کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۰۴۸۰
تاریخ خبر:

کادیلاک CT۴، شاید جانشین خلف ATS باشد!

هفت صبح‌| بالاخره کادیلاک دست خود را در بازار سدان‌های شهری لوکس رو کرد. این شرکت که در ادامه مدل‌های CT6 و CT5، روز گذشته از خودرو کاملا جدید CT4 رونمایی کرد، اعلام کرده این محصول را با هدف افزایش فروش در این کلاس جانشین سری ATS کرده است. تب و تاب کادیلاک برای معرفی این محصول اما آنقدر زیاد بوده که به جای مدل اصلی، ابتدا نسخه اسپورتی این سدان کوچک با کد CT4-V رونمایی کرده است. خودرویی جسور و مدرن اما نه چندان مهیج که در امتداد زبان طراحی تازه کادیلاک شکل گرفته و نظر مثبت منتقدان را هم جلب کرده است.
کایلاک که طی هفته‌های آینده قصد دارد نسخه استاندارد CT4 را رونمایی کند، در این سدان کامپکت از مهمترین پیشرانه خود که یک نسخه ۴ سیلندر کوچک و کم مصرف است رونمایی کرده است. درخصوص مشخصات این پیشرانه که در زیر کاپوت نصب شده شایعات بسیاری است. کادیلاک البته اعلام کرده قلب تپنده CT4-V با حجم دقیق ۲٫۷ لیتری و چهار سیلندر، به سیستم توربوشارژ مجهز است. آرایشی که در نهایت این خودرو را قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۲۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر می‌کند. اعداد به دست آمده در این نسخه خاص گرچه چشمگیر نیستند ولی کادیلاک قول داده به مراتب عملکرد بهتری داشته و تعادل بالا را در پیچ‌ها تضمین کنند. البته این خودرو نسبت به ATS-V با پیشرانه ۴۶۴ اسب‌بخاری‌اش، محصولی آشکارا ضعیف‌تر است اما ظاهر بهتری دارد و به نظر سبک‌تر هم هست.
خوشبختانه قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار به محور عقب و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. نسخه‌های عقب محرک این خودرو به تکنولوژی مگنتیک راید کنترل (MAGNETIC RIDE CONTROL) ساخت کادیلاک و دیفرانسیل ضد لغزش تجهیز شده‌اند که هردو زمینه سواری اسپورت و لذتبخشی را برای خریداران به ارمغان می‌اورد. البته نسخه‌های تمام چرخ محرک هم به دمپرهای ZF سری MVS تجهیز شده‌اند که عملکرد درخشانی را قبلا از خود به ثبت رسانده‌اند. کادیلاک برای متوقف کردن این سدان اسپرت لوکس، از دیسک‌های ۱۲٫۶ اینچی برمبو در جلو استفاده کرده تا راننده ترمزگیری‌های مطمئنی را با این خودرو تجربه کند.
در خصوص طراحی ظاهری باید بیان کنیم که CT4-V المان‌های زیادی را از برادر بزرگتر خود یعنی CT5 به ارث برده است. کادیلاک در این لحظه اطلاعاتی را در خصوص جزییات تجهیزات و آپشن‌های این خودرو مطرح نکرده و قصد دارد که آنها را همزمان با رونمایی نسخه استاندارد CT4 مطرح کند. اما قطعا CT4-V دارای تکنولوژی خودران سوپرکروز کادیلاک است. نصب این سیستم روی این سدان اسپرن، مساله عجیبی است، چراکه کادیلاک اعتقاد داشت خودروهای اسپرت نیازی به این سیستم ندارند.
البته فضای داخلی CT4 تقریباً به‌طور کامل از CT5 گرفته شده و همان حال و هوا را دارد اما بااین‌حال در اینجا طراحان کادیلاک غربیلک فرمان جدید، تریم آلومینیومی مات و دوخت متضاد را ارائه کرده‌اند. کادیلاک فعلاً لیست تجهیزات استاندارد یا سفارشی CT4 را اعلام نکرده اما می‌دانیم که این سدان کامپکت اسپرت شرکت کادیلاک به آخرین آپشن‌های رفاهی روز مجهز خواهد شد.

کدخبر: ۲۶۰۴۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر