کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۱۷۵
تاریخ خبر:

کلوپ ایرانیان در هفتاد‌وپنجمین جشنواره کن

روزنامه هفت صبح، نگین باقری| از بیست‌وهفتم اردیبهشت که جشنواره کن شروع شده تا امروز شش ایرانی در حاشیه یا روی فرش قرمز فستیوال کن دیده شده‌اند. به غیر از آنها حداقل پنج نفر دیگر هم قرار است به زودی برای این فستیوال به جنوب فرانسه برسند تا در روز اکران آثارشان روی فرش قرمز راه بروند و رو به دوربین‌ها دست تکان دهند.

‌ شاخ اینستاگرامی سرگردان در کن
پویان مختاری هم جزو نفرات اولی بود که ویدئوهای حضور خود از کن را منتشر کرد. او گفت که به عنوان خواننده مهم سال انتخاب شده و قرار است آنجا اجرا هم داشته باشد. با اینکه به نظر می‌رسد دعوتنامه او واقعی نبوده، اما او جدی جدی روزهای اول وارد کن شد و از قضا آنجا با فرهادی هم عکس گرفت. البته عکسی از راه رفتن او روی فرش قرمز نبوده و از استوری و عکس‌هایش مشخص نیست که اسپانسر او چه کسی بوده؟

کاربری در توئیتر نوشته بود که می‌شود با پنج هزار یورو بلیت ورودی کن را خرید و احتمال داد که مختاری هم با این روش راهی این جشن مهم شده باشد. برای اینفلوئنسرهای مجازی، شاخ و برگ دادن به پروفایل و پرزنت کردن پیجشان اهمیت زیادی دارد. این می‌تواند دلیل کافی برای حضور مختاری در کن باشد. پویان در استوری‌های روزهای اخیرش چند اینفلوئنسر ترک و عرب را هم تگ کرده بود که ممکن است بلیت ورودی را با همراهی آنها دریافت کرده باشد.

او زمانی که ایران زندگی می‌کرد به عنوان خواننده آهنگ‌های بختیاری تلاش داشت تا به چهره معروفی تبدیل شود اما وقتی در کار خود موفق نشد به ترکیه مهاجرت کرد. آنجا با راه‌اندازی یک پیج در اینستاگرام فالوئرهای زیادی جذب کرد و از طریق تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی به درآمد زیادی رسید. سپس به صورت موازی به خوانندگی هم ادامه داد که برخی از آن‌ها در سبک رپ و برخی هم پاپ و با همکاری خواننده‌های ترک بوده. پویان مختاری در تاریخ ۸ مهر ۱۳۶۹ در شهرستان ایذه متولد شده و تحصیلات خود را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داده است.

‌حضور در سکوت خبری
بهناز برگزیده نفر سومی بود که به کن امسال رسید. این مدل ایرانی که در بلژیک زندگی می‌کند، سال ۱۳۶۷ در اصفهان به دنیا آمده و در ایتالیا تحصیل کرده است. برگزیده یک بلاگر است که مانند مهمانان ایرانی دیگر کن اینستاگرام فعالی دارد. او به جز پستی که از دعوتنامه‌اش گذاشته دیگر چیزی از سواحل فرانسه و حاشیه‌های کن منتشر نکرده و عکسی از حضورش روی فرش قرمز هم دیده نشده. احتمالا در روزهای آینده باید منتظر رونمایی از اسپانسر او باشیم.

شوآف دروغ با مسابقه بلاگرهای دنیا
‌الناز گلرخ سومین ایرانی حاضر در کن امسال است. او در کن چه می‌کند؟ اینطور که خودش گفته گلرخ برنده جایزه بیوتی بلاگر سال از سوی wibaglobal شده و حتی از مراسم خواندن اسمش روی سن هم فیلم گرفته و استوری کرده است. اما واقعیتی که این بلاگر پنهان می‌کند این است که گلرخ فقط یکی از نامزدهای این مسابقه بوده که همه می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

در نهایت هم جایزه به یک بلاگر مصری به نام نسرین سند رسیده که تقریبا یک چهارم گلرخ در اینستاگرام فالوئر دارد. در این مراسم خابی (یک شخصیت محبوب در تیک‌تاک و اینستاگرام) و گربه استفان هم که به خاطر ظاهر آرام خود در جنگ اوکراین معروف شده بود حضور داشتند. ماجرا هرچه که بود، این تنها علت اصلی حضور گلرخ و همسرش در حاشیه کن بوده و اصلا روی فرش قرمز هم دیده نشده. او در این مراسم لباسی دوخته شده از برند میلا پوشیده بود.

همین هفته پیش گلرخ در ایونت یکی از محصولات لوازم آرایشی در فرانسه با پاریس جکسون، دختر مایکل جکسون عکسی در اینستاگرام منتشر کرده بود. اینطور که از تبلیغات این برند لوازم آرایشی مشخص است جکسون برای تبلیغات این محصول آرایشی به فرانسه دعوت شده بود تا بلاگرها کنار او عکس بگیرند و با تگ کردن این برند آن را به دنیا معرفی کنند. گلرخ بیوتی بلاگر متولد ۱۳۶۴ در تهران است که امروزه به همراه همسرش که او هم فعال صنعت مد بوده در دوبی زندگی می‌کند.

خانم مدل و همه اسپانسرهایش
مه‌لقا جابری مدل ایرانی ۳۲ساله بیست‌وهشتم اردیبهشت راهی جنوب فرانسه شد. او با لباسی از برند Atlier Zuhra و‌‌ جواهراتی از برند Chopard در روز دوم ‌فستیوال فیلم‌ کن و اکران فیلم Top Gun حضور یافت. این دومین باری می‌شود که مه‌لقا پایش را روی فرش قرمز می‌گذارد. سال گذشته از نظر منتقدین مد او به عنوان یکی‌ از خوش پوش‌ترین افراد در طول این فستیوال انتخاب شد.

اگر می‌پرسید که این مدل اینجا در فرانسه و فستیوال کن چه کار می‌کند باید جواب داد که هر ساله مدل‌های مشهور از طرف برندهای معتبر برای معرفی و تبلیغ آنها به کن دعوت می‌شوند. مه‌لقا هم از روز اولی که به کن رسید تا همین امروز مشغول گرفتن عکس و ویدئو از فستیوال بوده و از هتل تا طراح‌های لباس‌، استایلیست‌ها و برندهای جواهرات خودش را تگ می‌کرد تا تبلیغ آنها را بکند.

او متولد ۲۷ خرداد ۱۳۶۸ در اصفهان و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته تجارت از دانشگاه است. جابری مدرسه را در ایران گذرانده و سپس به همراه خانواده پنج نفره‌اش به کشور آمریکا مهاجرت کرده و حالا هم در سن دیه‌گو کالیفرنیا سکونت دارد. سال پیش فرنوش حمیدیان هم به همراه او به عنوان مدل در این جشنواره حضور داشت که امسال دیگر نبود.

لیندا و مزون ونک
نفر پنجمی که به کن سفر کرده، لیندا کیانی است که در فیلم کوتاهی به نام «زنی که شاعر شد» بازی کرده و این فیلم اخیرا در دو جشنواره آمریکایی اکران شده. با اینکه «زنی که شاعر شد» قرار نیست در کن به نمایش درآید ولی به نظر می‌رسد که بعد از اکران این فیلم کوتاه در لس‌آنجلس و لاس وگاس او به همراه مدیر پخش بین‌الملل این اثر به فرانسه رسیده و راهی کن شده است تا در حاشیه آن شرکت داشته باشد.

احتمالا به همین خاطر بوده که کیانی تا امروز لباس ویژه و چشمگیری که مناسب فرش قرمز باشد نپوشیده و تنها پیجی که آن را تبلیغ کرده یک مزون در خیابان ونک، مرکز خرید آفتاب تهران بوده. عکس‌های روز اول حضور او در کن نشان می‌دهد که در حاشیه این فستیوال در نشست کنفدراسیون سینمای هنری جهان شرکت کرده و به همراه ایرانیان حاضر در نشست هم عکسی گرفته است.
تا اینجای کار این را هم خبر داریم که اصغر فرهادی به عنوان داور در این فستیوال حضور پرحاشیه‌ای داشته ولی به غیر از این شش نفر، پنج ایرانی دیگر هم در راه هستند و به زودی خودشان را به فرش قرمز می‌رسانند.

ایرانیانی که در راه کن هستند
لیلا حاتمی و احتمالا مهرداد صدیقیان دوم یا سوم خرداد برای فیلم «تصور» ساخته علی بهراد هم در بخش مسابقه هفته منتقدین جشنواره (یک بخش جنبی )حضور خواهند داشت. بعد از آنها در روزهای بعد ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده برای فیلم برادران لیلا ساخته سعید روستایی در جشن حاضر خواهند شد. «برادران لیلا» اولین نمایش جهانی خود را روز ۴ خرداد از ساعت ۱۵ در سالن اصلی جشنواره تجربه خواهد کرد و روز ۵ خرداد از ساعت ۸ برای دومین‌بار در این سالن به روی پرده می‌رود. بعد از آن قرار است سه نمایش هم در سه سالن دیگر تا روز هفتم خرداد داشته باشد تا در نهایت در بخش مسابقه اصلی با آثار دیگر رقابت کند.

«عنکبوت مقدس» هم فیلمی با بازی ایرانیان خارج از کشور بوده که در اردن ضبط شده و به ماجرای قاتل زنجیره‌ای، سعید حنایی می‌پردازد. این فیلم را یک کارگردان ایرانی-سوئدی به نام علی عباسی ساخته و از اول تا چهارم خرداد ماه به اکران درمی‌آید. به زودی او و برخی از تیم بازیگران ایرانی این فیلم هم در کن حاضر خواهند شد که احتمالا زهرا امیرابراهیمی جزو آنها خواهند بود. علی عباسی کارگردانی ایرانی-دانمارکی است که در سال ۲۰۱۸ با فیلم «مرز» جایزه نوعی نگاه کن را به خود اختصاص داد.

کدخبر: ۴۵۷۱۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر