کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۴۷۰۴
تاریخ خبر:

کیفیت وانت فوتون سه ستاره شد

هفت صبح| شاید سه ستاره شدن وانت فوتون تونلند ایران خودرو، تنها تغییر خاصی است که از خلال بررسی گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آذرماه ۹۷ می‌توان به آن رسید.
به جز این، براساس گزارش ارزشیابی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هیچ تغییری در وضعیت خودروهای۴ ستاره تولید داخل طی آذر ماه امسال رخ نداده است. برمبنای این گزارش همچنان ۱۶ خودرو از بین ۵۱ مدل اتومبیل مونتاژ داخل دارای استاندارد ۴ستاره کیفی بوده و در جدول پرستاره های کیفی در آذر ماه قرار دارند. از بین این خودروهای چهار ستاره کیفی، سه خودرو در بالاترین سطح قیمتی، ۵خودرو در سطح قیمتی دوم، دو خودرو در سطح قیمتی سوم و ۶خودرو در سطح قیمتی چهارم قرار دارند که به معنی غلبه خودروهای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی در بخش کسب امتیاز ۴ستاره است. طبق این گزارش پژو ۲۰۰۸، سوزوکی گرند ویتارا، مزدا ۳ نیو، کیا سراتو ، هیوندای i20، هیوندای اکسنت، هاوال h2، بسترن b30، چانگان cs35، رنو ساندرو اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پارس تندر، پژو ۲۰۷ و آریو دنده ای اسامی دقیق خودروهای چهارستاره‌ای است که آذرماه ۹۷ از بین ۳۲۶۸۱ دستگاه خودرو تولید داخل بالاترین نمرات کیفی را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کسب کرده‌اند. وجود ۱۶ مدل سه ستاره در رده‌های مختلف قیمتی در کنار ۱۶ اتومبیل دو ستاره و سه اتومبیل تک ستاره از نتایج دیگر این گزارش ماهانه است.
از جمله اتفاقات جالب گزارش کیفی خودروهای تولید داخل در آذرماه ۹۷، حضور برلیانس ۲۳۰، هایما اس۵ و وانت فوتون تونلند بوده که در ارزیابی‌های آذرماه نمره ۳ستاره را کسب‌ کرده‌اند. امری که تا پیش از این سابقه نداشته و بارها از سوی ۷صبح مورد پرسش قرار گرفته بود. موردی که بر عمق کیفیت گزارش‌های ماهانه این نهاد افزوده و دامنه مخاطبان گزارش‌های کیفی ماهانه را افزایش می‌دهد. البته هنوز هم مشخص نیست نحوه اعطای این ستاره‌ها به چه شکل است؟
پیگیری هفت صبح از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد، پروسه اعطای امتیازات به هر خودرو صرفنظر از کشور و برند سازنده، طی چارچوبی صنعتی حاصل می‌شود. طبق اطلاعاتی که هفت صبح از مسئولان این شرکت کسب کرده، سطح ستاره‌های هر خودرو با میزان نمرات منفی آن مدل در خط تولید نسبتی عکس دارد. هرچه یک اتومبیل در بازرسی‌های نمایندگان شرکت کیفیت و استاندارد ایران از خطوط تولید خودروسازان با نمرات منفی کمتری مونتاژ شوند، میزان ستاره‌های بالاتری را کسب می‌کنند. همچنین طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هرچه سطح قیمتی یک خودرو بالاتر رود، میزان سختگیری‌ها برای اعطای نمره ۴ستاره بیشتر شده و نمرات منفی نیز بایستی کمتر از خودروهای ارزان‌تر باشد. دیگر موردی که با پیگیری هفت صبح ابعاد آن مشخص شده، چرایی عدم حضور برخی محصولات نسبتا پرتیراژ از جمله چری تیگو۷، برلیانس ۳۳۰اچ، جک اس۳ و ام‌جی ۳۶۰ است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این باره ادعا می‌کند عمق داخلی سازی اندک، تیراژ پایین و حضور ضعیف در بازار دلایل عدم حضور برخی مدل‌های در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است.

کدخبر: ۲۴۴۷۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر