کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۴۱۶۹
تاریخ خبر:

کمک مخفیانه دولت اوباما به ایران؟

طبق گزارشی که یک کمیته فرعی سنا امروز از تحقیقاتش منتشر کرده، وزارت دارایی دولت اوباما در فوریه۲۰۱۶ یک مجوز صادر کرده «که هیچ‌وقت درباره‌اش اطلاع‌رسانی نکرده» و طبق آن به ایران اجازه می‌داد مبلغ معادل ۵.۷ میلیارد دلار که در یک بانک عمان داشت، ابتدا به دلار و بعد به یورو تبدیل کند.

بر اساس خبری که روز چهارشنبه از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده است، باراک اوباما برخلاف ادعای خود در برابر نمایندگان کنگره و رسانه‌ها، به ایران امکان دسترسی به سیستم مالی آمریکا را پس از توافق هسته‌ای داده است.

گروهی از نمایندگان جمهوریخواه آمریکا در سنای این کشور، روز ۶ ژوئن سندی را منتشر کرده‌اند که حکایت از اجازه تبدیل ارز به دولت ایران از سوی دولت اوباما دارد.

گفته می‌شود که در فوریه سال ۲۰۱۶ دولت اوباما زمینه‌های تبدیل دارایی مالی ایران به دلار را در یکی از بانک‌های مسقط فراهم آورده است.

دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران در آن بانک که به ریال عمان بوده، با اجازه اوباما می‌توانسته تبدیل به دلار شود.

به این ترتیب، جمهوری اسلامی در اوایل سال ۲۰۱۶ و پس از توافق هسته‌ای از امکان دسترسی به ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز برخوردار می‌شده است.

این در حالی است که باراک اوباما و وزیر خزانه‌داری وقت این کشور بارها در کنگره آمریکا و در رسانه‌ها مدعی شده بودند که حتی پس از توافق هسته‌ای نیز امکان دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا و دلار را فراهم نخواهند کرد.

همچنین دولت اوباما در جریان مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای به ایران قول داده بود که به طور غیرمستقیم امکان دسترسی به سیستم مالی آن کشور را فراهم کند./عصرایران

کدخبر: ۲۱۴۱۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali20h

    خیلی عالی بازیچه شدیم انگار ایران تفیلی هست یه زمانی وابسته بودی حداقل اقتدار دا شتیم الان اختیار استفداه از پول خودمونم نداریم