کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۹۵۳
تاریخ خبر:

کمیاب‌ترین هیوندای حاضر در ایران!

روزنامه هفت صبح | اولین بار که هیوندای در سال ۱۹۹۹ عزمش را جزم کرد تا بهره‌ای از بازار محدود اما سودآور خودروهای لوکس داشته باشد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این برند بتواند به نوعی تبدیل به لکسوس کره‌جنوبی ‌شود. در میانه دهه ۸۰ شمسی جنسیس، سنتنیال و جنسیس کوپه از سبد محصولات آن توسط آسان‌موتور وارد ایران شدند که به دلیل سواری نرم، آپشن‌های زیاد و موتور پرقدرت خیلی زود مورد استقبال هموطنان قرار گرفتند.

G90 از اولین سال استقلال جنسیس از هیوندای در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد.G90 یک سدان فول‌سایز لوکس بود که رقیبی برای ب.ام.و سری ۷، مرسدس‌بنز S کلاس، لکسوس LS، لینکلن کانتیننتال، آئودی A8، جگوار XJ، مازراتی کواتراپورته، کادیلاک CT6 و … به‌حساب می‌آید. این محصول از سال ۲۰۱۵ تاکنون درحال تولید بوده و تنها در سال ۲۰۱۸ دستخوش فیس‌لیفت قرار گرفته است.

نسخه‌ای که به ایران وارد شده ‌‌فیس‌لیفت G90 است؛ با این حال این فیس‌لیفت به قدری سدان فول‌سایز جنسیس را تغییر داده است که گویا با یک خودروی کاملاً جدید روبه‌رو هستیم. طول خودرو به ۵٫۵ متر رسیده ‌ که حتی از نسخه لانگ ب.‌ام‌.و سری ۷ حاضر در ایران نیز درازتر است. پس پر بیراه نیست اگر به این خودرو کاپ طویل‌ترین خودروی حاضر در ایران نیز اعطا شود.

استفاده از یک جلوپنجره بسیار بزرگ پنج‌ضلعی خبر از زبان جدید طراحی برند جنسیس دارد و چراغ‌های جلو نیز به‌گونه خاصی دارای ظاهری ذوزنقه‌ای شکل بوده که از وسط آن چراغ راهنمای باریک رد شده و تا روی گلگیر جلو امتداد یافته است. البته این چراغ راهنما تا بعد از قوس گلگیر نیز ادامه داشته و تا انتهای آن پیشروی کرده که در اصل چراغ راهنمای جانبی است.

از آنجا که این جنسیس با نام تیپ L نسخه فول است، شاهد رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی در نمای جانبی هستیم که بر ابهت G90 افزوده‌اند. در نمای عقب نیز از سبک طراحی چراغ عقب یکپارچه استفاده شده که جدیدترین مدل مورد استفاده در میان سدان‌های فول‌سایز لوکس است.داخل خودرو شبیه گران‌قیمت‌ترین اتاق هتل‌های پنج‌ستاره است. تریم قهوه‌ای و مشکی درون با رنگ مشکی بیرون خودرو در هماهنگی کامل قرار دارد و در جای جای کابین می‌توان متریال باکیفیتی همچون چوب، جیر، چرم طبیعی و… را مشاهده کرد.

زیر کاپوت یک پیشرانه هشت ‌سیلندر پنج ‌لیتری قرار گرفته که با کمک توربوشارژر ۴۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرتی که به‌کمک یک گیربکس هشت ‌سرعته اتومات،‌ به‌تمام چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. درواقع این مدل جنسیس مجهز به‌سیستم منحصر به‌فرد چهارچرخ ‌محرک این کمپانی به نام HTRAC است و شاید باورش سخت باشد‌ .

اما درون کابین این قصر متحرک ۲.۳ تنی شما می‌توانید تنها ظرف ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید.با وجود اینکه قیمت پایه G90L از ۷۳ هزار دلار آغاز می‌شود اما مدل مورد نظر حدود ۸۰هزار دلار قیمت دارد که به‌واحد پول کشور ما چیزی حدود دو میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن هزینه‌های ورود خودرو به‌کشور می‌شود.

کدخبر: ۳۷۲۹۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر