کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۱۷۴
تاریخ خبر:

کوچک‌ترین شاسی‌بلند هیوندای در ایران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | هیوندای تا مدت‌ها برای کلاس کراس‌اوورهای کوچک برنامه خاصی نداشت و معمولاً خریداران را به سمت انتخاب توسان تشویق می‌کرد‌ اما دیگر برندهای بازار از این فرصت استفاده کرده و خودروهای محبوبی را روانه بازار کردند: از نیسان جوک و تویوتا CHR گرفته تا پژو ۲۰۰۸ و فورد اکواسپرت.

اما چند سالی است که این فضا تغییر کرده و هیوندای پس از روانه کردن کونا و کرتا به بازار و مشاهده فروش خوبی که این کلاس دارد، کوچک‌ترین عضو خانواده شاسی‌بلندهایش را هم در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کرد. این خودرو اخیراً در شهرک آزمایش تهران رویت شده و هنوز معلوم نیست که کاربرد آن خودروی مخصوص سفارتخانه‎‌هاست یا گذرموقت که توسط اشخاص وارد کشور شده است.

اگر انتظارتان از شاسی‌بلندی که می‌خرید خیلی بالاست و می‌خواهید با آن برای غول‌پیکرهایی مثل تویوتا لندکروزر یا لینکلن نویگیتور کری بخوانید، خودروی مخصوص شما پالاسید خواهد بود نه ونیو. همچنین خبری از نسخه اسپرت N یا نسخه الکتریکی برای ونیو نیست و باید بین پیشرانه دیزلی و بنزینی یکی را انتخاب کنید.

با این حال هیوندای ونیو از یک مزیت خیلی مهم بهره می‌برد و آن کاربردی بودن در عین قیمت پایین است. شما با پرداخت ۱۸ هزار دلار برای ونیو صاحب خودرویی می‌شوید که قابلیت‌های آن فراتر از رقمی است که برایش پرداخته‌اید. هیوندای با قیمت‌گذاری ونیو ارزان‌ترین خودرویی که در این کلاس می‌توان خرید را روانه بازار کرد.

جدیدترین زبان طراحی هیوندای در این خودرو دیده می‌شود: جلوپنجره آبشاری و چراغ‌های فوق باریک در کنار رینگ‌های ۱۷ اینچی اسپرت. البته هیوندای بخش انتهایی خودرو را با نیم نگاهی به کیا سول طراحی کرده و اگر از خودروهای جعبه‌ای‌شکل تنفر دارید، ونیو نمی‌تواند توجه‌تان را جلب کند.

فضای بار ونیو یکی از کمترین‌ها در این کلاس است اما کابین به طرز شگفت‌انگیزی هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب جادار و راحت است. اگر تریم پارچه‌ای را خیلی ساده می‌دانید می‌توانید پکیج رفاهی ۱۱۵۰ دلاری را سفارش دهید که باعث می‌شود ونیو را با تریم جذاب چرم مشکی داشته باشید. هیوندای ونیو خودروی مجهزی است.

حتی مدل پایه SE دارای صفحه لمسی ۸ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو است. مدل SEL مجهز به پکیج ۱۷۵۰ دلاری پریمیوم از همان صفحه لمسی ۸ اینچی استفاده کرده اما به ناوبری و رادیو ماهواره‌ای نیز مجهز است. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای به خوبی صورت می‌گیرد و گرافیک صفحه‌نمایش نیز خوب است.

بخش فنی این خودرو چندان چشمگیر نیست. ونیو در آمریکا با پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۲۱ اسبی (تقریباً مشابه موتور سانگ یانگ تیوولی) به فروش می‌رسد که نیرو را از طریق گیربکس CVT (البته با کارکرد عالی و تعویض سریع) به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر در هند به سراغ ونیو بروید باید از بین پیشرانه‌های ذیل یکی را انتخاب کنید: ۱٫۲ لیتری بنزینی (۸۵ اسب بحار)، یک لیتری بنزینی توربو (۱۱۹ اسب بخار) و ۱٫۴ لیتری دیزلی (۹۰ اسب بخار).

یکی از مزیت‌های درخشان هیوندای ونیو ایمنی بالای آن است. حتی مدل پایه SE نیز دارای سیستم‌های ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده می‌باشد. مدل SEL تمامی موارد یاد شده به‌علاوه هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی را دارد.

کدخبر: ۴۱۱۱۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Sanama

    عکساش کجاست؟!?