کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۲۴۹
تاریخ خبر:

کت‌واک تهی و کمربند طلا و ۱۰۰‌هزار دلار جایزه‌!

روزنامه هفت صبح، اکرم احمدی | سه ایرانی کیلومترها دورتر از ایران. حسین تهی خواننده رپ، علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج و سالار غلامی کاپیتان سابق تیم ملی بوکس. یکی از آنها در هفته مد نیویورک با لباس یک برند مشهور کت‌واک کرد، یکی هم کمربند طلا گرفت تا از این به بعد بوکسور اول کانادا باشد. دیگری هم حریفش را مات کرد تا ۱۰۰‌هزار دلار جایزه ببرد و قهرمان رقابت‌های شطرنج شود.

فیروزجا قهرمان سینکفیلد
علیرضا فیروزجا استاد بزرگ ۱۹ ساله شطرنج که از سال گذشته با پرچم فرانسه در مسابقات شرکت می‌کند، در سوپر تورنمنت سینکفیلد قهرمان شد و ۱۰۰ هزار دلار جایزه گرفت. فیروزجا در این مسابقات در روز آخر مقابل مکسیم وشیه لاگرو استاد بزرگ فرانسوی به تساوی رسید و با این تساوی به مصاف یان نپو منیاشی استاد بزرگ روس رفت و توانست با شکست او عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد. فیروزجا در این رقابت‌ها سه پیروزی، یک شکست و چهار تساوی به دست آورد و با ۵ امتیاز قهرمان شد.

مجموع جوایز این دور از مسابقات ۳۵۰ هزار دلار بود که فیروزجا توانست ۱۰۰ هزار دلار ‌ برنده شود. این نابغه شطرنج بعد از قهرمانی در رقابت‌های سینکفیلد آمریکا این بار در تورنمنتی جدید در حضور کاسپاروف اسطوره شطرنج جهان دست به مهره خواهد شد.علیرضا فیروزجا ۱۹ ساله، جوان‌ترین استاد بزرگ شطرنج ایران است که توانست در سال ۹۷ و در سن ۱۴ سالگی این عنوان را به دست بیاورد. فیروزجا در ۱۸ سالگی جوان‌ترین بازیکن تاریخ شطرنج جهان شد که به ریتینگ ۲۸۰۰ دست پیدا کرده‌اند.

او برای رسیدن به این عنوان رکورد ماگنوس کارلسن استاد بزرگ و نابغه شطرنج نروژ را شکست داد. کارلسن بازیکن شماره یک رتبه‌بندی جهانی و قهرمان فعلی شطرنج جهان است. بعد از این رکورد‌شکنی پایگاه تخصصی «chess.com» مهم‌ترین پایگاه اینترنتی شطرنج در دنیا، علیرضا فیروزجا را ‌به عنوان پدیده شطرنج سال جهان معرفی کرد. حتی ماگنوس کارلسن سال گذشته و بعد از اینکه مقام قهرمانی جهان را بعد از پیروزی مقابل فیروزجا به دست آورد اعلام کرد ‌ فقط در صورتی بار دیگر در مسابقات قهرمانی شرکت خواهد کرد که حریفش علیرضا فیروزجا باشد.

اما زمان درخشش این استاد بزرگ شطرنج در ترکیب تیم ملی ایران خیلی کوتاه بود چون فیروزجا خیلی زود ترک وطن کرد و سال ۹۸ با اعتراض به عدم اعزام تیم ملی ایران به رقابت‌های قهرمانی شطرنج سریع و رعد‌آسا جهان به دلیل حضور شطرنج‌باز اسرائیلی، از ایران رفت. او این روزها بدون تغییر تابعیت با پرچم فرانسه در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند.

سالار غلامی بوکسور اول کانادا
سالار غلامی کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس، به عنوان بوکسور اول کانادا معرفی شد و کمربند طلا گرفت. سالار غلامی شنبه گذشته سیلویرا لوئیز را که کمربند قهرمانی کانادا را در اختیار داشت، شکست داد و با این پیروزی قهرمان کانادا و بوکسور شماره یک این کشور شد. او در یک مبارزه ۸ راندی موفق شد بوکسور اول کانادا را در راند سوم و با تکنیکال ناک اوت مغلوب کند.

غلامی قبل از این مسابقه در رده ۱۶۱ جهان قرار داشت. او گفته بود اگر بتواند در این مسابقه پیروز شود و مقام اول کانادا را به دست بیاورد تا رده ۶۰ برترین بوکسورهای جهان صعود می‌کند. سالار غلامی که در کانادا به سالیوان مشهور است، ۱۲ سال عضو تیم ملی بوکس ایران بود و در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به عنوان کاپیتان تیم مبارزه می‌کرد. این بوکسور ۲۹ ساله متولد کرمانشاه و فرزند پرویز غلامی از پیشکسوتان و مربیان شناخته شده بوکس در ایران است.

کت‌واک تهی
حضور حسین تهی خواننده رپ ایرانی در هفته مد نیویورک بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. تهی در هفته مد نیویورک با برند معروف dustofgods همکاری کرد و با یک پالتو از محصولات این برند با لبخند وارد صحنه و با تشویق تماشاگران از صحنه خارج شد. این برند قبل از همکاری با تهی، با لیونل مسی بازیکن مشهور تیم ملی آرژانتین و نیمار ملی‌پوش برزیلی همکاری کرده بود. Dudtofgods بیشتر در زمینه مد پایدار و استفاده از لباس‌ها و وسایل قدیمی فعالیت می‌کند.

در طراحی‌های این برند نقاشی با دست، چرم‌دوزی و استفاده از نمادهای سرخپوست‌های آمریکا حرف اول را می‌زند. اتفاقا پالتویی که حسین تهی در هفته مد نیویورک پوشیده بود هم پر از نمادهای سرخپوستی بود. تهی خواننده رپ سال ۸۸ از ایران رفت، او جزو اولین گروه خواننده‌های زیرزمینی در ایران بود که نتوانست برای کارهایش مجوز بگیرد.

کدخبر: ۴۷۸۲۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر