کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۷۳۰
تاریخ خبر:

کیانوش جهانپور: تزریق واکسن برکت در ایران آغاز شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو از آغاز تزریق واکسن کو ویران برکت خبر داد.

به گفته کیانوش جهانپور تزریق اکسن ایرانی کرونا در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

جهانپور در توئیتر نوشته: واکسن کوویران برکت برای گروه سنی بالای ۵۰ سال مردم ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان تزریق می شود.

در خبری دیگر، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفته واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا از دوشنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

به گفته علیرضا رییسی میزان قابل توجهی واکسن دیروز و امروز به دست ما رسیده و در این هفته هم خبر خوبی هست که واکسن دوباره خواهد رسید و سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت. از روز دوشنبه از گروه ۷۰ ساله‌هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون ۶۸ ساله‌ها به بالا از دوشنبه شروع خواهد شد.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه هم با اعلام ورود ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا امروز به کشور، گفت: بامداد یکشنبه نیز همین مقدار واکسن وارد می‌شود و برای ادامه و افزایش واردات تلاش می‌کنیم.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون چهار میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۳۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۶۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به شش میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۰۷ دوز رسیده است.

ایران حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد؛ برای واکسیناسیون جمعیت کل کشور به ۱۶۰ میلیون دوز و برای واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر دست‌کم به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز است.

کدخبر: ۴۰۱۷۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    ???

  • _user_1568532767

    احسنت به غیورمردان این سرزمین که به مردم خدمت می‌کنند و فقط حرف نمی‌زنند.