کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۴۰۳۲
تاریخ خبر:

کری عراقی‌ها برای فوتبال ایران؛ ما تکنیکی‌تریم

بخش اعظمی از برنامه دیشب المجلس از شبکه الکاس قطر به تحلیل و بررسی دیدار تیم ملی ایران مقابل یمن اختصاص داشت؛ مسابقه‌ای که با برد ۵ گله شاگردان کی‌روش همراه بود.

نکته ای که کلیه کارشناسان این برنامه بعد از پیروزی مقتدرانه ایران مقابل یمن روی آن تاکید داشتند، این بود که عیار تیم کی روش را با این یک بازی نمی توان سنجید. آنها معتقد بودند در بازی با عراق عیار واقعی ایران مشخص می شود چون با ۵ گل زدن به یمن نمی توان گفت کیفیت ایران خیلی بالاست. در هر صورت کارشناسان این برنامه پیروزی پرگل برابر یمن را نتیجه بزرگی برای ایران نمی دانستند چون معتقد بودند یمن از نظر امکانات، آمادگی جسمانی و تاکتیک خیلی پایین تر از ایران است.

در همین بحث روزنامه نگار اردنی به شکل عجیب درباره کی روش صحبت کرد و گفت: «کی روش مربی نیست که قبلا جایی برای تیمش قهرمانی آورده باشد. من مطمئنم که او در این دوره هم نمی شود و در مراحل بعدی ایران حذف خواهد شد.»

لیث نوبری، کارشناس ایرانی این برنامه هم صحبت هایی را درباره کیفیت ایران انجام داد و گفت: «ما بازیکنان باکیفیت زیادی داریم که در لیگ های اروپایی مثل روسیه و انگلیس بازی می کنند. البته این روش کارلوس کی روش است که قبل از مسابقات فرار رو به جلو می کند. اگر حریف ضعیف تر از ایران باشد، قدرتش را بالا می برد و طوری تیم حریف را جلوه می دهد که انگار قدرتمند است. این باعث می شود فشار از روی تیم ایران برداشته شود. اگر هم تیم حریف هم سطح یا قوی تر از ایران باشد، کی روش قدرت تیم خودش را بالا می برد.»

همه کارشناسان با این صحبت های لیث نوبری موافق بودند و اعلام کردند کی روش با این روش می خواهد در جنگ روانی برنده باشد. آنها به این اشاره می کردند که چنین رفتاری از سوی کی روش باعث شده کاپیتان ایران بعد از گلزنی مشت هایش را گره کند؛ وگرنه که گل زدن به یمن چندان اهمیتی نباید برای ایران داشته باشد. آنها همچنین این رفتار کی روش را ریشه این مطلب دانستند که ایران به سرنوشت تیم هایی مثل استرالیا و امارات دچار نشد.

در بخش دیگری از این برنامه وقتی کارشناسان قدرت تیم های گروه را ارزیابی می کردند، لیث نوبری گفت: «تیم ما و عراق قوی هستند و می توانم بگویم از نظر قدرت مثل هم هستیم.»

در این حین یونس محمود، کاپیتان سابق تیم ملی عراق جواب نوبری را داد و گفت: «ما از شما تکنیکی تر هستیم. زمانی شما علی کریمی را داشتید که همه بازیکنان را دریبل می زدید. ایران همچنین علی دایی را داشت که آقای گل جهان است. الان دیگر بازیکنی مثل کریمی در ایران دیده نمی شود و عراق از نظر داشتن بازیکنان تکنیکی وضعیت بهتری دارد.»

کدخبر: ۲۴۴۰۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mehdinajafipur

    این دفعه دیگه کار عراقی ها تمومه زیاد کر ی نخونید

  • majidds1359

    عراق هم میبریم با تنیجه خوب

  • majidds1359

    عراق هم میبریم با تنیجه خوب

  • majidds1359

    عراق هم میبریم با یه نتیجه خوب

  • morad

    آقای یونس محمود این حرفا تو زمین مسابقه معلوم میشه

  • majidds1359

    عراق هم میبریم با یه نتیجه خوب

  • formula11

    انشالله انتقام چهار سال پیش میگیرم