کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۰۶۸
تاریخ خبر:

کلید حل بحران کرونا در آمریکا در دست کیست؟

روزنامه هفت صبح | یک: هیچ‌کس مانند ترامپ از دکتر آنتونی فائوچی دل پری ندارد. او نزدیک به یک سال گذشته که بیماری کرونا به آمریکا رسید، لجبازی با فائوچی را آغاز کرد و بارها گفت که او را اخراج خواهد کرد و انتقادات تندی به او داشت. برخی منتقدان ترامپ می‌گویند همین جدل‌ها با فائوچی بوده که باعث شده ایالات متحده یکی از بالاترین نرخ‌های ابتلا به کرونا را داشته باشد، چراکه دولت با بی‌اعتمادی خود به گسترش بیماری و بحران دامن زده است و هشدارهای فائوچی را عملا نادیده گرفته.

* دو: بایدن اما رویه متفاوتی نسبت به مسئله کرونا در سر دارد. رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا روز جمعه گفت: به صورت علنی و در انظار عمومی واکسن مقابله با کروناویروس را برای نشان دادن امنیت آن به مردم، می‌زنم و دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد دولت در امور پاندمی کرونا را در دولتم حفظ خواهم کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: مردم اعتمادی به توانایی واکسن در مبارزه با کرونا ندارند و مهم است که رئیس‌جمهور و معاونش چه می‌کنند.

* سه: پیش از انتخابات، ترامپ تلاش کرد تا هرطور شده به وجهه فائوچی آسیب بزند. رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه، ۲۸ مهر با انتقاد از آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی دولت آمریکا، گفت: فائوچی و سایر کارشناسان هنگام مشاوره در مورد نحوه مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا «اشتباه کرده‌اند».

ترامپ افزود: «فائوچی فاجعه است و آمریکایی‌ها از شنیدن سخنان و اشتباهات او خسته شده‌اند.» رئیس‌جمهوری آمریکا بعدا گفت که این اظهارات از روی ترس نیست و فقط از روی عصبانیت است. اظهارات دونالد ترامپ علیه دکتر فائوچی پس از آن بیان شد که این متخصص برجسته آمریکا گفته بود: پس از برگزاری میتینگی پرجمعیت، بدون استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، از مثبت بودن تست کرونای ترامپ تعجب نمی‌کند.

* چهار: در همین حال آنتونی فائوچی، مشاور ارشد دولت در امور مبارزه با کرونا و مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، با مشاوران بایدن در امور پاندمی دیدار کرد. بایدن نیز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که از فائوچی خواسته تا به عنوان مشاور ارشد پزشکی در دولت به کار خود ادامه دهد. کامالا هریس، معاون بایدن نیز در این مصاحبه گفت، رئیس‌جمهوری منتخب از کنگره خواسته تا لایحه ۹۰۸ میلیارد‌دلاری مطرح‌شده از سوی میانه‌روهای سنا را تصویب کند، اما این را هم گفت که این مسئله را باید آغازی بر ارائه کمک‌ها در دوران پاندمی دید.

* پنج: دکتر فائوچی شامگاه دوشنبه، بیستم آبان‌ماه، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت از سال ۱۹۸۴ در دوران شش رئیس‌جمهوری متفاوت حضور داشته و کار کرده و اکنون به دنبال کناره‌گیری از سمتش نیست. فائوچی که روابط پرحاشیه‌ای با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه دارد، گفت: قصد کناره‌گیری ندارم. این شغل مهمی است و هدفم خدمت به مردم آمریکاست، تفاوتی ندارد در کدام دولت.

کمی بعد این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی آمریکا تاکید کرد، هیچ ارتباطی با تیم انتقالی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در زمینه مبارزه با ویروس کرونا ندارد و درحال‌حاضر هیچ دلیلی برای ترک کار و پیوستن به این تلاش، آن هم هنگامی که کارهای بسیاری برای انجام دادن در راستای مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ وجود دارد، نمی‌بیند. رویترز، دکتر آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در مصاحبه‌ای در آستانه «کنفرانس سلامت رویترز» گفت: من سرم به کار خودم است. من یک سیاستمدار نیستم. من در زمینه بهداشت عمومی فعالیت می‌کنم.

کدخبر: ۳۶۲۰۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر