کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۳۵۰
تاریخ خبر:

کاگه ‌موشه؛ ‌‌چهره واقعی لنسر ۲۰۱۸

روزنامه هفت صبح | ‌ لنسر را کسی تحویل نمی‌گیرد. در روزگاری که طرح‌های خط خطی و پوزه‌های جذاب محصولات کره‌ای در ایران همه خریداران را شیفته خود ساخته، کسی از کیفیت سواری لنسر حرفی نمی‌زند. خودرویی که با یک اختلاف ۲۰۰ میلیونی در نسخه‌های ۲۰۱۸ ارزان‌تر از هیوندای الانترا و کیا سراتو است اما سواری لذتبخش‌تری دارد، هندلینگش مثال زدنی است و با کیفیت ساخت بالا آماده حداقل یک دهه استفاده است.

این خودرو مصداق بارز شخصیت مشهور کاگه موشه در فیلمی به همین نام از آکیرو کوروساوا کارگردان بزرگ ژاپنی است. آنجا هم برحسب اتفاق کاگه موشه جانشین کسی می‌شود که گذشته درخشانی دارد و همین او را سردرگم می‌کند‌ اما در سکانس پایانی ماجرا تازه این کاگه موشه است که خود را پیدا ‌ و به بهترین شکل ممکن اثبات می‌کند. ما هم اینجا‌ ‌‌چهره واقعی لنسر ۲۰۱۸ را به شما نشان می‌دهیم.

*** لنسر واقعا زشت نیست
حداقل نمونه ۲۰۱۸ که چنین نیست. با آن قطعه تزئینی کرومی و حذف جلوپنجره بزرگ خودرو که یادآور سری افسانه‌ای اوولوشن بود، خودرو حالا طرحی نرم‌تر و جدیدتر به خود گرفته و کلیت سپرها هم این مورد را بهبود بخشیده‌اند. ترسیم خطوط کاپوت، چراغ‌ها و جلوپنجره به نرم‌ترین شکل ممکن در تلفیق با
خط عضلانی کناری رینگ‌های جدید و فرم خاص و اسپورت عقب از لنسر یک سدان متفاوت ساخته است.

سدانی که با یک پالت رنگ به نسبت متنوع از قرمز و سفید و سرخ و سیاه و آبی، قادر است دل خریداران را به دست آورد. کابین خودرو البته قدیمی و دارای طرحی کلاسیک است که کاملا ارگونومیک بوده و کیفیت خوبی دارد ولی طبیعتا در مقابل فرم تازه محصولات این رده حرف چندانی برای گفتن ندارد!

*** کیفیت سواری
هم در بخش راحتی سرنشینان و هم نحوه عبور خودرو از موانع و پیچ‌ها لنسر یک اسطوره واقعی در مقایسه با الانترا یا سراتو است. این خودرو قطعا بهتر از فلوئنس، سیویک و کورولا عمل می‌کند و شاید تنها مزدا۳ یارای حرکت پا به پا با لنسر را دارد. ترکیب فنربندی دقیق و فرمان عالی با رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی از لنسر محصولی ‌ ساده ‌ اما خوشایند و به اندازه ساخته است. کابین با پلاستیک باکیفیت و چرم مصنوعی پوشیده شده و ضربات هم به ندرت به سرنشینان و اتاق منتقل می‌شود. سیستم صوتی برجسته مارک راکفورد با ۹ بلندگو و یک ساب ووفر هم بهترین هدیه برای گذران زمان حین سفر است.

*** ویژگی‌های کمتر دیده شده
موتور ۱۴۰ اسبی خودرو و گیربکس CVT لنسر را بسیاری نادیده می‌گیرند. افراد بسیاری هستند که این دو قطعه را نه یک شمشیر بران که چاقویی کند در مقابل انبوه محصولات رقیب می‌دانند. با این حال پدال شیفترها، سیستم‌های پایداری و البته مهندسی دقیق لنسر آنقدر خوب کنار هم چفت و بست شده‌اند که تا پشت فرمان این سامورایی جسور ننشینید، باور نمی‌کنید چقدر سواری مهیجی دارد.

امکانات خودرو هم جزو مواردی است که کمتر کسی به آنها اشاره می‌کند. به غیر از هفت کیسه هوای ایمنی و سانروف، گرمکن صندلی، کولر دیجیتال، کیلس استارتر، سیستم صوتی راکفورد، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، چراغ‌های زنون گردان، سیستم ضدلغزش به همراه تراکشن در کنار دید عالی به محیط اطراف و صندلی‌های راحت از جمله مواردی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آنها گذشت.

*** ارزش خرید
با توجه به اینکه برای خرید لنسر ۲۰۱۸ به نسبت سراتو۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمتر می‌پردازیم، خرید لنسر در اولویت است. بماند که سراتو خشک‌تر و لذت سواری کمتری دارد. البته که هزینه نگهداری لنسر شاید به دلیل قطعات گران‌تر همپای سراتو باشد اما قطعا استهلاک کمتر این محصول ژاپنی نکته‌ای است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

*** سخن پایانی
لنسر را دست کم نگیرید و گول حرف عوام و ظاهر کره‌ای‌های اغواگر را نخورید. لنسر آنقدر خودرو خوبی هست که با خیال راحت بتوان بابتش ۷۵۰ میلیون پرداخت کرد.

کدخبر: ۳۴۷۳۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر