کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۴۰۲
تاریخ خبر:

کدام‌ تولید‌کننده‌ها و مدیرعامل‌ها به‌جلسه با رهبری رفتند؟

روزنامه هفت صبح، فاطمه‌ رجبی | در دیدار دیروز رهبری با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بیشتر از هر چیز، انتقادهای رهبر انقلاب از وضعیت تولید، شاخص‌های اقتصادی و مخصوصا تولید‌کننده‌های خودرو و لوازم خانگی به‌چشم آمد و کمتر کسی سراغ حاضران در این جلسه مهم رفت، در حالی‌که چهره‌های شناخته‌شده زیادی در آن حضور داشتند.

‌محمد خلج قاسم‌آبادی از اسنپ
او ۱۳ خرداد سال گذشته جای ژوبین علاقه‌بند را در راس هرم مدیریتی اسنپ گرفت. قاسم‌آبادی که قبل از نشستن بر صندلی مدیرعاملی اسنپ، مدیر ارشد تحلیلگری توسعه تجاری در ایرانسل بود، از مدت‌ها قبل یکی از سهامداران اصلی گروه اسنپ شناخته می‌شد و عضو هیات مدیره آن هم بود. به همین دلیل هم وقتی به‌عنوان مدیرعامل معرفی شد، تعجبی برانگیخته نشد.

اسنپ بزرگترین تاکسی اینترنتی ایران است و بیشتر از هزار و ۵۰۰ کارمند و بیش از ۲ میلیون راننده دارد. خلج قاسم‌آبادی وقتی ریاست بر این مجموعه را پذیرفت در اولین نشست خبری‌اش به اهمیت تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی تاکید کرد و گفت که تعامل خوب با دستگاه‌های مختلف باعث شده که مشکل سهمیه بنزین راننده‌ها و همچنین بخش بزرگی از مشکل بیمه آنها حل شود.

مرتضی سلطانی از زر ماکارون
یکی دیگر از چهره‌های شناخته‌شده صنعت در جلسه دیروز با رهبری، مرتضی سلطانی، بنیانگذار ﮔﺮوه ﺻﻨﻌﺘﯽ و ﭘﮋوﻫﺸﯽ زر و خلق‌کننده ﺑﺮﻧﺪﻫﺎی ﻣﻌﺘﺒﺮی همچون زر ﻣﺎﮐﺎرون بود. او که ۶۳ ساله است، همیشه خودش را به‌عنوان یکی از خودساخته‌ترین چهره‌های صنعت خوراکی معرفی کرده و بارها از روزگار سخت کودکی، نوجوانی و جوانی‌اش صحبت کرده است، مثل اینکه در کودکی مجبور بوده برای به‌دست آوردن مقداری پول به قبرستان برود و قبرها را بشوید تا از بستگان اموات چیزی نصیبش شود اما حالا یکی از مردان ثروتمند ایرانی است.

عباس ابهری از تولیپس
اگر بیننده برنامه جوکر باشید حتما متوجه شده‌اید اسپانسر این برنامه شرکت تولیپس یا همان صنایع الکتریکی ناسیونال ایران است که حالا اصطلاحا ریبرند کرده و با تبلیغات زیاد قصد دارد در بازار لوازم خانگی که با سیاست‌های اخیر خوش‌آتیه به‌نظر می‌رسد، خودی نشان بدهد. عباس ابهری که به‌عنوان فعال حوزه لوازم خانگی در این جلسه حاضر بود، مدیرعامل این شرکت است. تولیپس به‌تازگی اعلام کرده بود که در سال آینده با دوبرابر محصولات سال ۱۴۰۰ وارد بازار خواهد شد.

‌مهدی یوسفی‌فر از نوین چرم
یکی دیگر از حاضران در جلسه با رهبری از دنیای پوشاک بود با یک برند شناخته‌شده. مهدی یوسفی ۴۱ ساله مدیر‌عامل و موسس نوین چرم است که به‌واسطه شغل پدرش با صنعت پوست آشنا شده و در سال ۶۸ یعنی وقتی ۱۹‌ساله بوده برای خودش کارگاه کمربندسازی راه انداخته و در سال ۸۲ برند نوین چرم را تاسیس کرده است.

‌از اینجا به‌بعد چهره‌ها و برندها برای مردم عادی، چندان شناخته شده نیستند اما بد نیست آنها را هم با هم مرور کنیم.

* یکی از آنها مجید حبیبی بود که با عنوان فعال در حوزه بالادستی نفت و گاز به جلسه دیروز رهبری رفته بود. او مدیر‌عامل جدید شرکت OEID یا همان شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی است که بازوی تخصصی گروه مهندسی و ساختمان صنایع نفتی محسوب می‌شود و در زمینه‌‌های اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز فعالیت می‌کند. حبیبی پیش از این در شرکت OIEC مدیر راه‌اندازی پروژهNGL سیبری بوده. او مدرک کارشناسی ارشد مدیریت نفت و گاز از دانشگاه تهران دارد و خیلی‌ها می‌گویند که بعدها اسمش را بیشتر خواهیم شنید.

* یوسف ابراهیمی، فعال حوزه تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای یکی دیگر از مهمانان دیروز رهبر بود. به گفته خودش، او از سال ۷۲ تا الان به همراه برخی اعضای خانواده‌اش به روسیه و آذربایجان محصولات کشاورزی صادر می‌کند. آنها در سال ۹۰ یک گلخانه در سطح ۶ هکتار در جیرفت احداث کردند اما موفق نشدند. بعدتر یعنی سال ۹۴ اقدام به تاسیس گلخانه‌های مدرن و هیدروپونیک در منطقه آزاد ارس کردند و این‌بار کار و بارشان سکه شد.

* امیرعباس اختراعی، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و تشکل‌های ماشین‌سازی مهمان دیگر رهبری بود. ایمان عتیقی مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان که قبلا مدیرعامل مجتمع شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بوده از دیگر مهمان‌های دیروز بود.

* مجید روحی نیاسر هم که چهره شناخته‌شده‌ای بین فعالان حوزه تجهیزات پزشکی است در مراسم دیروز حاضر بود. او مدیرعامل شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس است.حسن نوایی مدیرعامل صنایع تجهیزات نفت، علی تقوی‌فر مدیرعامل شرکت دام و طیور سیمرغ که سه سال هم مسئول جهاد کشاورزی اردبیل بوده و مریم تاج‌آبادی ابراهیمی، مدیرعامل گروه دانش‌بنیان تک ژن زیست از دیگر مهمانان دیروز دیدار با رهبری بودند.

کدخبر: ۴۳۹۴۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر