کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۹۷۰
تاریخ خبر:

کاهش محسوس قیمت خودرو در بازار

عصر ایران اخیرا در گزارشی نوشت:
«به دلیل سقوط قیمت دلار در بازار آزاد همه در بازار خودرو فروشنده شده‌اند اما خریداری وجود ندارد.

سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی بین ۱.۵ تا ۱۲ میلیون تومان و قیمت خودروهای وارداتی که نسبت مستقیم با نرخ ارز دارند به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

طی روزهای گذشته به دلیل اینکه دلار روند افزایش داشت کسانی که خودرو داشتند به دلیل اینکه فکر می کردند روند افزایشی پایدار است خودرو به بازار عرضه نکردند و حال با توجه به کاهش شدید قیمت دلار تعداد زیادی خودرو برای فروش عرضه شده و این در حالی است که هم اکنون خریداری وجود ندارد.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران قیمت قیمت ساندرو استپ وی دیروز در بازار ۱۳۷ میلیون تومان بود که امروز این رقم به ۱۲۵ میلیون تومان کاهش داشته است.

وی ادامه داد: قیمت پژو ۲۰۷ دنده ایی از ۹۲ میلیون به ۸۵ میلیون، تندر پلاس اتوماتیک از ۱۱۲ میلیون به ۱۰۴ میلیون، سمند ایی ال ایکس از ۶۰ میلیون به ۵۴میلیون، دنا پلاس از ۱۰۲ میلیون به ۹۵ میلیون ، پژو ۲۰۶ وی ۸ از ۷۲ میلیون به ۶۹ میلیون تومان،پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۶۲ به ۵۹ میلیون و پژو پارس از ۷۱ به ۶۷ میلیون تومان کاهش یافته است.

موتمنی خاطر نشان کرد: قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ نیز که طی روزهای گذشته در بازار با افزایش ۳۰ میلیون تومانی مواجه شده بود امروز از ۱۵۹ میلیون به ۱۳۲ میلیون تومان کاهش داشته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با انتقاد از سایت هایی که قیمت خودروها را به صورت غیر منطقی درج کرده و به نوعی اقدام به ایجاد بازار کاذب می کردند گفت: به طور مثال در یکی از این سایت ها قیمت پژو ۴۰۵ را ۷۰ میلیون تومان درج کرده بودند و این در حالی است که این خودرو هیچ زمان با چنین قیمتی فروخته نشده است

در این شرایط رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران پیش‌بینی می‌کند که در روزهای آتی نیز روند کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه خواهد یافت.»

کدخبر: ۲۲۸۹۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر