کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۴۰۸
تاریخ خبر:

فروشندگان ساعت رولکس تقلبی را شناسایی کنید

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | دو نفر از اعضای باند ۶ نفره فروش ساعت رولکس تقلبی به قیمت‌های میلیاردی دستگیر شدند. این دو مرد با تشکیل یک باند حرفه‌ای در کشور از طعمه‌های‌شان به بهانه فروش ساعت رولکس دست به کلاهبرداری میلیاردی می زدند. در همین زمینه جانشین پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری دو تن از اعضای باند ۶ نفره کلاهبرداران فروش ساعت‌های قلابی و کلاهبرداری چند میلیاردی آنان، گفت: دستور انتشار تصویر متهمان از سوی بازپرس پرونده برای شناسایی شاکیان صادرشد.

*** کلاهبرداری با ساعت تقلبی
سرهنگ داود فرد، جانشین پلیس آگاهی تهران گفت: اخبار و شکایات مختلفی از سراسر کشور به اداره ۱۴پلیس آگاهی، مبنی بر اینکه چند نفر با ته چهره های تبعه کشور افغانستان کالاهای قلابی را به عنوان کالای اصل و لوکس فروخته اند، ارجاع شد.

گزارش های اولیه نشان از این موضوع داشت که متهمان پس از شناسایی سوژه‌های‌شان به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به مالباختگان نزدیک شده و با اظهار قصد فروش ساعت رولکس طلا به علت نیاز مالی طعمه های خود را فریب داده و ساعت تقلبی را به قیمت گزافی به هموطنان فروخته و سپس متواری می شوند. جانشین پلیس آگاهی تهران افزود: با توجه به گسترده بودن فعالیت تبهکاران در سراسر کشور ، دستور دستگیری اعضای این باند توسط بازپرس دادسرای ناحیه ۶ تهران صادر شد و تیمی از کارآگاهان به طور ویژه بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

*** ماجرای رئیس باند
به گفته پلیس متهمان در هیچ یک از پرونده ها از هویت واقعی شان استفاده نکرده بودند. جانشین پلیس آگاهی تهران گفت: با تلاش کارآگاهان هویت واقعی یکی از اعضای باند به نام سعید ۴۷ ساله شناسایی شد و در ادامه تحقیقات مشخص شد وی سابقه کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد را در سال های اخیر دارد و پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی از شهروندان کلاهبرداری می کند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سرکرده باند را در محدوده جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی بیست و یکم مهر ماه وی را در یک عملیات پلیسی به همراه یکی از اعضای باند به نام فرشید ۳۰ ساله دستگیر کنند، همچنین در بازرسی از مخفیگاه وی دو قبضه سلاح گرم و سرد کشف شد.

سرهنگ فرد تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره ۱۴ در همان بدو ورود یکی از شاکیان هر دو متهم را شناسایی کرده و به ناچار متهمان به جرم ارتکابی خود اعتراف کردند. سرکرده باند سعید در اعترافاتش گفت: من و همدست دیگرم پس از آزادی از زندان (دو سال قبل) با تشکیل باند ۶ نفره با پرسه زنی در سطح شهر تهران و شهرستان های دیگر کشور با انتخاب افراد سالخورده که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند، به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به آنان نزدیک شده و اظهار می کردیم به دلیل نیاز مالی شدید ساعت طلای رولکس گرانقیمت را زیر قیمت بازار می فروشیم و پس از اغفال سوژه، ساعت قلابی را به قیمت ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به آنان می فروختیم سپس متواری می شدیم .

این مقام انتظامی با اشاره به دستور بازپرس پرونده مبنی بر انتشار چهره متهمان به منظور کشف سایر جرائم ارتکابی، اضافه کرد: تا کنون ۱۵ تن از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده اند. وی با بیان اینکه دستگیری سایر اعضای این باند ۶ نفره در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورتی که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است می توانند برای شناسایی تبهکاران و تشکیل پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کدخبر: ۳۵۵۴۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر