کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۴۹۶۵
تاریخ خبر:

کانادا، طرح عدم احیای روابط با ایران را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا طرحی را به تصویب رساند که خواستار متوقف کردن کلیه مذاکرات دولت این کشور برای از سر گیری روابط دیپلماتیک با ایران است.

از جمله اتفاقات عجیب در رأی‌گیری بر سر این طرح در مجلس عوام کانادا، برخاستن «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا به نشانه حمایت از آن، هنگام اعلام رأی موافقان بود.

روزنامه «تورونتوسان» نوشته قبل از رأی‌گیری اینطور تصور می‌شد که نمایندگان حامی دولت ترودو با مخالفت با این طرح از تصویب آن جلوگیری خواهند کرد.

با وجود این، هنگامی که ترودو به نشانه حمایت از طرح از جایش برخاسته، سایر نمایندگان موافق او هم با او همراهی کرده‌اند تا این طرح به تصویب برسد.

به گزارش فارس، تورونتوسان اقدام ترودو را نشان‌دهنده تغییر کامل در سیاست اتاوا در قبال تهران دانسته و نوشته است: «دشوار است بتوان درک کرد که این چه نوع تغییر در سیاست است. ترودو، برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران تلاش کرد، در حالی که این طرح از دولت می‌خواهد فورا تمامی مذاکرات با ایران در زمینه احیای روابط را متوقف کند.»

این طرح که از سوی «گارنت جینیوس»، نماینده محافظه‌کار و حامی رژیم صهیونیستی تهیه شده، همچنین از دولت کانادا می‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار بدهد.

کدخبر: ۲۱۴۹۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamid.b58

    کلا داریم بلوکه میشیم

  • arash11

    قفس

  • daryosh74

    عه مگه این با آمریکا اختلاف نداشت؟ چرا ن یامد به دامن پر مهر ما؟! ? ? ?