کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۵۵۳
تاریخ خبر:

کرونای ‌ترامپ‌: خدعه یا دست سرنوشت؟

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی| همه از ارادت ترامپ به خانم هوپ هیکز خبر داشتند. مدل سابق ۳۱ ساله که از طریق ایوانکا وارد کاخ سفید شده بود تا تجمع زنان شیک‌پوش اطراف ترامپ را کامل کند؛ در کنار ملانیا و ایوانکا و کایلی مک اننی، سخنگوی کاخ سفید و مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت امور خارجه و حتی خانم کلی کرافت میانسال در پست نماینده آمریکا در سازمان ملل. این همان چیزی است که از یک تاجر پولدار نیویورکی انتظار داریم که در زندگی‌اش و در کنار بیزینس اصلی‌اش به عنوان تاجر، همیشه در حاشیه شو و نمایش و قمار و کشتی کچ حضور داشته است.

وقتی خبر کرونای خانم هوپ هیکز مخابره شد، همه در انتظار خبر بعدی بودند. خبر هم آمد: ترامپ کرونا گرفته است. ضربه این حادثه ابتدا صاعقه‌وار بود. وال‌استریت و قیمت نفت توأمان سقوط کردند، اما بعد آرام‌آرام شرایط متعادل‌تری پیدا کردند. جالب اینکه این اتفاق دقیقا در سرنوشت‌سازترین ماه زندگی ترامپ رخ داد. ماه اکتبر. همان ماهی که قرار بود تکلیف مناظره‌های او با بایدن مشخص شود و بسیاری در انتظار سورپرایز ترامپ برای ایران بودند. ترامپ حالا با نشانه‌های خفیف کرونا به قرنطینه رفته است. آیا این یک خدعه انتخاباتی است؟‌ آیا واقعا این تاجر ۱۹۱ سانتی‌متری و ۱۱۱ کیلویی در آستانه انتخابات باید با کرونا دست‌وپنجه نرم کند؟‌ نکند برنامه‌ای باشد برای رونمایی پیروزمندانه از واکسن کرونا‌؟

* یک: بمب خبری روز جمعه، ابتلای ترامپ و همسرش به بیماری کرونا بود. مثبت شدن تست این دو در پی بیماری دستیار رئیس‌جمهور، آن هم درحالی‌که آمریکایی‌ها برای دوئل دو کاندیدا در مقابل چشم مردم در مناظرات ثانیه‌شماری می‌کنند، غیرمنتظره بود. پستی که ترامپ در آن خبر ابتلایش به کرونا را منتشر کرد، تا عصر جمعه نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ لایک گرفته و بیش از ۳۶۰ هزاربار ریتوئیت شده و رکوردشکنی کرده است.

* دو: اما کرونا چطور وارد کاخ سفید شد؟ همه‌چیز زیر سر دستیار ارشد جوان ترامپ است. هوپ هیکز یکی از مشاوران محبوب ترامپ است. او که زنی جوان است، قدیمی‌ترین دستیار رئیس‌جمهور آمریکا به حساب می‌آید. هوپ مدیر استراتژیک کاخ سفید است و در زمینه تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی هوش و توانمندی کم‌نظیری دارد. بسیاری بیماری او در این زمان را به خودی‌خود یک مشکل برای کمپین ترامپ به حساب می‌آورند.

هوپ هیکس در زمینه مد کار می‌کرده و از این نظر با ملانیا، همسر ترامپ اشتراکات زیادی دارد. هوپ هیکز در میان مشاغل متفاوتی که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید داشت برای مدت کوتاهی نیز در شبکه «فاکس‌نیوز» مشغول به کار شد. او در بازه زمانی کوتاهی که در کاخ سفید حضور نداشت یک میلیون دلار درآمد کسب کرد.

* سه: برای جمهوری‌خواهان آمریکا هیچ خبری نمی‌توانست به اندازه کرونا گرفتن ترامپ شوکه‌کننده باشد. آنها که کاندیدای جایگزینی برای او ندارند، حالا در وضعیت عجیبی قرار گرفته‌اند و گزینه موردنظرشان هم حداقل تا دو هفته نمی‌تواند در فعالیت‌های انتخاباتی شرکت کند و اگر دوباره به دور رقابت‌ها بازگردد، فقط دو هفته دیگر برای کنار زدن بایدن وقت دارد.

از سوی دیگر دموکرات‌ها از این فرصت به عنوان یک موهبت استفاده می‌کنند. بایدن که بسیار مراقب سلامتی خود در این دوران بوده و بارها گفته بود که ترامپ قادر به اداره آمریکا در وضعیت کرونا نیست، از این فرصت استفاده و برای ترامپ آرزوی سلامت کرد. حالا تیم او می‌گوید از آنجایی که ترامپ در مناظره عطسه کرده است، بایدن هم بهتر است تست بدهد.

* چهار: ترامپ در یکی از کمپین‌های انتخاباتی خود رقیب دموکراتش را به‌خاطر استفاده از ماسک مسخره کرده بود. از طرف دیگر این ماجرا یادآور رفتار ترامپ با هیلاری کلینتون است که در دوره رقابت‌های انتخاباتی دچار ذات‌الریه شده بود و در حال سوار شدن به اتومبیل از حال رفته بود. در آن زمان ترامپ ادای هیلاری را درآورده و او را به‌خاطر مریض‌شدنش سرزنش می‌کرد.

* پنج: بیماری کرونا بازارهای مالی را شوکه کرد، اما بازارها پیش از آنکه سقوط کنند، به سر جای خود بازگشتند. پیش از آن تصور می‌شد که جمهوری‌خواهان بتوانند از این وضعیت استفاده کنند اما امیدشان، ناامید شد. از سوی دیگر حالا بسیاری منتظرند تا ببینند پنس آنقدر خوش‌شانسی می‌آورد که موقتا در این روزهای پایانی دولت، به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت کند یا نه.

او معاون‌اول ترامپ است و اگر رئیس‌جمهور نتواند به‌خاطر کرونا امور را اداره کند، قدرت به طور موقت به پنس واگذار خواهد شد. البته این خبری ترسناک است، چراکه بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل اینکه او بخشی از کلیسای اوانجلیس است، از قدرت‌یافتنش واهمه دارند و ترس از گسترش قدرت تندروها، ترسی جدی در ایالات متحده است.

* شش: فرضیه‌های بدبینانه زیادی در مورد وضعیت ترامپ وجود دارد. درحالی‌که سی‌ان‌ان و گاردین می‌گویند وضعیت ترامپ به‌خاطر سنش و وزن بالایی که دارد می‌تواند خطرناک شود، برخی معتقدند او اصلا بیمار نیست و این یک بازی رسانه‌ای برای این است که مناظره بعدی عقب افتاده و بتواند خودش را برای رقابت آماده کند.

از سوی دیگر برخی باز به دنبال سریال سیمپسون‌ها رفته‌اند و می‌گویند مرگ دونالد ترامپ پیش‌بینی شده است و حتی تصویری از این کارتون که ترامپ در آن در تابوت قرار گرفته دست‌به‌دست می‌شود. البته این موضوع تنها یک شایعه است. سیمپسون‌ها چنین پیشگویی‌ای نداشته‌اند و تنها در یکی از سمت‌های آن گفته می‌شود ترامپ در کاخ سفید رئیس‌جمهور بوده، ولی اشاره‌ای به سرنوشت او ندارد.فرضیه عجیب دیگر هم این است که چینی‌ها همه این ماجرا را طوری چیده‌اند تا ویروس کرونا به کاخ سفید برسد و رقیب آمریکایی از دور کنار رود.

طرفداران این فرضیه می‌گویند ماجرای کرونا به اندازه کافی مشکوک بوده و حالا که ترامپ آن را گرفته است، از کجا معلوم که از اول هدف همین موضوع نبوده.درهرحال دو هفته پیش‌رو برای آمریکایی‌ها می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز بوده و یک خوش‌شانسی برای دموکرات‌ها به حساب بیاید که هنوز درحالی‌که رقیب در خانه قرنطینه است، می‌توانند برای بایدن تبلیغ کنند.

کدخبر: ۳۵۲۵۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mehdi6567

    خدعه

  • mehdi6567

    خدعه است