کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۸۷۵۴
تاریخ خبر:

کدام واحدهای صنفی از ۳۰فرردین باز می‌شوند؟

رییس اتاق اصناف ایران از تهیه فهرست مشاغل پرریسک و کم ریسک و ارائه آن به وزارت کشور برای ابلاغ نهایی خبر داد و گفت: هر زمان احساس شود این تصمیم منجر به گسترش ویروس می شود، متوقف خواهد شد.

سعید ممبینی در خصوص لیست مشاغل پر ریسک و کم ریسک اظهار داشت: فهرست مشاغل پر ریسک با هماهنگی وزارت صمت، وزارت بهداشت و سایر دستگاه های متولی تهیه شده و منتظر ابلاغ و تصویب نهایی از سوی وزارت کشور است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس مشاغل پر ریسک مشاغلی هستند که فعالیت آنها مستلزم حضور بیشتر مردم است و لازم است تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند، گفت: تالارها، رستورانها و کافه ها، استخر و سونا، سالن های زیبایی زنانه، مراکز تجاری و بازارهای سرپوشیده، باشگاه های ورزشی و آموزشگاه های علمی از جمله مشاغل پر خطر و پر ریسکی هستند که در این لیست به وزارت کشور ارائه شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه شیرینی فروشی ها و آجیل فروشی ها از جمله مشاغلی هستند که می توانند از ۳۰فرردین ماه به بعد فعالیت خود را شروع کنند، تصریح کرد: قرار است برای آرایشگاه های مردانه پروتکلی تهیه تا امکان شروع فعالیت آنها فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه صدور این محوز و اجازه فعالیت به مشاغل کم ریسک منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی صنوف و مردم است، خاطر نشان کرد: اگر بعد از اعطای محوز بازگشایی، هر زمان احساس کنیم که این وضعیت تأثیر سوء در گسترش این ویروس دارد، قطعا فعالیت این مشاغل کم خطر نیز متوقف می شود.

ممبینی تأکید کرد: مشاغلی که مجوز بازگشایی آنها صادر می شود باید مواردی چون به حداقل رساندن ارتباط فروشنده و مردم، رصد افراد فعال در مغازه ها و بررسی علائم آنها برای جلوگیری از شیوع ویروس، ضد عفونی کردن محیط و فروشندگان، استفاده از ماسک و دستکش و جابه جایی پول از طریق کارتخوان را رعایت کنند.

به گفته وی: مشاغل کم ریسک در استان تهران از ٣ فروردین ماه به بعد و در شهرستانها از ٢٣ فروردین ماه می توانند فعالیت خود را شروع کنند و این تصمیم تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

رئیس اتاق اصناف ایران در پایان گفت: امیدواریم هم مردم و هم اصنافی که محوز بازگشایی دریافت می کنند، با رعایت همه اصول بهداشتی، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند تا این روند مشمول تجدید نظر نشود، در غیر این صورت همان طور که گفته شد در این روند تغییراتی ایجاد خواهد شد.

کدخبر: ۳۱۸۷۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر