کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۶۶۴
تاریخ خبر:

کدام ارز دیجیتال از ریزش اخیر کمتر آسیب دید؟

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | بیت‌کوین از سقف ۶۴٫۶هزار دلاری در جریان ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال تا ۲۹٫۷هزار دلار کاهش قیمت پیدا کرد. موردی که نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین نسبت به نقطه اوج خود تقریبا نصف شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بزرگترین ارز دیجیتال دنیا، بیشترین مقاومت را در برابر ریزش به خرج داده. طوری که بقیه رمزارزها در همین مدت تا ۷۶درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. این ریزش کمترین آسیب را به بیت‌کوین، کاردانو و اتریوم رسانده و در طرف مقابل ایاس، اتریوم کلاسیک و دوج‌کوین رکورددار بیشترین ریزش در بازار هستند.

یک: بیت‌کوین؛ ریزش ۵۴درصدی
بیت‌کوین در جریان ریزش اخیر برای ساعاتی تا ۲۹هزار و ۷۴۲دلار ریزش داشت. البته کمترین رقمی که برای قیمت بیت‌کوین در یک روز ثبت شده، ۳۱هزار و ۱۴۴دلار بوده که نسبت به نقطه اوج ۶۴هزار و ۵۸۶دلاری، حدود ۵۴درصد پایین‌تر است. با وجود اینکه ریزش بیت‌کوین بیشتر از بقیه خبرساز شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد خریداران بیت‌کوین کمترین ضرر را در ریزش اخیر تجربه کرده‌اند.
تغییرات یک ماهه: کاهش نیم‌ درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۲۲٫۶درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۲۹۱درصدی

دو: کاردانو؛ ریزش ۵۴درصدی
ارز دیجیتال کاردانو تنها در چند صرافی ایرانی قابل معامله است و تعداد کمتری از ایرانی‌ها قابلیت سرمایه‌گذاری در کاردانو را دارند. قیمت این ارز دیجیتال در جریان ریزش اخیر بازار از ۲٫۳۹دلار به ۱٫۰۹دلار رسیده و کاهش ۵۴درصدی را پشت‌سر گذاشته است. این رمزارز با نماد ADA در برخی صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۱۷٫۲درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۶۶۰درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش هزار و ۶۱۵درصدی

سه:اتریوم؛ ریزش ۵۹درصدی
ریزش اخیر بازار ارز‌های دیجیتال، قیمت هر واحد اتریوم را تا هزار و ۷۵۴دلار کاهش داد. مقایسه این رقم با اوج قیمت چهار هزار و ۳۲۱دلاری در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد ریزش ارزهای دیجیتال ۵۹درصد ارزش اتریوم را از بین برده است. کسانی که یک ماه پیش اتریوم خریدند با وجود رشد یکی دو روز گذشته، همچنان ۹٫۵درصد در ضرر هستند.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۹٫۵درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۱۹۲درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۸۷۸درصدی

چهار: بایننس‌کوین؛ ریزش ۶۴درصدی
قیمت رمزارز اختصاصی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جریان ریزش اخیر بازار حدود ۶۴درصد کاهش پیدا کرده است. بایننس‌کوین در اردیبهشت‌ماه به اوج ۶۷۸دلاری رسیده بود اما اتفاقات ناگوار در بازار رمزارزها باعث شد قیمت آن به ۲۴۳دلار کاهش پیدا کند. البته همچنان قیمت بایننس‌کوین حدود هزار و ۹۰۰درصد نسبت به یک سال قبل بالاتر است.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۸٫۱درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۷۰۶درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش هزار و ۹۰۰درصدی

پنج: ترون؛ ریزش ۷۱درصدی
ترون ۱۷سنتی نهایتا یک روز در بازار ارزهای دیجیتال دوام آورد و بیش از دو ماه است که روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال باعث شده قیمت هر واحد ترون تا پنج سنت کاهش پیدا کند. موردی که نشان می‌دهد ترون ریزش ۷۱درصدی را پشت‌سر گذاشته و با وجود رشد روزهای اخیر، همچنان نتوانسته ۵٫۱درصد از ضرر یک ماه سرمایه‌گذارانش را جبران کند.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۵٫۱درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۱۵۵درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۳۳۰درصدی

شش: استلار؛ ریزش ۷۱درصدی
استلار در یک ماه ۲۷٫۹درصد ارزش خود را از دست داده است. البته شرایط کلی سخت‌تر به نظر می‌رسد. چراکه ریزش اخیر در بازار ارزهای دیجیتال باعث شده قیمت استلار با کاهش ۷۱درصدی به ۲۲٫۳سنت کاهش پیدا کند. انگار نه انگار که زمانی این رمزارز با قیمت ۷۶٫۳سنت معامله می‌شد. با این حال استلار در فهرست بیشترین ریزش رمزارزها در ردیف‌ میانی قرار دارد.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۲۷٫۹درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۱۲۰درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۳۴۷درصدی

هفت: لایت‌کوین؛ ریزش ۷۱درصدی
لایت‌کوین کمترین بازدهی شش ماهه را بین ارزهای دیجیتال محبوب در ایران دارد و در این مدت تنها ۱۳درصد سود به سرمایه‌گذارهای بلندمدت رسانده. البته قیمت لایت‌کوین برای دوره کوتاهی تا ۴۰۱دلار افزایش پیدا کرده بود که این رقم در جریان ریزش اخیر تا ۱۱۶٫۸دلار کاهش پیدا کرد تا ریزش ۷۱درصدی در کارنامه لایت‌کوین ثبت شود.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۱۷٫۹درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۱۳٫۱درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۲۵۱درصدی

هشت: ریپل؛ ریزش ۷۲درصدی
ریپل تا قبل از داغ شدن تب ارزهای دیجیتال، بعد از بیت‌کوین دومین رمزارز محبوب در ایران محسوب می‌شد. قیمت ریپل روزهایی تا اوج ۱٫۹۲دلار افزایش پیدا کرده بود اما ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال باعث شده قیمت این رمزارز تا ۵۴٫۶سنت کاهش پیدا کند که نشان از ریزش ۷۲درصدی قیمت ریپل دارد. با وجود رشد روزهای اخیر، همچنین بازدهی ماهانه ریپل منفی ۲۴درصد است.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۲۴درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۲۰۹درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۲۸۶درصدی

۹ : بیت‌کوین‌کش؛ ریزش ۷۳درصدی
بیت‌کوین‌کش کمترین بازدهی یک ساله را در بین ارزهای دیجیتال محبوب ایرانی‌ها دارد و در یک سال اخیر تنها ۱۴۵درصد بازدهی داشته. قیمت بیت‌کوین‌کش در نقطه اوج خود به هزار و ۵۷۰دلار رسیده بود و ریزش اخیر باعث شد قیمت هر واحد بیت‌کوین‌کش تا ۴۲۵دلار کاهش پیدا کند و ریزش ۷۳درصدی را پشت‌سر بگذارد.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۲۰٫۱درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۵۳٫۲درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۱۴۵درصدی

۱۰ : دوج‌کوین؛ ریزش ۷۶درصدی
رکورددار بازدهی سالانه در بازار ارزهای دیجیتال با رشد ۱۱٫۴هزار درصدی، با اختلاف کمی در رتبه سوم بیشترین ریزش قیمت رمزارزها قرار دارد. قیمت دوج‌کوین فروردین امسال با روند صعودی عجیب و غریبی تا ۷۲٫۷سنت افزایش پیدا کرد اما ریزش اخیر باعث شد دوج‌کوین تا ۱۷٫۶سنت سقوط کند و کاهش قیمت ۷۶درصدی را پشت‌سر بگذارد.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۱۳٫۶درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش پنج هزار و ۶۰۰درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۱۱هزار و ۳۸۰درصدی

۱۱ : اتریوم کلاسیک؛ ریزش ۷۶درصدی
اتریم کلاسیک با اختلاف کمی در رتبه دوم بیشترین کاهش قیمت در جریان ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال است. در مدت کوتاهی ۷۶درصد ارزش خود را از دست داده. با وجود رشد چند روز گذشته، هنوز ۲۲٫۴درصد از ضرر کسانی که یک ماه پیش اتریوم کلاسیک خریده بودند جبران نشده است. ریزش بازار قیمت اتریوم کلاسیک را از ۱۴۴دلار به ۳۴٫۶۲دلار کاهش داده است.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۲۲٫۴درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۸۰۲درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۷۹۸درصدی

۱۲ : ایاس؛ ریزش ۷۶درصدی
ایاس یا EOS بیشترین بازدهی منفی را در یک ماه اخیر بین ارزهای دیجیتال پرطرفدار به‌نام خود ثبت کرده و در این مدت ۳۳٫۸درصد ارزش خود را از دست داده. البته در مقایسه با اوج قیمت اردیبهشت شرایط سخت‌تر است. ریزش اخیر باعث شد قیمت ایاس از ۴۰۱دلار به ۱۱۶٫۸دلار برسد و ریزش سنگین ۷۶درصدی را در دو ماه تجربه کند.
تغییرات یک ماهه: کاهش ۳۳٫۸درصدی
تغییرات شش ماهه: افزایش ۵۷٫۷درصدی
تغییرات یک ساله: افزایش ۷۶٫۶درصدی

کدخبر: ۳۹۹۶۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر