کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۳۶
تاریخ خبر:

کپی‌برداری تمیز ‌چینی از ‌مرسدس ‌کلاس‌B

روزنامه هفت صبح | دیارخودرو دو برند چینی را به بازار خودروی ایران معرفی کرد که از قضا هر دو جزو برندهای موفق چینی بودند و البته جفت آنها هم با برنامه‌ریزی‌های نادرست مونتاژکننده ایرانی جزو گزینه‌های شکست‌خورده بازار قرار گرفتند: بایک و گریت‌وال. در قیاس با دیگر خودروهای بایک در ایران که به تعداد بسیار محدود موجودند (همچون سدان سنوا و کراس‌اوور X25)، از E150 یا آنگونه که بعداً نام گرفت سابرینا تعداد بیشتری در بازار خودروهای کارکرده و حتی نو حضور دارند.

این خودرو ابتدا به صورت وارداتی (مدل ۲۰۱۴) وارد بازار شد و سپس بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ در دیارخودرو و سپس نیروخودرو آسیا مونتاژ شد. قیمت نمونه‌های کارکرده آن در بازار بین ۲۲۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و اصلی‌ترین رقبای آن را دانگ‌فنگ H30 کراس، لیفان X50، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، برلیانس H320، رنو ساندرو و ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک تشکیل می‌دهند.

*** چرا بخریم؟
* طراحی زیبا: با گذشت بیش از هفت سال از معرفی این خودرو هنوز هم طراحی بیرونی آن زیبا و هماهنگ است. با توجه به همکاری نزدیک بایک با هیوندای و مرسدس بنز رگه‌هایی از طراحی آنها را می‌توان در سابرینا مشاهده کرد. چراغ عقب LED سابرینا نمای جذابی در شب‌ها دارد.

* کابین جادار:‌ اگر نشستن در کابین تخم‌مرغی‌شکل ۲۰۶ برایتان جزو عذاب‌آورترین کارهاست و به همین دلیل از هر خودروی هاچ‌بکی متنفر شده‌اید، کابین جادار سابرینا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. علاوه بر صندلی‌های راحت و بزرگ، بایک برای شما صندوق عقبی ۴۳۰ لیتری را تدارک دیده است تا هر موقع هوای سفر به اطراف و اکناف کشور به سرتان زد ظرفیت کافی برای خرید سوغاتی را داشته باشید.

* سواری نرم: در طراحی شاسی سابرینا از پلتفرم‌های ساخت اسمارت بهره گرفته شده است، همچنین سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون با میله ضدغلتش و در عقب میله پیچشی H است. برای این هاچ‌بک چینی چرخ‌های ۱۴ اینچی در نظر گرفته شد که باعث سواری نرم‌تر آن شده است. با سابرینا دیگر دست‌اندازهای شهر پدیده‌هایی ترسناک نیستند!

* هماهنگی خوب پیشرانه و جعبه‌دنده: جعبه‌دنده اتوماتیک چهار سرعته این خودرو جزو نمونه‌های باکیفیت آیسین ژاپن است که حالت‌های اسپورت و زمستانی هم دارد و به خوبی با پیشرانه ۱۱۳ اسبی تحت لیسانس میتسوبیشی این خودرو هماهنگ می‌شود.

*** چرا نخریم؟
* ایمنی پایین: ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است و عملکرد فاجعه‌بار و با تاخیر بالا در برابر رقبایی همچون رنو ساندرو یا پژو ۲۰۶ دارند. روی کاغذ سابرینا به دو کیسه هوا و ترمزهای ABS و EBD مجهز است اما بهتر است چندان روی آنها حساب باز نکنید. استحکام بدنه در تست‌های تصادف نیز متوسط بوده است.

* خدمات پس از فروش: دیارخودرو جزو ضعیف‌ترین شرکت‌های ایرانی از نظر خدمات پس از فروش است و بسیاری از خریداران سابرینا از این موضوع گلایه‌مند بوده‌اند. همچنین قطعات آن به راحتی رقبای پرفروش این خودرو در بازار پیدا نمی‌شوند و باید زمان بیشتری را صرف جست‌و‌جو در بازار قطعات یدکی کنید.

کدخبر: ۳۷۴۲۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر