کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۸۹۲
تاریخ خبر:

کانسپت آئودی اوربان اسفر‌ رونمایی شد

روزنامه هفت صبح | این کانسپت ابتدا قرار بود در نمایشگاه پکن رونمایی شود، اما از آن جا که این نمایشگاه به دلیل همه‌گیری دوباره کرونا به تعویق افتاد، کمپانی آئودی تصمیم گرفت تصاویر رسمی این خودرو را منتشر کند. کانسپت آئودی اوربان اسفر سومین و آخرین کانسپت از سری اسفر است که نگاه این کمپانی نسبت به محصولات آینده آئودی را نشان می‌دهد.

بعد از کانسپت‌های گرنداسفر و اسکای اسفر اکنون نوبت به کانسپت آئودی اوربان اسفر رسیده است تا در کلاس مینی ون و با طراحی آینده نگرانه به نمایش گذاشته شود و آینده مدرن و تمام برقی آئودی را تصویر کند. این خودرو همان طور که از اسمش پیداست برای استفاده در شهر و جابه‌جایی‌های شهرهای شلوغ طراحی شده و در طراحی آن تجربه عالی سرنشین اولویت قرار گرفته است.

طراحی کانسپت آئودی اوربان اسفر
هر سه کانسپت سری اسفر از آئودی نتیجه همکاری تیم‌های طراحی آئودی در چین و آلمان است. در واقع، در طراحی این خودرو بیشتر نیاز بازار چین و علاقه مشتریان این کشور مدنظر بوده است، اما روح قدرتمند آلمانی را همچنان در طراحی آن می‌بینیم. کانسپت آئودی اوربان اسفر یک مینی ون است اما با آن چه از مینی ون‌ها می‌شناسیم بسیار تفاوت دارد.

این خودرو ۵/۵ متر طول، ۲ متر عرض و ۷۸/۱ متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۴/۳ متر می‌رسد. این ابعاد نشان می‌دهد با خودرویی بلندتر از کادیلاک اسکالید طرف هستیم و کانسپت جدید آئودی بسیار بزرگ و بلند است. اجزای پیوسته و کشیده این خودرو باعث می‌شود به‌رغم ابعاد بزرگ آن، همچنان چهره یک مینی ون حفظ شود. شیب سقف در راستای بالا رفتن راندمان آیرودینامیکی طراحی شده است و رینگ‌های بسیار بزرگ ۲۴ اینچی را در این خودرو می‌بینیم.

در نمای کناری، ال ای دی‌های ریز را می‌بینیم که برای ارتباط با محیط اشکال مختلف را نمایش می‌دهند و طراحی چراغ‌ها به صورت تمام ال ای دی و کشیده انجام شده است و در عقب چراغ‌ها به هم پیوسته هستند. با وجود تفاوت رده و کلاس اما خط کلی طراحی اسفر را در این خودرو می‌بینیم و شکل کلی طراحی همانند همان چیزی است که در کانسپت‌های گرند اسفر و اسکای اسفر دیده می‌شد.

کابین کانسپت آئودی اوربان اسفر
کمپانی آئودی کابین کانسپت آئودی اوربان اسفر را اتاقی برای استراحت و یا یک دفتر سیار سوار بر چهار چرخ توصیف می‌کند. نکته مهم در مورد این خودرو آن است که در بین تمام خودروها و کانسپت‌های تولیدشده توسط آئودی، این خودرو بیشترین فضای داخلی را در تمام نقاط ارائه می‌دهد.

درهای کابین با طراحی سوساید (در جهت مخالف هم) باز می‌شوند و با وجود این که فضا در داخل بسیار گسترده است، اما تنها ۴ صندلی را در این مینی ون مدرن می‌بینیم تا در دو ردیف بیشترین امکانات و بهترین فضا را داشته باشیم. با انتخاب حالت‌های Relax و یا Entertain زاویه قرارگیری صندلی‌ها، محل استراحت پا و بلندگوهای روی پشت سری‌ها تغییر می‌کند تا تجربه متفاوتی را از نظر راحتی در این خودرو داشته باشیم.

همانند دو کانسپت قبل در کانسپت آئودی اوربان اسفر هم وقتی حالت تمام خودران را انتخاب می‌کنید فرمان جمع می‌شود و کمپانی آئودی اعلام کرده است نسخه تولیدی این خودرو با قابلیت سطح ۴ خودران عرضه می‌شود. اگر فکر می‌کنید جهان خودرو با قابلیت‌های خودران بسیار فاصله دارد لازم است بدانید بیشتر کمپانی‌ها برنامه تولید خودران‌های سطح چهار را تا نیمه دوم دهه جاری میلادی به تولید می‌رسانند.

مشخصات فنی کانسپت آئودی اوربان اسفر
این کانسپت براساس پلتفرم برقی اختصاصی PPE ساخته شده که این همان پلتفرمی است که برای خودروهای برقی و جدید آئودی و پورشه به کار می‌رود. در این خودرو دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۳۹۶ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر را دارد. سیستم کواترو در این خودرو می‌تواند در صورت لزوم و در شرایط ترافیک یکی از پیشرانه‌ها را از مدار خارج کند تا بهبود مصرف را در این خودرو داشته باشیم.

پک باتری به کاررفته در این خودرو ظرفیت ۱۲۰ کیلووات ساعتی را دارد و با هر بار شارژ کامل آن می‌توان مسافت ۷۵۰ کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) را پیمود. امکان شارژ سریع ۲۷۰ کیلوواتی هم در این خودرو فراهم شده است تا تنها با ۱۰ دقیقه شارژ سریع آن قادر باشید مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کنید و شارژ ۵ تا ۸۰ درصد این خودرو هم ۲۵ دقیقه در این حالت زمان می‌برد.

کدخبر: ۴۵۲۸۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر