کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۷۶۱
تاریخ خبر:

کشف ۵۰‌فقره سرقت سه میلیاردی منازل در تهران

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۶سارق منزل و ۲‌مالخر اموال سرقتی و کشف ۵۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را بیش از ۳۰میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان در تشریح این خبرگفت: چندین فقره سرقت منزل مشابه به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و بررسی اولیه نشان از این داشت، سارق یا سارقان در ساعات اولیه شب یا بامداد با تخریب قفل در ورودی وارد منازل مال باختگان شده و اموال با ارزش آن‌ها را از قبیل طلاجات و وجه نقد ‌سرقت کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با سرقت منزل و دایره اطلاعات جنایی پایگاه ششم قرار گرفت، ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد که سارقان پس از تخریب درب ورودی حتی آیفون‌های تصویری که دارای حافظه ضبط تصویر بوده را نیز سرقت کرده‌اند. این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات میدانی در محدوده جغرافیایی محل سرقت آغاز و به دست آمد سارقان در اکیپ‌های ۳ و ۴ نفره با استفاده از ماسک با خودروی پژو ۲۰۷ و موتورسیکلت کلیک در محل‌های سرقت حاضر شده‌اند.

*** سابقه سرقت سارقان
سرهنگ کنجوریان با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی شماره پلاک انتظامی خودروی سارقان شناسایی شد، گفت: با بررسی‌های پلیسی مشخص شد که پلاک انتظامی خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس دارد. وی با بیان اینکه با تلاش بی‌وقفه کارآگاهان مشخص شد باندی ۶ نفره از سارقان حرفه‌ای به سرکردگی امیر تبعه افغانستان سرقت های متعدد منازل را مرتکب شده‌اند، افزود:

در گام بعدی از تحقیقات پلیسی شناسایی مخفیگاه سارقان در دستور کار قرار گرفت و به دست آمد، سارقان دارای مخفیگاه‌های متعددی در نقاط مختلف تهران هستند که پس از سرقت به مخفیگاه خود مراجعه و اموال سرقتی را تقسیم می‌کنند. سرهنگ کنجوریان بیان داشت: مراقبت‌های ویژه پلیسی از محل‌های تردد سارقان ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه جدیدی از سارقان که یک بوتیک لباس فروشی در فرحزاد بود شناسایی شد.

این مقام پلیسی افزود: با هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند در دوم مهرماه در دو عملیات مستقل ۵ تن از اعضای باند را دستگیر کنند. وی با بیان اینکه ششمین عضو باند نیز در عملیات دیگری توسط کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر و در اختیار این پایگاه قرار گرفت، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به فروش اموال سرقتی به ۲مالخر به نام باقر و سعید اعتراف و با شناسایی مخفیگاه این مالخران در شهرک بعثت و یافت‌آباد هر دو مالخر در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، مقداری طلاجات مسروقه کشف شد.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت در نقاط مختلف شهر تهران، از قبیل: سعادت آباد، شهران، پونک، خانی آباد، بریانک، قزوین، آذری، بلورسازی، منیریه، ابوذر و… با همدستی یکدیگر اعتراف کرده‌اند، ابراز داشت: تاکنون ۲۱ تن از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند. رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در پایان افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و متهمان برای کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارند.

کدخبر: ۳۵۶۷۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر