کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۰۸۲۸
تاریخ خبر:

کلاهبرداری ۸۰ میلیونی با اکانت اینستاگرام

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری کلاهبرداری با ۳۰ شاکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر اظهار کرد: بیستم مردادماه امسال زنی ۳۰ ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا، مراجعه و اظهار داشت: در صفحه اینستاگرام دارای فالورهای زیادی هستم که اغلب دوستان و اقوامم هستند، اخیراً فرد ناشناسی با پروفایل و نام و تصاویر من در اینستاگرام برای فالورهایم که دوستان و اقوامم هستند پیامی ارسال و درخواست پول کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و تیمی از افسران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: هنگام رسیدگی به این پرونده ۳۰ پرونده مشابه دیگر نیز در پلیس فتا تشکیل و آنان نیز اظهارات مشابهی در این خصوص مطرح کردند. در تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهم با شناسایی افرادی که صفحه اینستاگرام‌شان در فضای مجازی باز است، صفحه اینستاگرام جعلی با نام و پروفایل و تصاویر مال‌باختگان ساخته و از فالورهای مال‌باختگان تقاضای واریزی وجوه نقد می‌کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده، هویت متهم شناسایی و مشخص شد وی مردی ۲۳ ساله و ساکن حوالی میدان نوبنیاد است. با دستور قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای ادامه تحقیقات پلیسی انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه این کلاهبردار جوان به جرایم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کاظمی گفت: متهم اظهار داشت به‌علت باز بودن صفحه اینستاگرام مال‌باختگان صفحه جعلی اینستاگرام با اسم و مشخصات آنها می‌کردم و با فرستادن پیام و شماره حساب از فالوورهای مال‌باختگان تقاضای پول می‌کردم و برای رد گم کردن پلیس، وجه حاصله را از طریق پولشویی از چرخه بانک خارج کردم. با تکمیل تحقیقات، متهم همراه ۳۰ شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای اعزام شد.

رئیس پلیس فتای پایتخت در پایان به کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: تنظیمات امنیتی نرم افزارهای اجتماعی خود را با دقت بررسی و در حفظ و نگهداری حریم خصوصی با دقت و حساسیت بیشتری تلاش کنید.

کدخبر: ۳۰۰۸۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر