کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۱۰۸
تاریخ خبر:

کیا پگاس؛ جانشین شایسته‌ و ارزان کیا ریو

روزنامه هفت صبح | کیا برندی است که می‌خواهد برای هر فرد با هر سلیقه و هر بودجه‌ای خودرویی در آستین داشته باشد. از این‌رو عجیب نیست که خودروهای ارزانی مانند کیا پراید و در ادامه کیا ریو شهرتی جهانی پیدا کردند. ‌کیا از سال ۲۰۱۷ پگاس را روانه‌‌ بازار کرد. جالب است بدانید در حالی که ریو با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۵۹۰ دلاری عرضه می‌شود، قیمت پگاس تنها ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار است.

راز این ارزانی در این است که پگاس توسط ائتلاف دانگ‌فنگ-یوئدا-کیا تولید شده ‌ و به صورت صددرصد خودرویی کره‌ای نیست! پگاس با هدف عرضه در بازارهایی عرضه شده که قیمت پایین برای‌شان عامل مهمی است: چین، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی. پگاس در خاورمیانه نیز محبوب است و به خصوص اماراتی‌ها علاقه زیادی به آن دارند.

از طراحی این سدان خوش‌قیمت کره‌ای نمی‌توان به ارزان‌ بودن آن پی برد. کیا در طراحی پگاس به سراتوی نسل جدید و البته ریو نظر داشته است. گریل(جلوپنجره) دو بخشی خطی با نوار کرومی و چراغ‌های اصلی بزرگ یک نمای جدی و جذاب را برای پگاس ایجاد کرده است. بامپر(سپر) جلو نیز طراحی بسیار مناسبی در این رده قیمتی دارد.

جزئیات اسپرت مانند ورودی‌های هوا به‌ویژه در طرفین و محل قرارگیری مه‌شکن‌ها در بهترین حالت ممکن قرار دارند. ‌در نمای عقب نیز با یک مجموعه ساده اما هماهنگ روبه‌رو می‌شویم. چراغ‌های اصلی ظاهری حجیم دارند که با سایر قسمت‌ها کاملا هماهنگ به نظر می‌رسد. برجستگی روی درپوش صندوق عقب حالتی باله مانند دارد که این مورد هم شرایط طراحی عقب خودرو را بهبود داده است.

در کابین پگاس از پلاستیک فشرده و خاکستری استفاده شده که در این بازه قیمتی طبیعی به نظر می‌رسد (حتی ریو با اختلاف قیمت هفت هزار دلاری از این قاعده مستثنا نیست!). با این حال وضعیت آپشن‌های رفاهی و ایمنی خودرو مطلوب است به خصوص نمایشگر اصلی ۷ اینچی آن قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی را دارد که پوئن مثبتی برای کیا پگاس محسوب می‌شود.

اگر دغدغه داشتن خودرویی ایمن را هم دارید، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، چهار کیسه ایمنی هوا، ترمز اضطراری، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، هشدار برخورد عقب، سیستم ضد سرقت، ترمز دیسکی برای تمام چرخ‌ها، ایزوفیکس صندلی کودک و قفل خودکار در‌ها شما را راضی خواهد کرد.

پیشرانه ۱٫۴ لیتری این خودرو قادر به تولید ۹۵ اسب بخار نیرو و ۱۳۲ نیوتن متر گشتاور است. با این پیشرانه نباید انتظار شتابی عالی را داشته باشیم؛ فلذا عدد ۱۳٫۱ ثانیه خیلی ناراحت‌کننده نیست. مصرف سوخت شش لیتری این خودرو از جمله نقاط قوت پیشرانه است. برای پگاس پایه جعبه دنده پنج سرعته دستی و برای نسخه فول جعبه دنده چهار سرعته اتومات در نظر گرفته شده است.

مدل پایه پگاس ۲۰۲۰ در مناطق آزاد ایران ۲۳۰ میلیون تومان برچسب قیمت خورده است. اگر اطلس‌خودرو بتواند برنامه مونتاژ مشترک پگاس در ۱۴۰۰ را با کیاموتورز داشته باشد، باید منتظر سدانی شهری در بازه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان باشیم. در غیر این صورت پگاس اگر به ایران وارد شود به سرنوشت تلخ کیا ریو و رنو سیمبل دچار خواهد شد.

کدخبر: ۳۷۵۱۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر