کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۰۸۴۶
تاریخ خبر:

کی‌ام‌سی‌ J۷؛ سدان جذاب چينی بازار ايران

روزنامه هفت صبح| گفته مي‌شود كرمان‌موتور با دست پُر به نمايشگاه خودروي اصفهان رفته است. پايگاه خبري خودرونويس هم نوشته است،گل سرسبد غرفه کرمان موتور را می‌توان سدان کی‌ام‌سی J7 دانست که اتفاقا به تازگی هم اولین سری آن به مشتریان تحویل داده شده است.

سدان کی‌ام‌سی ‌ J7 را می‌توان جذابترین سدان چینی در بازار ایران دانست که به واسطه طراحی جذاب، موتور قدرتمند، کابین لوکس و کیفیت ساخت مناسب آن در کانون توجه بازدیدکنندگان از غرفه کرمان موتور و همچنین مشتریان قرار گرفته بود. اما مشخصات اين خودرو چيست و مهم‌تر از آن منابع مختلف خبر مي‌دهند اين خودرو در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان به فروش مي‌رود.

مشخصات كلي خودرو
کی‌ام‌سی ‌ J7 کرمان موتور قدرتمندترین محصول حال حاضر این خودروساز وطنی در سگمنت خودروهای سواریست. این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بوده که قادر به تولید 172 اسب بخار قدرت در دور 5500 و 280 نیوتن متر گشتاور در دور 1800 تا 3500 است.

این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش دنده دو کلاچه wet با شیفتر دنده در پشت فرمان به چرخ‌های جلو منتقل شده و عملکرد خوبی را برای این سدان لیفتبک چینی 1485 کیلوگرمی رقم می‌زند. کی‌ام‌سی ‌ J7 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4780، 1820 و 1492 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2770 میلی متر اعلام شده است. این خودرو در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق مولتی لینک است.

امکانات ایمنی و رفاهی KMC J7
از جمله امکانات ایمنی و رفاهی KMC J7 می‌توان به مواردی نظیر شش عدد ایربگ، شیفتر دنده پشت فرمان، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کنترل کشش، دوربین ۳۶۰، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت و ورود بدون کلید، سقف پانوراما، آینه‌های تاشو برقی، مانیتور عمودی، کنسول میانی مجهز به سردکن، شارژر وایرلس، کلاستر دیجیتال، کروز کنترل، گرم‌کن صندلی راننده، صندلی راننده برقی، صندوق عقب برقی، نورپردازی داخل کابین، سیستم تهویه اتوماتیک مجهز به دریچه عقب و… اشاره کرد.

داخل کی ام سی J7
در داخل کابین KMC J7 با فضایی ساده اما شیک روبه‌رو هستیم که در آن ترکیبی از نمایشگرهای دیجیتال با خطوط ساده و مستقیم جلب توجه می‌کنند. در این بین قطعات اسپرت نظیر صندلی‌های یکپارچه نیز دیده می‌شوند تا داخل خودرو با ظاهر بیرونی و مشخصات فنی خودرو هماهنگ گردد. نمایشگر کنسول میانی عمودی است و بسیاری از تنظیمات را در خود جای داده.

در واقع این سبک به اصطلاح مینیمالیستی مدتی است که ترند شده و با اینکه از نظر ارگونومی ضعف‌هایی دارد اما به این دلیل که امکانات بسیار را در فضایی کوچک گرد هم می‌آورد کارآمد به نظر می‌رسد. اهرم تعویض دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی و نشانگرهای پشت فرمان دیجیتال نیز از دیگر مواردی هستند که حس و حال آینده‌نگرانه ماشین را به رخ می‌کشانند و طراحی غربیلک فرمان هم متفاوت و جالب توجه به چشم می‌آید.

کیفیت متریال مورد استفاده نیز مناسب به نظر می‌رسد و نسبت به محصولات قدیمی‌تر جک پیشرفت محسوسی داشته. ضمناً KMC J7 از نظر عرض و ارتفاع شرایطی نزدیک به آریزو 6 پرو دارد اما به‌واسطه طول اندکی بیشتر و فاصله محوری بهتر، جای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. در خصوص فضای صندوق نیز اوضاع مناسب به نظر می‌رسد و می‌شود برای سفرهای خانوادگی روی محفظه بار ماشین حساب باز کرد.

کدخبر: ۴۹۰۸۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر