کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۵۱۸۴
تاریخ خبر:

کشف گونه جدیدی از اورانگوتان‌ها

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان گونه جدیدی از اورگوناتان را شناسایی کرده‌اند، که در بخش کوچکی از سوماترای شمالی، اندونزی زندگی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این گونه جدید که Pongo Tapanuliensis نام گرفته‌اند ، ۲۰ سال پیش کشف شده‌اند، اما تنها پس از مطالعات جامع ژنوم این حیوانات و مورفولوژی جمجمه آنها بود که دانشمندان قادر به تایید این گونه شدند.

متاسفانه خبر بد این است که این گونه در حال حاضر به شدت در معرض خطر قرار دارند.

در سال ۱۹۹۷، یک تیم از محققان استرالیایی، جمعیتی از اورانگوتان‌ها را در سوماترای شمالی کشف کردند و بر این باور بودند که این حیوانات متعلق به یکی از دو گونه شناخته شده: Pongo abelii ، یا Pongo pygmeaeus هستند.

جمجمه یافته شده از این اورانگوتان‌ها در ابتدا شبیه به جمجمه یک مرد بالغ به نظر آمد اما دانشمندان دانشگاه زوریخ آن را با ۳۳ مرد بالغ مقایسه کردند و تفاوت‌های فاحشی در دندان ها و سایر قسمتهای صورت پیدا کردند.

محققان پس از انجام آزمایشات دی‌.ان‌.ای به طور قطع در مورد تفاوت این گونه با گونه‌های دیگر نظر دادند و اعلام کردند که تعداد اندکی از این گونه جدید از اورانگوتان ها در حال حاضر وجود داشته و به شدت رو به انقراض هستند.

این پژوهش در مجله Current Biology منتشر شده است.

کدخبر: ۱۸۵۱۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • star30

    چه بامزه ان اینا?

  • sevnaz

    بیشتر شبیه ترامپ هستش

  • mamadariay

    خانم یا اقای sevnaz ss من قیافه خودتو ندیدم که بماند پس ولی مسخره کردن دیگرا ن کار خوبی نیستنمیفهمم چرا صبح این حرف زشت و پخش کرده

  • sevnaz

    دیگران داریم تا دیگران. بازم ممنون از تذ کرتون