه کیهان در آخرین شماره خود با انتشار عکس هم وطنانی که به پیاده روی اربعین رفته‌‎اند و زنانی که روز پنجشنبه به ورزشگاه آزادی رفتند به فضای دو قطبی جامعه دامن زد. این روزنامه برای بانوانی که به پیاده روی رفتند از تیتر (راهیان آزادگی) و برای حاضران در ورزشگاه از تیتر (قربانیان آزادی) استفاده کرده است.

به قول قدیمی‌ها« آفتاب آمد دلیل آفتاب». حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی اگر می‌خواهد بداند دو قطبی کردن از کجا آب می‌خورد، صفحه امروز کیهان را ببیند و بخواند.

به همین راحتی جامعه را خودی و غیر خودی می‌کنند. همه افرادی که به پیاده روی رفته‌اند یا راهی ورزشگاه شده‌اند، فرزندان این کشور هستند و برای خود محترم، چرا سعی می‌کنیم میان آنها تفرقه بیندازیم و یکی را آزاده خطاب کنیم و دیگری را قربانی؟

از کجا معلوم آن که به ورزشگاه رفته است، فردای بازی راهی اربعین نشده باشد؟ از کجا معلوم تماشاگر بازی در روز پنجشنبه از کسانی نیست که از پیاده روی برگشته‌است؟ اصلا بر چه اساسی آدم‌ها را قضاوت می‌کنید؟

ما دهه ۶۰ را درک نکردیم اما شاهدان آن دوران می‌گفتند، مردم جمعه به نماز می‌رفتند در تشییع شهدا شرکت می‌کردند و بعد راهی امجدیه می‌شدند و فوتبال می‌دیدند.

از نگاه کیهان، شهدا گویی از آسمان به روی زمین آمدند و هشت سال جنگیدند. انگار آنها فراموش کرده‌اند آنهایی که پوتین به پا کردند و در برابر ارتش بعث عراق ایستادند، همین مردم کوچه و بازار بودند.

دو قطبی را کسانی دامن می‌زنند که جامعه را به انقلابی و غیر انقلابی تقسیم می‌کنند. آنهم به خاطر رفتاری که با اجازه خود حکومت اتفاق افتاده است. چرا دوست داریم با دست خودمان بگوییم بخش بزرگی از مردمان این سرزمین، مثل غربی‌ها فکر می‌کنند و مثل آنها زندگی می‌کنند. که اگر اینگونه است باید از دستگاه‌های فرهنگی که بودجه‌های میلیاردی می‌خورند پرسید در تمام این سال‌ها چه کرده‌اند، که حالا به این نتیجه رسیده‌اند که غیرانقلابی در جامعه زیاد شده است.

آنها می‌گویند: هرکس باماست انقلابی است و هرکسی برخلاف ماست غیرانقلابی. با این تز و استراتژی سعی می‌کنند بسیاری از نخبگان کشور را که می‌توانند برای جامعه ایران موثر باشند از صحنه اداره کشور حذف کنند.

با خودمان این کار را نکنیم. به فرزندان این سرزمین نگوییم که شما از ما نیستید. البته بماند که در ایام انتخابات یا دهه فجر همین قربانیان آزادی تبدیل به انقلابی‌های درجه یکی می‌شوند که تلویزیون و همین جناب کیهان از دیدن آنها حسابی ذوق می‌کنند. ایجاد دو قطبی‌های اعتقادی تنها باعث رشد نفرت در جامعه خواهند شد و باب انتقام را در کشور باز می‌کند.

کدخبر: ۲۸۵۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر