کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۳۵۷
تاریخ خبر:

چگونه در خانه‌ بمانیم و خرید کنیم؟

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | معرفی فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های ارائه خدمات در محل برای روزهای قرنطینه خانگی. همه توصیه می‌کنند این روزها در خانه بمانید. در چنین شرایطی فروشگاه‌های آنلاین بیشتر از قبل به کمکمان خواهند آمد. آنها هر چیزی را که لازم داشته باشیم، به خانه‌مان می‌آورند. حتی اگر بخواهید ماشینتان را تعمیر کنید یا لباس‌هایتان را به خشکشویی بسپارید.

در این گزارش سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که خدماتشان را به‌صورت غیر حضوری ارائه می‌کنند، معرفی کرده‌ایم. در صدر آنها فروشگاه‌های آنلاین محصولات غذایی است که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به کارمان می‌آیند. فروشگاه‌های پوشاک، کتاب، محصولات داروخانه‌ای، سایت‌های ارائه خدمات خودرو، تعمیر لوازم منزل، خشکشویی آنلاین، پیک موتوری و سامانه‌های استعلام و خرید اینترنتی بیمه، از جمله سایت‌هایی هستند که خروج از خانه را بی‌معنی کرده‌اند.

*** فروشگاه‌های آنلاین محصولات غذایی و سوپرمارکتی
برنج، روغن، غذاهای آماده یا هر محصول خوراکی که قبلا از سوپرمارکت یا فروشگاه‌ها می‌خریدید را به فروشگاه‎های آنلاین بسپارید. حتی اگر یک بسته پفک برای فرزندتان باشد که این‌روزها حسابی حوصله‌اش در خانه سر رفته است. این فروشگاه‌های آنلاین، بعضا امکان خرید محصولات پروتئینی مثل گوشت و مرغ یا میوه را هم برایتان فراهم می‌کنند. نقطه قوت آنها تنوع محصولاتشان است و می‌توانند حتی در شرایط عادی جایگزین مناسبی برای مراجعه حضوری به فروشگاه و سوپرمارکت باشند.

* دیجی‌کالا به نشانی Digikala.com برای خرید انواع کالا‌ها
* تزول به نشانی tezolmarket.com برای خرید از سوپرمارکت‌های تهران
* اکالا به نشانی okala.com برای خرید از فروشگاه افق کوروش
* بیار به نشانی ibiar.com برای خرید انواع محصولات سوپرمارکتی
* اسنپ‌مارکت به نشانی snapp.market برای خرید از نزدیک‌ترین سوپرمارکت
* شهروند به نشانی shahrvand.ir برای خرید از فروشگاه شهروند
* به‌روزرسان به نشانی beroozresaan.com برای خرید محصولات پروتئینی بسته‌بندی‌شده
* گوشت‌آلو به نشانی gooshtaloo.ir برای خرید محصولات پروتئینی تازه
* ماهی دریا به نشانی mahidarya.com برای خرید ماهی تازه
*میوه‌پلاس به نشانی miveplus.com برای خرید میوه و محصولات کشاورزی
* هفت‌میوه به نشانی ۷mive.com برای خرید میوه و فرنگیجات
* تواضع به نشانی tavazostore.com برای خرید آجیل برند تواضع
* برادران حسینی به نشانیhosseinibrothers.ir برای خرید آجیل و خشکبار

*** فروشگاه‌های آنلاین پوشاک
بازارهای نوروزی دیگر رونق هرساله را ندارد و ناچاریم از فروشگاه‌های آنلاین پوشاک بخریم. اگر از آن دسته خریدارهایی هستید که تا یک لباس را پرو نکنید، نمی‌توانید درمورد خرید آن تصمیم بگیرید، جای نگرانی ندارد، فروشگاه‌های آنلاین پوشاک عمدتا قابلیت تعویض پوشاک خریداری‌شده را دارند.

* دیجی‌استایل به نشانی digistyle.com برای خرید انواع لباس‌های مردانه، زنانه و بچگانه
* مدیسه به‌نشانی modiseh.com برای خرید انواع لباس
* بانی‌مد به نشانی banimode.com برای خرید اینترنتی محصولات جین‌وست

*** فروشگاه‌های آنلاین کتاب
فروشگاه‌های کتاب تنها بخشی از سایت‌های خرید آنلاین حوزه کتاب را به خود اختصاص داده‌اند. این فروشگاه‌ها اغلب برای فروش کتاب‌های چاپ‌شده راه‌اندازی شده‌اند، اما در کنار آنها سایت‌هایی هم هستند که به کاربرانشان کتاب الکترونیک یا صوتی ارائه می‌کنند. مشتری اصلی این سایت‌ها کسانی هستند که مشکلی با مطالعه فایل‌های PDF ندارند. در طرف مقابل خیلی‌ها عادت به مطالعه کتاب الکترونیک ندارند و سراغ فروشگاه‌های کتاب چاپی می‌روند.

* شهر کتاب به نشانی shahreketabonline.com برای خرید کتاب چاپی
* کتابانه به نشانی ketabane.org برای خرید کتاب چاپی
* آدینه‌بوک به نشانی adinehbook.com برای خرید کتاب چاپی
* سی‌بوک به نشانی ۳۰book.com برای خرید کتاب چاپی
* یکتامهر به نشانی yektabook.com برای خرید کتاب چاپی
* فیدیبو به نشانی fidibo.com برای خرید کتاب الکترونیک و صوتی
* طاقچه به نشانی taaghche.com برای خرید کتاب الکترونیک و صوتی
* کتاب‌راه به نشانی ketabrah.ir برای خرید کتاب الکترونیک و صوتی

*** سایت‌های خرید محصولات بهداشتی و دارو
فروش اینترنتی دارو ممنوع است. داروخانه‌های آنلاین که بعضا اسمشان به گوشتان خورده است، عموما محصولات بهداشتی، آرایشی یا دیگر محصولاتی که بدون نسخه در داروخانه‌ها عرضه می‌شود را می‌فروشند. در این روزها که بهتر است در خانه بمانیم، می‌توانیم روی این فروشگاه‌ها حساب باز کنیم.

* داروخانه آنلاین به نشانی darookhaneonline.com
* شیدر به نشانی shiderstore.com
* داروکده به نشانی darukade.com
* مثبت سبز به نشانی mosbatesabz.com

*** سامانه‎های سفارش پیک آنلاین
اگر امانتی از کسی پیشتان مانده، لازم نیست خودتان را به زحمت بیندازید و آن را شخصا به مقصد مورد نظر ببرید، پیک‌ها این کار را برایتان انجام می‌دهند. آن هم نه پیک‌های تلفنی، بلکه پیک‌های آنلاین که سه‌سوته سر‌و‌کله‌شان جلوی در خانه پیدا می‌شود و آماده به خدمت هستند.

* الوپیک به نشانی alopeyk.com
* اسنپ‌باکس به نشانی snapp-box.com
* پیک بادپا به نشانی peikebadpa.ir
* پیک‌یاب به نشانی peykyab.com

*** سایت‌های خدمات خودرو
نه‌تنها در شرایط خاص این روزها، بلکه در زمان‌های دیگر هم می‌توان روی سایت‌های تخصصی خدمات خودرو حساب باز کرد. بعضی از آنها قطعات مورد نیازتان از باتری تا لنت ترمز را در خانه‌تان تحویل می‌دهند، بعضی برای تعمیر ماشین خودشان را به کمکتان می‌رسانند، بعضی برایتان بنزین می‌آورند تا دیگر نیازی به مراجعه به پمپ بنزین نداشته باشید و بعضی دیگر می‌آیند و ماشینتان را مثل دسته گل تحویلتان می‌دهند.

* پلاک به نشانی pelak.com برای خدمات تعمیر خودرو، کارواش و بنزین در محل
* پیدو به نشانی pidonet.com برای سفارش بنزین در محل
* آچارباز به نشانی a4baz.com برای خدمات مکانیک سیار
* هیدیکا به نشانی hidikala.com برای خرید قطعات و لوازم یدکی
* الوباتری به نشانی alobatri.com برای خرید باتری ماشین
* توربویدک به نشانی turboyadak.com برای خرید قطعات و لوازم یدکی
* هاب‌کار به نشانی hubcar.ir برای کارواش در محل

*** سامانه‌های خشکشویی اینترنتی
لباس، پتو، پرده یا هر چیزی را که دم عید نیاز به شستن آنها دارید و نمی‌توانید روی ماشین لباسشویی خانه‌تان حساب باز کنید، به خشکشویی‌های آنلاین بسپارید. آنها به در خانه شما می‌آیند، لباس یا پرده مورد نظرتان را تحویل می‌گیرند و بعد از شست‌وشو، سالم و سلامت به شما برمی‌گردانند. باید توجه داشته باشید که به هر اپلیکیشنی‌ که خود را خشکشویی آنلاین معرفی می‌کند، اعتماد نکنید. اغلب این خشکشویی‌ها صرفا در تهران فعالیت می‌کنند.

* پاکلین به نشانی paklean.com
* زودشور به نشانی zoodshoor.com
* دیجی‌واش به نشانی digiwash.ir
* واش‌لین به نشانی washlin.com

*** سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات منزل
اگر از سر بدشانسی، درست در همین روزها که باید در خانه بمانید، یکی از لوازم منزلتان با مشکل مواجه شد و نیاز به تعمیرکار داشتید، نگران نباشید. تعمیرکارها هم لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی و تلویزیون را برایتان تعمیر می‌کنند و هم خدمات ساختمانی مثل لوله‌کشی و … ارائه می‌کنند. بعضی از این سایت‌ها خدمات نظافت منزل هم دارند.

* آچاره به نشانی achareh.ir
* خدمت از ما به نشانی khedmatazma.com
* سنجاق به نشانی sanjagh.pro
* هوم سرویز به نشانی homeservize.com

*** سامانه‌های خرید آنلاین بیمه
سامانه‌های خرید آنلاین بیمه انواع بیمه‌نامه‌ها را برای کاربرانشان معرفی و امکان استعلام و مقایسه قیمت‌ها را فراهم کرده‌اند. از جمله انواع بیمه‌نامه که در سایت‌های خرید اینترنتی بیمه ارائه می‌شود، می‌توان به بیمه شخص ثالث خودرو و موتورسیکلت، عمر، آتش‌سوزی، مسافرتی، درمان تکمیلی و… اشاره کرد. همچنین بعضی از این سایت‌ها امکان ارائه مشاوره برای خرید سایر بیمه‌نامه‌ها را هم برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند. باید توجه داشته باشید که شرکت‌های بیمه سایت‌های اختصاصی برای مشاوره بیمه راه‌اندازی کرده‌اند، اما در این سایت‌ها امکان مقایسه قیمت بیمه‌های مختلف عموما وجود ندارد.

* بیمه‌بازار به نشانی bimebazar.com
* بیمیتو به نشانی bimito.com
* ازکی به نشانی azki.com
* بیمه دات‌کام به نشانی bimeh.com

*** تجربه کاربری استفاده از فروشگاه‌های آنلاین
کاربران فضای مجازی هرکدام تجربه خودشان را در خرید از فروشگاه‌های آنلاین برای دوستانشان به اشتراک می‌گذارند. ما هم آن‌ها را برای شما جمع‌آوری و بازنشر کرده‌ایم.

* به جای شهر کتاب آنلاین که هم خیلی گرون‌‎تر از واقعیته و هم موجودیش اکثرا ناقصه، از ۳۰book.com سفارش دادم و بسیار هم راضی بودم. الان یک آفر ۲۵درصدی دارن، اگر می‌خواین سفارش بدین.

* ناظر بر تجربه خرید اینترنتی کتاب از شهرکتاب آنلاین و ۳۰بوک، ۳۰بوک کتاب‌ها رو با قیمت پایین‌تری می‌فروشه و تقریبا رو همه کتاب‌هاش درصدی تخفیف گذاشته. شهر کتاب آنلاین سفارش‌ها رو سه‌روز کاری بعد از ثبت سفارش می‌فرسته ولی ۳۰بوک فردای روزی که ثبت شه. هزینه ارسال هردو ۹هزار تومانه.

* از یه سوپرمارکت تو اسنپ‌فود خرید کردم، با سفارشم یه وایتکس هم فرستاد! خیلی باحال بود.
* اگر تا‌به‌حال تجربه خرید آنلاین سوپرمارکتی از اکلا نداشتید، با توجه به شرایط کرونا و همچنین کدهای تخفیف هات که شاید خرید رو براتون نصف قیمت هم دربیاره، پیشنهاد می‌کنم حداقل یک‌بار امتحانش کنید.

* من نمی‌دونم چرا میگن خرید اینترنتی کنید، از خونه بیرون نرید. همین الان سرچ کردم فروشگاه اینترنتی اتکا، اکالا، سوپرمارکت، دیجیکالا بعضی از ابتدایی‌ترین چیزارم نداشتن.

* اسنپ‌مارکت و اکالا! چرا هربار گوشت می‌خرم زنگ می‌زنید می‌گید موجودی ندارم؟ الان توی این قرنطینه من به گوشت نیاز دارم! یکی‌تون فراهم کنه برام.

* کاش دیجی‌استایل هم مثل دیجیکالا تغییر روش پرداخت داشت که الان تو این وضعیت کرونا، تا اومدن مامور پست، آنلاین پرداخت می‌کردم.
* بانی‌مد هر روز اس‌ام‌اس تخفیف و پروموشن میده، بابا هرچی پول داشتیم دادیم الکل و ماسک و ژل ضدعفونی خریدیم. وا بده!
* یک هفته است که برای تعویض یه جنس که دیرتر از وعده هم ارسال کردن، به مدیسه زنگ می‌زنم، ایمیل میدم، تو چتش مسیج می‌دم و هیچکدوم رو جواب نمیدن. خیلی خوبه که بخش پشتیبانی‌تون رو تعطیل کنید و تکلیف ما رو روشن که آخرین‌باری باشه سمت خرید از شما میایم.

* من از داروخانه آنلاین ضدعفونی‌کننده سفارش دادم، ایشالا بعد از کرونا می‌رسه!
* تجربه این چند‌روز به‌ من یکی نشون داد، داروخانه آنلاین یعنی هرچی می‌خواین نداریم!
* من از داروخانه آنلاین محصولی رو سفارش دادم بعد ۱۰روز امروز زنگ زدن که موجود نداریم، پولتونو واریز می‌کنیم.

کدخبر: ۳۱۴۳۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر