کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۳۴۴
تاریخ خبر:

کرونا و روزهای خوش خاندان فضلی

روزنامه هفت صبح | درباره برندگان اقتصادی موج کرونا در ایران. این روزها که تقریبا اکثر کسب‌وکارهای خرد با مشکل روبه‌رو شدند؛ یک برند، به شدت در حال افزایش سود و سرمایه است.

البته منظور، با سوء‌استفاده نیست بلکه هوش اقتصادی و مالی خانواده فضلی بوده است که باعث شده آن‌ها در نقطه‌ای از اقتصاد قرار بگیرند که در این روزهای سخت بتوانند با کاری که تا به حال از نظر مراکز قانونی موجه بوده، پول خوبی از کرونا دربیاورند. خب، از کلیات بگذریم و کمی به جزییات بپردازیم.

وقتی از خانواده فضلی صحبت می‌کنیم در واقع داریم از گروه صنعتی گلرنگ صحبت می‌کنیم. گروهی که نامش با مواد شوینده گره خورده است. خب حالا بیایید به نماد پدیده شیمی قرن در بازار بورس توجه کنیم. نمادی که دیروز با قیمتی حدود ۳۱۰۰ تومان در بازار خرید و فروش شد و این در حالی است که کمتر از یک ماه از زمان آغاز حضور این نماد در بورس می‌گذرد و این سهام تاکنون توانسته ۱۳۰۰ تومان رشد کند.

یعنی اگر کسی در روز اول اسفند و در عرضه اولیه این سهام، صاحب ۵۰۰۰ سهم پدیده شیمی قرن می‌شد؛ حالا و ظرف حدود ۲۰‌روز ۶ میلیون و ۵۰۰هزار تومان سود کرده بود و این در حالی است که فقط ۸ میلیون و ۵۰۰هزار تومان هزینه کرده بود.

خانواده فضلی البته فقط در این زمینه مشغول فعالیت نبودند و سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کردند به نوعی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش نیز، ذیل گروه گلرنگ مشغول به فعالیت است. حالا جالب است بدانید که نماد فروشگاه‌های افق کوروش، دیروز سومین میزان تاثیر مثبت را در بازار داشته است.

قیمت این سهم نیز از زمان آغاز بحران کرونا در کشور، ۶۰۰ تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد. سهام سنتی این خانواده یعنی پاکشو که با آن در دهه هفتاد کارشان را آغاز کردند نیز از اول اسفند (یعنی از زمان آغاز بحران کرونا تا به حال) نزدیک به ۱۷‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.

البته خانواده فضلی این روزها احتمالا به خاطر بسته شدن سینماهای پاساژ معروف کوروش در تهران نیز با ضرر روبه‌رو شده‌اند اما این ضرر در مقابل سودی که به خاطر فعالیت در زمینه خرده‌فروشی و شوینده داشتند؛ احتمالا ناچیز است.

کدخبر: ۳۱۴۳۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر