کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۳۴۷
تاریخ خبر:

کلاهبرداری میلیاردی در مترو توسط سارق نابغه

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | اگر می‌شد این سارق را مورد بررسی روانشناسی قرار داد بی‌شک این سارق جزو نوابغ کلاهبرداری و سرقت قرار می‌گرفت. چرا که وقتی بتوانی با جا زدن خودت در نقش نزدیکان منصب‌های مهم دولتی و هنری، از داخل مترو فقط ۸۳ مورد سرقت انجام دهی آن هم با چرب‌زبانی کمی عجیب است. حالا به این سرقت‌ها باید کلاهبرداری و سرقت اقلام خوراکی در حجم بالا را نیز اضافه کرد.

*** ماجرای سرقت از مترو
سرهنگ سعید عطااللهی، رئیس پلیس مترو پایتخت از دستگیری سارق میلیاردی خبر داد که فقط ۸۳ مورد سرقت در مترو داشته است. رئیس پلیس مترو پایتخت درباره این سارق عجیب می‌گوید: «مدتی پیش حدود پنج الی شش ماه گذشته فردی در مترو خودش را در قالب پسر تهیه‌کننده یا کارگردان‌های معروف صداوسیما معرفی می‌کرده .

یا این‌که خودش را برادر کاپیتان یا مربی تیم‌های فوتبالی جا می‌زده است. حتی خودش را منتسب به دفتر وزرا یا نمایندگان مجلس معرفی می‌کرده است و با چرب‌زبانی و تحریک احساسات مردم، فضایی را ایجاد می‌کرده با این مضمون که من برای شما مردم می‌خواهم اقداماتی انجام بدهم اما شرط اصلی این است که شما مردم به من اعتماد کنید.

به طور مثال به یک سرباز می‌گفته من می‌خواهم تو را بفرستم تا در محل سکونت خودت و در کنار خانواده‌ات دوران خدمتت را بگذرانی. مثلا اگر سرباز اراکی بوده به او می‌گفته تو را به اراک می‌فرستم تا خدمتت را انجام بدهی اما باید نشان بدهی که به من اعتماد داری و وقتی سرباز از این فرد شیاد می‌پرسد: چگونه به تو اعتماد کنم؟

این فرد با نقشه‌ای از قبل تعیین شده می‌گفته بر فرض مثال گوشی تلفن همراهت را به من قرض بده تا به آن سمت خیابان بروم و بیایم تا مطمئن باشم به اندازه یک گوشی موبایل به من اعتماد می‌کنی و سرباز بیچاره که فکر می‌کرده قرار است در محل سکونتش دوران خدمت را به پایان ببرد و حتما وقتی این فرد خودش را آدم مهمی معرفی می‌کند، راست می‌گوید؛ گوشی تلفن همراهش را به او داده و این فرد گوشی‌اش را سرقت می‌کرده است.» به گفته سرهنگ عطااللهی، تاکنون سرقت ۸۳ مورد گوشی، کیف‌قاپی، کیف لپ‌تاپ و مدارک توسط این فرد گزارش شده است.

*** سفارش برنج و خرما و کلاهبرداری میلیاردی
اما این فرد شیوه دیگری نیز برای سرقت داشته است. او بعد از بررسی آگهی‌ها در فضای مجازی در حجم زیاد اقدام به خرید خرما یا برنج می‌کرده است بعد به فروشنده اعلام می‌کرده این حجم اقلام را به قم به یک باربری بیاورید و من آنجا نقدی پولش را تسویه می‌کنم.

کاسب بیچاره که شگرد سرقت این فرد را نمی‌دانسته خرما یا برنج را در حجم زیاد بار زده و به باربری اعلام شده در قم ارسال می‌کرده است. وقتی خرماها را ارسال می‌کردند این فرد به همان انباری که در قم آدرسش را داده بوده مراجعه کرده و همین سناریوی سرقت از مترو را روی کارگر انبار نیز پیاده می‌کرده است.

به این شکل که خودش را داماد، برادر یا پسر یک فرد معروف جا می‌زده است و هم زمان سر کارگر بیچاره را چنان گرم می‌کرده که وقتی آنها در حال تخلیه بار بودند او بار را داخل وانت می‌گذاشته و در فرصت مناسب متواری می‌شده است. این فرد فقط سه محموله ۶۰ میلیون تومانی خرما سرقت کرده است و سه محموله صد میلیون تومانی نیز برنج سرقت کرده است.

نزدیک ۸۰ تبلت، گوشی و لپ‌تاپ در مترو نیز سرقت کرده و در واقع این فرد حدود یک میلیارد تومان از افراد کلاهبرداری کرده است. این فرد ۸۳ شاکی در مترو و ۶ شاکی در زمینه خرید اقلام خوراکی برنج و خرما دارد.

متهم حدود ۳۳ سال سن دارد و نحوه دستگیری او نیز به این شکل بوده است که در مترو به قدری اقدام به سرقت کرده بوده که عکسش منتشر می‌شود و عوامل پلیس گشت نامحسوس آگاهی مترو او را شناسایی کرده و دستگیر می‌کنند. شکات او در حال حاضر اقدام به شناسایی این فرد کرده‌اند و فعلا در بازداشت به سر می‌برد.

کدخبر: ۳۷۵۳۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر