کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۶۸۰
تاریخ خبر:

کاخ زعفرانیه‌، دوبلکس سهروردی و خشم استقلالی‌ها

روزنامه هفت صبح | یک: روایت سوءقصد به اشرف در جنوب فرانسه که در روزنامه شنبه منتشر شد بازتاب‌های مختلفی داشت که به دو موردش اشاره می‌کنم. خواننده محترمی از غلط املایی در متن شکایت کرده بود که چرا صلب را سلب نوشته‌ام. اولی به معنای سخت و غیرقابل انعطاف با ضمه روی صاد و دومی محروم کردن و از اختیار خارج کردن با فتحه روی سین.

خب منظور ما صلب بوده که متاسفانه سلب نوشته شده و اشتباه خود من بوده است. دومی اما دوست ناشناسی که درباره همنشینی با پسر فروغ خواجه‌نوری خاطره‌ای را نقل کرده است. گفتیم که فروغ خواجه‌نوری ندیمه و همنشین و شریک اشرف بوده و در آن سوءقصد جنوب فرانسه اشتباهی به‌جای اشرف کشته می‌شود. خاطره این دوستمان این‌گونه است:

«قصه‌ای که درباره تسویه‌حساب خونین در فرانسه نوشتید، موجب زنده شدن خاطرات بنده شد که مدتی با پسر فروغ خواجه‌نوری به نام علی جزایری دمخور بودم. سال ۱۳۵۲ از نیویورک به هند آمده بود تا با سای بابا، مرشد فرقه‌ای معروف، دیدن کند که در میان دانشجویان ایرانی به بنده پیشنهاد همراهی در این سفر را داد. رو راست بود و درعین حال دانا. از همین رو بود که به سراغ دانشجویان آمده بود، نه سفارت یا کنسولگری ایران در بمبئی. فرانسه و انگلیسی را بهتر از فارسی می‌دانست اما تحصیل در دانشگاه نیویورک را رها کرده و به دنبال آرامشی گم‌شده پس از ترک اعتیادی شدید. می‌گفت پدرش سفیر ایران در مسکو هم بوده…

در تهران نیز یکی دو بار تلفن کرد و دعوت به شام و ناهار که باعث گردآمدن دانشجویان بازگشته از هند شد. مادرش خانه‌ای بزرگ در زعفرانیه داشت با خدم و حشم، و ناپدری‌اش یک خانه دوبلکس نقلی و ساده در فرح جنوبی (سهروردی فعلی) نزدیک کلانتری (اکنون اجرائیات است) و اشرف هم به آنجا رفت‌وآمد داشت. با این حال دوستم وقتی در ایران بود در هتل شرایتون، که اکنون هما شده، اقامت داشت!»

* دو: دو سه نفر هم از مطلب صفحه ورزشی روز یکشنبه انتقاد داشتند که در مورد استقلال یکطرفه به قاضی رفته‌اید. خب مشکل اینجاست که مسئول صفحه ورزشی ما به شدت استقلالی است و آن مطلب با ترکیبی از تعقل و عشق و تعصب و خشم نوشته شده بود که خب فکر کنم دُز خشمش کمی بیشتر از حد نرمال بوده است.

* سه: دیروز مادرم واکسن زد. سینوفارم و نوبت بعدی‌اش را هم ۲۷ خرداد اعلام کرده‌اند. دوست دیگری که ایران‌مال رفته بود، روایت می‌کرد هشت و نیم صبح آنجا بودیم و به ما نوبت ۱۶۵۳ داده شد. اما سرعت واکسیناسیون خوب بود و به‌رغم جمعیت زیاد ساعت یک و نیم یعنی بعد از ۵ ساعت توانستیم واکسن بزنیم. سینوفارم. خواستم بگویم واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است. این بهترین خبر این روزهاست.

کدخبر: ۳۹۰۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر