کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۳۷۳
تاریخ خبر:

کودتا علیه سندرز چگونه اتفاق افتاد؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | درحالی‌که تمام دغدغه‌مندان عرصه سیاست آمریکا، بالاخص دموکرات‌ها در هفته اخیر از رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف ابراز نگرانی خود را مبنی بر تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری توسط دونالد ترامپ، به گوش همه رساندند و این اتفاق را مرگ دموکراسی نامیدند، اتفاق عجیبی در حزب دموکرات افتاد که سبب شد خود آن‌ها به قتل زودهنگام‌تر دموکراسی محکوم شوند.

هیات انتخابات نیویورک با حذف نام برنی سندرز از فهرست کاندیداها به بهانه تعلیق فعالیت کمپین سندرز، انتخابات مقدماتی درون‌حزبی این ایالت را رسما لغو کرد.این اتفاق در حالی رخ داد که برنی سندرز نامزد مستعفی از ادامه انتخابات درون‌حزبی هنوز به‌صورت یک اسم در انتخابات باقی مانده بود تا در صورت کسب ۱۲۰۰دلیگیت بتواند روی اساسنامه حزب و تغییر و به‌روزرسانی آن تاثیر بگذارد و حساب ویژه‌ای هم روی کسب دلیگیت‌های انتخابات درون‌حزبی نیویورک با ۲۷۴دلیگیت بازکرده بود.

افراد مطرح بسیاری از حزب دموکرات به این اقدام اعتراض کردند و البته تعدادی از افراد سرشناس حزب به دلیل به مسلخ کشاندن دموکراسی و نفوذ بیش از حد خانواده کلینتون در حزب استعفا دادند. از منتقدان جدی این اقدام اندرو یانگ، نامزد سابق حزب برای انتخابات ۲۰۲۰ و مایک جیاناریس، سناتور دموکرات بوده است که گفته ما از حزب خواستیم کمک کند تا صاحب‌خانه‌ها دریافت اجاره‌خانه‌ها را متوقف کنند، اما آن‌ها اشتباهی دموکراسی را متوقف کردند.

ضمن اینکه برخی از اعضای چپگرا و ترقی‌خواه حزب این تصمیم ساده‌انگارانه را نمونه‌ای محرز برای ترامپ دانستند که می‌تواند با استناد به آن و بدون حق اعتراض دموکرات‌ها، انتخابات ریاست‌جمهوری را به تاخیر بیندازد. این اتفاقات درست در زمانی رخ داد که هیلاری کلینتون در یک تماس ویدئوی دونفره با بایدن، رسما از نامزدی او حمایت کرد.

همزمانی حمایت کلینتون از بایدن با لغو انتخابات درون‌حزبی نیویورک، با استفاده از نفوذ خاندان کلینتون در حزب به منظور حمایت بیشتر از بایدن، سبب شد همان اندازه که طرفداران کلینتون اعلام می‌کنند به‌رغم میل‌شان از بایدن حمایت خواهند کرد، طرفداران سندرز به مخالفان حزب تبدیل و از بایدن دور شوند.

براساس نظرسنجی‌ها این تصمیم سبب شده رای‌دهندگان خاموش و مردد حزب به رای‌دهندگان «بایدن هرگز» تبدیل بشوند. با اقدام هوشمندانه حزب سبز در جایگزینی جاستین آماش، جمهوری‌خواه پیشین و عضو مستقل کنونی و مخالف سرسخت ترامپ به‌جای هاوی هاوکینز در انتخابات پیش ‌رو، این ریزش‌ رای حزب دموکرات در حمایت از حزب سبز جمع شده است. حزبی که هرچند شانسی برای پیروزی ندارد اما می‌تواند قدم محکمی برای آینده خود بردارد.

کدخبر: ۳۲۴۳۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر