کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۷۳۷
تاریخ خبر:

ببینید | عذرخواهی بی‌سابقه رهبر کره‌شمالی از مردم

در رویدادی بی‌سابقه رهبرکره شمالی با چشمانی گریان و چهره‌ای محزون از مردم کره شمالی به سبب آنکه نتوانسته است وضعیت‌ معیشتی‌شان را بهبود ببخشد، عذرخواهی کرد. اوخطاب به مردم گفت: خجالت‌ می‌کشم که نتوانستم شما را از شرایط سخت خارج کنم و تلاشم کافی نبوده است.

رهبر کره‌شمالی در جریان رژه نظامی اخیر که با نمایش موشک‌های بالستیک دوربرد این کشور برای اولین بار پس از دو سال همراه شد، در سخنانی احساسی عذرخواهی کرد که نتوانسته زندگی شهروندان کره‌شمالی را ارتقا دهد.

رهبر کره‌شمالی گفت "ما به ساخت توان دفاعی ملی و بازدارندگی جنگی دفاع از خود ادامه خواهیم داد." او همچنین وعده داد تا از توان نظامی کشورش برای حملات پیش‌دستانه استفاده نکند. او هیچ اشاره مستقیمی به ایالات متحده یا مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که اکنون به بن‌بست رسیده است، نداشت.

کیم جونگ اون تحریم‌های بین‌المللی، طوفان‌ها و شیوع کرونا را عاملی دانست که اجازه نداد وعده‌های پیشرفت اقتصادی محقق شود. او گفت: «شرمنده‌ام که هرگز نتوانسته‌ام به درستی اعتماد عظیم شما را تلافی کنم. تلاش و از خود گذشتگی من برای بیرون آوردن مردم از وضعیت معیشت دشوار کافی نبود.»

رهبر کره‌شمالی در ادامه از تلاش‌های ارتش کشورش بابت سخت‌کوشی در واکنش به طوفان‌های تابستانی ویرانگر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد. او همچنین به اینکه حتی یک شهروند کره‌شمالی هم تست مثبت نداشته است، بالید؛ تاکیدی که پیشتر کره‌جنوبی و ایالات متحده زیر سوال بردند. رسانه دولتی کره‌شمالی هم گزارش داد، این محدودیت‌ها موجب تاخیر در اجرای پروژه‌های اقتصادی و ساخت‌وسازهای کلیدی شده است.

کدخبر: ۳۵۳۷۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masoudronin

    اینو باید مسئولین خودمون یاد بگیرن که جر ات یدونه عذرخواهی از مردم رو ندارن