کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۲۵۸
تاریخ خبر:

چینی بدفروش بی‌خیال حضور در بازار نمی‌شود

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| در سبد محصولات مدیران خودرو، ام‌وی‌ام X55 هیچگاه نتوانست به فروش بالای X22 و X33 اس دست پیدا کند و خریداران همیشه گزینه‌هایی بهتر نسبت به این کراس‌اوور ۸۵۰ میلیونی پیدا می‌کردند؛ از پژو ۲۰۰۸ گرفته تا سانگ‌یانگ تیوولی. با توجه به تجربه شکست‌خورده X55 از زمان ورودش در سال ۹۸ تا به الان بعید به نظر می‌رسید که این خودرو کماکان روی خط مونتاژ مدیران خودرو باقی بماند‌ اما اکنون تصاویری از فیس‌لیفت ۲۰۲۰ این خودرو در تهران مشاهده شده و گویا قرار است ‌ به همراه چری تیگو ۸ و چری آریزو ۵ پرو شاهد X55 فیس‌لیفت (که در چین با نام چری ۵X شناخته می‌شود) در بین محصولات جدید مدیران خودرو باشیم.

از نظر ظاهری بارزترین تغییرات را می‌توان در جلوی خودرو مشاهده کرد؛ جایی که جلوپنجره لانه زنبوری X55 قدیمی با نمونه بزرگ که قطعات کرومی روی آن قرار گرفته‌اند، تعویض شده و گرافیک چراغ‌ها نیز تغییر پیدا کرده‌اند. همچنین رینگ‌های جدیدی برای X55 در نظر گرفته شده که ظاهری اسپرت‌تر به آن بخشیده‌اند. در نمای عقب به جز جایگزینی لوگوی چری با عبارت آن تغییری نمی‌توان یافت. در کل این تغییرات چندان مثبت ارزیابی نمی‌شوند و در واقع با همان X55 قدیمی مواجهیم که طراحی‌اش در قیاس با کراس‌اوورهای روز چینی بسیار قدیمی و کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

اما هر چقدر ‌ چری در تغییرات بیرونی دست به عصا حرکت کرده، در تغییر کابین با دست باز عمل کرده و به خصوص نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی مدرنی در بالای داشبورد برای X55 در نظر گرفته است. به جز فرمان دی‌کات و قطعات پیانویی‌ در میانه کنسول، دیگر تغییر کابین به پنل ۷٫۵ اینچی دیجیتال کیلومترشمار برمی‌گردد که البته در قیاس با خودروهای همرده چندان ویژگی‌ حیرت‌انگیزی به شمار نمی‌رود. همچنین تریم کابین به شدت ساده و بدون آلایش است و خودروهای داخلی را به ذهن متبادر می‌کند.

اگر انتظار تغییر در پیشرانه را دارید، متاسفانه باید آب پاکی را به دستان شما بریزیم چون باید با همان موتور ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۵۶ اسب بخاری قبلی که ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، سر کنید. چری برای این پیشرانه دو نوع گیربکس CVT، ۹ سرعته مصنوعی یا شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک در نظر گرفته ‌ که اگر مدیران خودرو می‌خواهد X55 فیس‌لیفت تبدیل به خودرویی موفق در بازار شود، بهتر است آن را با نوع دومی به ایران بیاورد.

با توجه به قیمت ۱۴ هزار دلاری چری ۵X فیس‌لیفت در تیپ فول احتمال آنکه ام‌وی‌ام X55 جدید با قیمتی زیر یک میلیارد تومان وارد بازار شود، بعید به نظر می‌رسد. در این صورت X55 باید بارقبای سرسختی وارد مبارزه شود؛ از دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور و SWM G01F سیف خودرو گرفته تا کی‌ام‌سی K7 کرمان‌موتور و حتی چری تیگو ۷ جدید مدیران خودرو. با توجه به آنکه هر کدام از این رقبا از ویژگی‌های برتری نسبت به X55 برخوردارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که سریال ناکامی‌های آن ادامه‌دار باشد و خریداران کماکان دیگر گزینه‌ها را انتخاب کنند.

کدخبر: ۴۰۶۲۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر