کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۲۹۲
تاریخ خبر:

کلاهبرداری ۳۰۰میلیونی زن ایرانی از بازرگان چینی

خرداد امسال یک زن چینی به همراه وکیلش، به دادسرای ناحیه ۲ تهران رفت و گفت: من بازرگان هستم و به ایران زیاد سفر می‌کنم. اوایل سال ۹۸ با خانم جوانی به‌نام دنیا آشنا شدم و صمیمیت زیادی بین ما ایجاد شد. روزی به او گفتم من علاوه بر بازرگانی در کار جواهرات نیز هستم و تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم به او نشان دادم. دنیا با دیدن جواهرات گفت من هم در کار جواهرسازی هستم بعد هم پیشنهاد داد که می‌تواند برای سنگ‌ها رکاب بسازد. من هم که به او اعتماد داشتم پس از تحویل سنگ‌های قیمتی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان مجبور شدم به کشورم برگردم اما پس از یک ماه که به ایران برگشتم با دنیا تماس گرفتم که تلفن همراهش خاموش بود بعد هم متوجه شدم دنیا با جلب اعتماد من اقدام به کلاهبرداری کرده است.

پس از این شکایت، پرونده به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲ تهران برای دستگیری و کشف اموال، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم(ویژه مبارزه با جرایم کلاهبرداری) قرار گرفت. ‌سرهنگ جهانگیر تقی پور- معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ - در تشریح این خبر گفت: با بررسی پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، پلیس موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام «سارا» شد و مأموران موفق شدند او را به همراه سنگ‌های قیمتی در مخفیگاهش در محدوده شمال غرب تهران دستگیر کنند.

دختر جوان ضمن اعتراف به سرقت جواهرات گفت: چند سال است در حرفه جواهرسازی مشغول به‌کار هستم. پس از آنکه شاکی سنگ‌های قیمتی را به من نشان داد وسوسه شدم تا آنها را به دست آورم. به‌همین خاطر با نشان دادن صفحه اینستاگرام ساخت و فروش جواهر مربوط به محل کارم، اعتماد وی را جلب و متقاعدش کردم تا سنگ‌ها را از او بگیرم. وقتی هم دیدم او به کشورش بازگشته فرصت را مناسب دیدم و گوشی‌ام را خاموش کردم. با توجه به دستگیری متهم، وی با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شد.

کدخبر: ۲۸۰۲۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر