کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۴۰۷
تاریخ خبر:

کهکشان لیگ نوزدهم چه تیمی است؟

روزنامه هفت صبح | چیزی تا شروع لیگ نوزدهم نمانده ‌ اما هنوز کار تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات به پایان نرسیده و به خصوص تیم‌های مدعی قهرمانی به شدت در تلاش برای رفع کمبودهای خود هستند تا در رقابت قهرمانی کم نیاورند. آنها ستاره‌های بزرگی را جذب کرده‌اند و به دنبال جذب چند ستاره بلاتکلیف دیگر هم هستند و به نظر می‌رسد یکی، دو تیم هستند که می‌توان آنها را همین حالا هم تیم‌های کهکشانی لیگ نوزدهم نامید. ‌‌ کهکشانی‌ترین تیم لیگ نوزدهم کدام تیم است؟

*** پرسپولیس: پرستاره و کامل
بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ پیش‌بینی می‌‌شد چند ستاره پرسپولیس هم از این تیم جدا شوند. علیرضا بیرانوند، علی علیپور و مهدی ترابی مهم‌ترین ستاره‌هایی بودند که احتمال جدایی آنها از پرسپولیس زیاد بود‌ اما در نهایت مدیریت باشگاه به هر شکلی که بود همه آنها را حفظ کرد. تنها ستاره پرسپولیس که از این تیم جدا شد سروش رفیعی بود ‌.

از سوی دیگر وحید امیری و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو ملی‌پوشی بودند که به این تیم پیوستند. فرشاد احمدزاده هم از لهستان به پرسپولیس برگشت و یک مهاجم برزیلی هم قرار است به زودی به این بپیوندد. حالا پرسپولیس در لیست بازیکنان خود ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، علی علیپور، مهدی ترابی و… را دارد.

به جرات می‌توان گفت ‌ پرسپولیس نسبت به فصل قبل نه‌تنها تضعیف نشده بلکه ستاره‌های بیشتر و موثرتری هم در اختیار دارد و می‌توان این تیم را یکی از مدعیان کهکشانی بودن در لیگ نوزدهم دانست.

*** سپاهان: کامل‌تر و رویایی‌تر از همیشه
فصل گذشته سپاهان یکی از جورترین فهرست‌ها را در اختیار داشت. در همه پست‌ها حداقل دو بازیکن سطح بالا در این تیم وجود داشت. در فصل نقل و انتقالات ستاره‌های زیادی از این تیم جدا نشدند. سیاوش یزدانی به استقلال رفت، بختیار رحمانی که فصل قبل نیمکت‌نشین بود به الشمال قطر پیوست و خالد شفیعی، جلال‌الدین علی‌محمدی و میلاد سرلک دیگر بازیکنان مهم این تیم بودند که به تیم‌های دیگری منتقل شدند. اما مدیران سپاهان دست به کار شدند و خیلی زود نقاط ضعف خود را برطرف کردند.

سیدمحمدرضا حسینی از ذوب‌آهن، جورجی گولسیانی از نساجی، علیرضا نقی‌زاده هافبک تراکتور و شایان مصلح مدافع چپ پرسپولیس به جمع طلایی‌پوشان اصفهان اضافه شدند و البته قرارداد ستاره‌هایی مثل استنلی کی‌روش و ولادیمیر کومان هم تمدید شد. حتی محسن مسلمان هم که نیمکت‌نشین بود قراردادش را تمدید کرد. گفته می‌شود امید ابراهیمی و امید نورافکن دو ستاره سابق استقلال هم با این تیم مذاکراتی داشته‌اند و ممکن است با جذب این دو بازیکن، سپاهان از این هم کهکشانی‌تر شود.

*** استقلال: کهکشانی نه، فقط کامل!
استقلال در روزهای اول پنجره نقل و انتقالات فعالیت خوبی داشت. آنها سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، محمد بلبلی و علی دشتی را جذب کردند و چند روز بعد شیخ دیاباته به این تیم پیوست. به نظر می‌رسید استقلال کهکشانی‌ترین تیم لیگ نوزدهم خواهد بود اما جدایی نزدیک به ۲۰ بازیکن از این تیم که نیمی از آنها جزو ستاره‌ها و بازیکنان کلیدی‌اش بودند، ورق را برگرداند. استقلال در ادامه آرش رضاوند و عارف غلامی را هم جذب کرد اما نورافکن، چشمی، صیادمنش، رحمتی، منتظری، حیدری، پاتوسی، ایسما، طارق همام، گادوین منشا و … از این تیم جدا شده بودند!

حالا اگر لیست بازیکنان فعلی استقلال را مرور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اگرچه آنها در تمام پست‌ها بازیکنان خوب زیادی را در اختیار دارند اما با هیچ معیاری نمی‌توان استقلال را تیمی کهکشانی نامید. آبی‌ها مجبورند به ستاره‌های باقی‌مانده از فصل پیش خود مثل شجاعیان، حسینی، اسماعیلی، غفوری و کریمی اعتماد کنند و به درخشش بازیکنانی مثل ریگی، دیاباته، بلبلی و دشتی امیدوار باشند.

*** شهرخودرو: کهکشانی‌تر از استقلال؟
تیم یحیی فصل گذشته هم چند ستاره در ترکیب خود داشت. قاسمی‌ نژادها، یونس شاکری، مسعود ریگی، اکبر صادقی، بهنام برزای و … ستاره‌های تیم یکدست و بی‌ادعای یحیی گل‌محمدی بودند. از آن تیم رویایی، یکی از قاسمی‌نژادها و ریگی جدا شده‌اند اما در نقل و انتقالاتی غیرمنتظره، ستاره‌هایی به این تیم اضافه شده‌اند که شهرخودرو را قوی‌تر از فصل قبل کرده‌اند.

سیدمهدی رحمتی مهم‌ترین بازیکنی است که به این تیم پیوسته است. به دنبال او فرشاد محمدی‌مهر و روح‌الله باقری از استقلال به شهر خودرو پیوستند، فرشاد فرجی مدافع خوب نساجی هم جذب شهرخودرو شد و در نهایت سروش رفیعی بمب بزرگ نقل و انتقالاتی این تیم مشهدی بود اما هنوز کار گل‌محمدی و حمیداوی تمام نشده و گفته می‌شود در روزهای آینده امید ابراهیمی هم به این تیم خواهد پیوست.

*** تراکتور: کهکشانی‌ترین تیم؟
تیم تبریزی در لیگ هجدهم با وجود جذب چند ملی‌پوش بزرگ ایران و چند بازیکن خارجی خوب و دو سرمربی خارجی مطرح و بین‌المللی نتوانست به اهداف خود برسد . حالا زنوزی با نشاندن مصطفی دنیزلی روی نیمکت و جذب چند بازیکن بزرگ دیگر به دنبال جبران ناکامی فصل گذشته تیمش است.

آنها ستاره‌هایی مثل حاج‌صفی، دژاگه، سوگیتا و شجاعی را حفظ کردند. اگرچه بازیکنانی مثل طیبی، استوکس و سربازانی مثل مهدی‌پور، اسماعیلی‌فر و پهلوان از این تیم جدا شدند اما جای خالی آنها به خوبی پر شده است. رشید مظاهری،‌ رضا شکاری، رضا اسدی‌، محمدرضا خانزاده و مازولا ستاره‌هایی هستند که جذب تراکتور شده‌اند و این تیم را قوی‌تر از فصل گذشته کرده‌اند.

این تیم با همین ستاره‌ها هم کهکشانی‌تر از همه تیم‌های فعلی به نظر می‌رسد اما زنوزی هنوز کارش را تمام نکرده و بزرگ‌ترین سورپرایز او در راه است. گفته می‌شود تراکتور با امانوئل آدبایور هم مذاکراتی انجام داده و جذب او هم کار غیرممکنی به نظر نمی‌رسد.

کدخبر: ۲۷۵۴۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر