کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۰۱۰
تاریخ خبر:

کرونا و روزگار خوش ‌‌شوینده‌‌سازها

روزنامه هفت صبح | شرکت‌های ساخت مواد بهداشتی و شوینده ‌بهترین روزها را در بورس تهران می‌گذرانند.
* یک: کرونا اگرچه توانسته بسیاری از بازارها را به حال رکود درآورد ولی به نظر می‌رسد اسفندی تاریخی برای کارخانه‌های ساخت مواد بهداشتی و شوینده ساخته است؛ اسفندی که قاعدتا به دلیل افزایش فروش این کارخانه‌ها و به تبع ایام خانه‌تکانی، روزهای خوبی بوده، حالا با توجه به ویروس کرونا و افزایش شدید مصرف مواد بهداشتی به روزهایی به یادماندنی برای این کارخانه‌ها تبدیل شده است.

* دو: همین دیروز، سهام شرکت بین‌‌المللی محصولات پارس ۵ درصد رشد نسبت به روز قبل داشته است. این شرکت صاحب برندهای بانو در بازار شوینده است و محصولات متنوعی مثل مایع دستشویی و کفشویش در این روزها مشتریان زیادی دارد. نکته جالب توجه این است که از روز شنبه که نخستین روز کاری بورس بعد از انتشار اخبار مربوط به کرونا بوده، سهام این شرکت در بورس، نزدیک به ۱۳۰ تومان رشد کرده است. یعنی ۱۰ و نیم درصد افزایش فقط در چهار روز کاری.

* سه: سهام شوینده مقبول بعدی بازار، مدیریت صنعت شوینده بود. این شرکت به صورت هلدینگی کار می‌کند و شرکت‌هایی مثل پاکسان، گلتاش و … زیرمجموعه آن فعال هستند. سهام خود شرکت هلدینگ که در واقع صاحب نماد شوینده است؛ دیروز ۵درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. این شرکت نسبت به روز آخر بهمن ماه هم ۳۷۵تومان افزایش قیمت داشته و ۱۸٫۸۵درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

* چهار: اما در میان شرکت‌های زیرمجموعه، شرکت پاکسان، دیروز ۵درصد افزایش قیمت سهام را تجربه کرده است. این شرکت محصولات گسترده‌ای در بازار مواد شوینده دارد مثل مایع دستشویی با برند سیو یا مایع ضدعفونی‌کننده آرامکس یا مثلا شیشه‌پاک‌کن‌هایی مثل گلی. سهام پاکسان هم نسبت به روز آخر ماه بهمن ۱۰درصد رشد را نشان می‌دهد.

* پنج: سهام شرکت گلتاش نیز با افزایش ۵درصدی نسبت به روز قبل مواجه بوده است. این شرکت صاحب برندهایی مثل مایع و فوم دستشویی و نیز صابون‌های گلنار است. قیمت سهام این شرکت نیز نسبت به روز شنبه، ۲۰۰تومان افزایش را نشان می‌دهد. یعنی اگر در روز شنبه سهام این شرکت را می‌خریدید، تا به حال سهامتان حدود ۱۰درصد افزایش قیمت پیدا کرده بود.

* شش: آخرین سهام مورد بررسی ما شرکت پاکشو است که اکثر برندهای قدرتمند بازار شوینده مثل گلرنگ، اوه، و سافتلن در زیر مجموعه آن هستند و بنا به گزارش موجود در سایت کدال، تا پایان بهمن ماه هزار و یازده میلیارد تومان مایعات فروخته است. این شرکت از روز ۳ اسفند ماه تا به حال، معادل ۵۷۸ تومان یا نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت سهم را تجربه کرده است.

* هفت: البته در این مدت سهام یک شرکت دیگر مثل اکتیو یا پدیده شیمی قرن نیز به بازار عرضه اولیه شده که طبیعتا افزایش قیمت را تجربه می‌کرده است اما بد نیست که بدانیم سهام این شرکت نیز از روز عرضه اولیه در پایان بهمن ماه تا به حال نزدیک به ۳۰۰تومان یا ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کدخبر: ۳۱۲۰۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر