کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۳۹۹
تاریخ خبر:

کامیون‌داران‌ کانادا ‌علیه واکسن کرونا متحد شدند!

روزنامه هفت صبح | رسانه‌های کانادایی دیروز گزارش کردند که در پی تظاهرات گسترده کامیون‌‌داران کانادایی در اعتراض به دستور اجباری واکسیناسیون رانندگان کامیون، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا به همراه خانواده خود به مکانی نامعلوم در «اتاوا»، پایتخت منتقل شدند تا تهدید امنیتی در خصوص تجمع این کامیون‌ها در امتداد خیابان «ولینگتون» مقابل پارلمان و دفتر نخست‌وزیری این کشور، متوجه نخست وزیر نشود.

اما کامیون‌دارها به چه چیزی معترض بودند؟ دولت کانادا یک برنامه جدید طراحی کرده که طبق آن رانندگان کامیون که در مقابل ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، می‌بایست از این پس حین ورود از آمریکا به کانادا تست کرونا دهند و قرنطینه شوند. اتحادیه حمل و نقل کانادا برآورد کرده است که در پی این حکم جدید دولت کانادا، حدود ۳۲ هزار راننده یا همان ۲۰درصد از ۱۶۰هزار راننده کامیون، مجبور به خروج از جاده‌ها و ترک کار خود شوند.

برای همین از روی پنجشنبه حدود ۵۰هزار کامیون‌دار کانادایی در قالب یک کاروان بزرگ، حرکت خود را از منطقه بریتیش کلمبیا آغاز کردند تا به پایتخت برسند و مخالفت خود را با قوانین کووید و واکسیناسیون اجباری نشان دهند. در این مسیر، مردم زیادی از این کامیون‌داران حمایت کرده‌اند. این کامیون‌داران از حدود شنبه صبح به پایتخت رسیدند و در پایتخت در مقابل دفتر نخست‌وزیر و پارلمان جمع شدند و البته که برخی از مردم خسته از کرونا نیز آنان را همراهی کردند.

تظاهرات‌کنندگان نسخه‌هایی از منشور حقوق و آزادی‌ را در دست داشته و روی تابلوهایی که به همراه دارند شعارهایی چون «خدایا سرزمین ما را با شکوه و آزاد حفظ کن»، «کانادا را دوباره بزرگ کن» و «ما برای آزادی خود اینجا هستیم» نوشته شده است.در حالی که نخست‌وزیر به مکانی امن منتقل شده؛ به گفته پلیس گزارش‌هایی از احتمال حمله به خانه‌های نمایندگان دریافت شده است.

واکنش‌های منفی
روز جمعه هفته گذشته، ترودو اعلام کرد که ایده‌های غیرعلمی، غیردولتی و ضدجامعه‌ای کامیون‌داران نه تنها تهدیدی برای خود آن‌هاست بلکه برای تمام مردم کانادا محسوب می‌شود. به گفته اتحادیه حمل و نقل کانادا هم، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان کامیون در این کشور واکسینه شده‌اند و این اتحادیه گفته است که به شدت با گردهمایی اتاوا مخالف است.

واکنش‌های مثبت
ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس روز پنجشنبه هفته گذشته با تأیید تظاهرات ضددولتی در کانادا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «قانون کامیون‌داران کانادا.» ترامپ هم در سخنان دیروز خود در تگزاس گفت: «ما می‌خواهیم آن کامیون‌داران بزرگ کانادایی بدانند که ما در تمام مسیر با آنها هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم.»

رئیس جمهور سابق آمریکا تنها عضو خانواده ترامپ نبود که از این کاروان حمایت کرد. دونالد ترامپ جونیور نیز در ویدئویی که روز سه‌شنبه در فیسبوک منتشر شد، حمایت خود را از این کاروان اعلام کرد و گفت: «ما نیاز داریم در ایالات متحده شاهد اقدامات اینچنینی بیشتری باشیم.»

کدخبر: ۴۳۹۳۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر