کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۵۷۵
تاریخ خبر:

کنکور ۱۴۰۰ بر اساس نظام جدید متوسطه

رکنا: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور می‌گوید با توجه به میزان شرکت کنندگان در کنکور و پوشش محتوای دروس نظام جدید متوسطه، کنکور ۱۴۰۰ بر اساس نظام جدید متوسطه برگزار شده و سئوالی از نظام قدیم طرح نمی‌شود. افرادی متقاضی تمدید نظام قدیم در کنکور هستند که تاکنون حداقل سه بار در کنکور با سوالات نظام قدیم امتحان داده اند. برخی از این افراد بیش از ۴ یا ۵ بار بیشتر در کنکور شرکت کرده اند.

کنکور ۱۴۰۰ از آن چه که فکر می کنید به شما نزدیک تر است. کنکور سراسری هر سال در زمان‌های مشخص با توجه به رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. منابع آموزشی برای کنکور، هر سال مشخص می‌شوند و داوطلبان با توجه به منابع، خود را برای آزمون آماده می‌کنند. کنکور ۱۴۰۰ در مقایسه با کنکور‌های چند سال اخیر دچار تغییراتی شده است. منابع درسی در این کنکور بر اساس دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برای تمام داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم است. با توجه به اهمیت این کنکور، ما در این مطلب اطلاعات لازم برای شرکت در این آزمون را به شما ارائه می‌دهیم.
کنکور ۱۴۰۰ بر اساس منابع نظام آموزشی ۳-۳-۶ برگزار می‌شود. داوطلبان باید دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را مطالعه نمایند. نظام آموزشی ۳-۳-۶ به شش سال دوره تحصیل ابتدایی، سه سال دوره تحصیلی راهنمایی یا متوسطه اول و سه سال دوره تحصیلی متوسطه یا متوسطه دوم گفته می‌شود.
شرایط کنکور در سال ۱۴۰۰ تغییر کرده است و داوطلبان تنها منابع نظام جدید را باید مطالعه کنند. کنکور سال ۹۹ به دانش‌آموزان و داوطلبان این امکان را می‌دهد که به سوالات نظام جدید یا نظام قدیم بر اساس علاقه خود پاسخ دهند. اما در سال ۱۴۰۰ این امکان‌پذیر نخواهد بود. "دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ باید از منابع نظام جدید برای شرکت در کنکور استفاده نمایند."

داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید هر دو از شانس برابری برای قبولی در کنکور ۱۴۰۰ برخوردار هستند. ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها نیز بر اساس اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و سایت سنجش اعلام خواهد شد.

تاثیر معدل در کنکورهای سال ۹۸ و ۹۹ برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم مشابه است. اطلاعات دقیقی در مورد میزان تاثیر معدل در کنکور وجود ندارد. اما به طور حتمی، معدل تاثیر بسیار زیادی در کنکور خواهد داشت. نحوه میزان تاثیر مدل در کنکور سال ۱۴۰۰ به طور دقیق هنوز اعلام نشده است، اما در سال‌های گذشته تاثیر این میزان به صورت زیر بوده است:
میزان تاثیر معدل برای داوطلبان مدرک دیپلم سال ۸۴ به بعد برای رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی: ۲۵ درصد تاثیر مثبت
میزان تاثیر معدل برای داوطلبان مدرک پیش‌دانشگاهی سال ۹۱ به بعد برای رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی: ۵ درصد تاثیر مثبت
داوطلبان نظام جدید: ۳۰ درصد تاثیر مثبت

کنکور سراسری ۱۴۰۰ در واقع اولین کنکوری است که پس از این تغییرات بر مبنای کتاب های درسی جدید برای همه داوطلبان برگزار می شود و این مسئله برای متقاضیانی که با کتاب های نظام قدیم فارغ التحصیل شده اند و حال داوطلب شرکت در کنکور ۱۴۰۰ هستند سردرگمی بوجود می آورد .
بر اساس آخرین اخبار منتشر شده ، طراحی سولات کنکور ۱۴۰۰ به یک صورت و آن هم بر اساس منابع نظام جدید است . یعنی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ تنها یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید ( کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم ) برای همه متقاضیان شرکت در کنکور سراسری اعم از نظام قدیم و نظام جدید طراحی می شود.

کدخبر: ۳۴۹۵۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر