کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۲۹۷
تاریخ خبر:

کلیدداران احتمالی کاخ‌سفید چه مرض‌ی دارند؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | جو بایدن ۷۷ ساله در صورت پیروزی در مقابل دونالد ترامپ پیرترین رئیس‌جمهوری خواهد بود که وارد کاخ سفید خواهد شد. تعداد قابل توجهی از حامیان حزب دموکرات در ابتدا از اعلام نامزدی بایدن به دلیل کهولت و سن بالای او ابراز نگرانی کردند و نسبت به احتمال بالای مرگ او در میانه عمر دولتش هشدار دادند.

از سوی دیگر عده‌ای این احتمال را یک فرصت برای معاونان احتمالی بایدن دانستند که طبق وعده او این معاون به طور قطعی یک زن خواهد بود و به این ترتیب در صورت مرگ بایدن اولین زن رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند بدون برگزاری انتخابات و دردسر به قدرت برسد.در این بین اما هشدار پزشکان در مورد سلامت روانی بایدن بین همهمه رسانه‌های حامی او گم شد و چندان جدی گرفته نشد.

با رجوع به سابقه بایدن در مورد عارضه مغزی او در سال ۱۹۹۸ که به موجب آن مغز بایدن زیر تیغ جراحی دکتر نیل کسل رفت و رفتار بایدن در مناظرات و سخنرانی‌های اخیرش در کمپین انتخاباتی خود که در آن به کرات یا حرف‌هایش را فراموش می‌کرد یا جملاتی بی‌معنا و مفهوم را بیان می‌کرد، حالا پزشکان احتمال ابتلای وی به بیماری آلزایمر و زوال عقل را جدی دانستند.

این هشدار زمانی جدی‌تر و بغرنج‌تر می‌شود که به یاد آوریم شخصی ممکن است دچار زوال عقل باشد که موافق جنگ و حمله نظامی به عراق بوده و به لوایحی که به ضرر سیاه‌پوستان و اقشار آسیب‌پذیر تمام شده است روی خوش نشان داده است. آن سوی رقابت هم دونالد ترامپ ایستاده است که همواره تعداد بسیاری از روانپزشکان و روانشناسان در مورد سلامت روانی وی هشدار داده‌اند.

کمتر پزشک با تجربه‌ای پیدا می‌شود که رفتار عجیب ترامپ در مقابل مسائل مختلف و مخالفانش را رصد کرده باشد و نتیجه نگرفته باشد که او از بیماری‌های متعدد و شدید روانی رنج می‌برد. حالا دکتر بندی لی، روانپزشک ارشد سازمان پزشکی قانونی در زمینه پیشگیری از خشونت که رئیس ائتلاف جهانی بهداشت روانی است خواستار عزل ترامپ و سلب تمام اختیارات او در مقابله با کرونا شد.

او اضافه کرده است که این یک عمل و واکنش سیاسی نیست و باید از منظر پزشکی به این درخواست رسیدگی شود چراکه او می‌تواند ثابت کند دونالد ترامپ یک بیمار حاد روانی است. در پایان اگر میل به آزار جنسی زنان را هم به عنوان یک بیماری روانی بشناسیم باید بگوییم از این منظر هم هر دو نامزد در مظان اتهامات بسیاری جدی قرار دارند. این‌طور که از شواهد پیداست رقابت‌های انتخاباتی آمریکا بیش از هر طیفی جامعه پزشکان مستقل را آزار می‌دهد.

کدخبر: ۳۲۱۲۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر