کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۸۹۷
تاریخ خبر:

چگونه بزدلی آلمان‌ها قلب ما را شکست

روزنامه هفت صبح | یک: چه آلمان بزدلی بود. چه ناتوان بودند. کاش کسری از آن هیجان و اشتیاق سوئیس و دانمارک و اتریش در وجود بازیکنان گران قیمت آلمانی بود. آنها جشنواره پاس به عقب راه انداخته بودند و با یک احتیاط مثلا دوراندیشانه تیم خودرا فلج کرده بودند. این آلمان خوب شد که حذف شد.

دو: سرنوشت اوکراین قابل مطالعه است. در گروهی متوسط و معمولی قرار داشتند. دو شکست قابل پیش بینی مقابل هلند و اتریش را تقبل کردند و یک پیروزی نزدیک مقابل مقدونیه و در گروهشان سوم شدند. بعد از هلند و اتریش و به عنوان آخرین سهمیه تیم‌های سوم به دور بعدی رفتند. این جا تقدیر به کمکشان آمد. سرگروه قاطع این گروه یعنی هلند به ملاقات چک رفت‌،‌ تیم دوم گروه یعنی اتریش با بداقبالی به ملاقات ایتالیا رفت و اوکراین خودش را آماده می‌کرد که با اسپانیا بازی کند.

اما اسپانیا به شکلی ناباورانه در گروهش دوم شد و سوئد به عنوان صدرنشین گروه به دیدار اوکراین آمد. آن هم با گلی که دقیقه ۹۲ وارد دروازه لهستان کرده بود خوش شانسی اوکراین مقابل سوئد هم ادامه یافت و دوبار توپ‌های سوئدی‌ها به تیر دروازه‌شان خورد و در وقت اضافه یک بازیکن سوئدی هم اخراج شد تا اوکراین با یک خوش اقبالی دیگر و با گل دقیقه ۱۲۱ به هشت تیم نهایی برسد. باورنکردنی است. فرانسه و آلمان و پرتغال و هلند حذف شده‌اند و اوکراین بدون هیچ کار مهمی در جمع هشت تیم نهایی است‌!

سه: در میان تیم‌های باقیمانده طرفدار شور و اشتیاق ایتالیا و اسپانیا هستم. دو تیم هجومی که ادا و اطوار بازی مالکانه را دور ریخته‌اند و هجومی و شجاع بازی می‌کنند. مثل کاری که سوئیس و اتریش انجام دادند. درود بر این چهار تیم بزرگ.

چهار: فهرست بخت برگشتگان پشیمان روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. دلیخت که اخراج بچگانه‌اش موجبات حذف هلند را فراهم کرد، ‌توماس مولر که فرصت طلایی برای مساوی کردن بازی با انگلیس را در موقعیت تک به تک به شکلی باورنکردنی از دست داد. امباپه که تمام نود دقیقه را مثبت و جذاب بازی کرد و در آخرین لحظه و در ضربه پنالتی کم آورد و حکم بر حذف فرانسه داد‌، پوگبا که توپ لو دادن بچگانه‌اش در بازی با سوئیس منجر به گل مساوی و رستگاری حریف شد، اونای سیمون دروازه‌بان اسپانیا که هنوز خشم طرفداران فوتبال این کشور را به خاطر گل احمقانه‌ای که دریافت کرد (در بازی با کرواسی )همراه خود دارد و….

پنج: دعوای خانواده ربیوت هم از اتفاقات جذاب بازی تراژیک فرانسه و سوئیس بود. ربیوت دقیقه ۹۰ و بعد از توپی که پوگبا لو داد همان وسط زمین به او معترض می‌شود و در جایگاه تماشاگران هم مادر ربیوت با خانواده امباپه درگیر شد و شیوه پنالتی زدن پسرشان را مورد تمسخر قرار داد. حالا انگار پسرشان چه نابغه‌ای است‌!

کدخبر: ۳۹۹۸۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر