کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۲۴۵
تاریخ خبر:

چگونه با غم جانکاه از دست دادن شغل کنار بیاییم؟

روزنامه هفت صبح، پوریا عطاریان | خانم ویرجینیا باکینگهام در مقاله‌ای در نشریه هاروارد بیزینس ریویو تجربیاتش در مواجهه با بیکار شدن را به اشتراک گذاشته است. او تقریبا ۲۰سال پیش یکی از مقامات ارشد فرودگاه لوگان در بوستون آمریکا بود و تصور می‌کرد که شغل باثباتی دارد. ‌همان فرودگاهی که تروریست‌های القاعده برای سوار شدن به هواپیما، سپس ربودن هواپیماها و کوباندن آن‌ها به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی از آن استفاده کرده بودند.

پس از این اتفاق، جهان خانم باکینگهام زیر و رو شد. از رسانه‌ها و مقامات سیاسی او را به سهل انگاری در تامین امنیت فرودگاه متهم می‌کردند و خانواده قربانیان هم از شخص او شکایت کردند. خانم باکینگهام مجبور به استعفا شد. با این حال، خانم باکینگهام پس از سپری کردن دورانی نه چندان خوشایند توانست راهش را به بازار کار باز بیابد و حالا به یکی از مدیران ارشد یکی از ۵۰۰شرکت بزرگ آمریکا تبدیل شده است. او می‌نویسد:«عقبگردهایی در زندگی کاری پیش می‌آیند که غلبه بر آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسند. با این حال می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد.» مهم این است که واقعیت‌هایی را که باید پذیرفت بپذیرید، به تغییرات تن بدهید و همچنین موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

* یک: به خودتان زمان بدهید
احتمالا چه از نظر مالی و چه از نظر روحی به شدت احساس خواهید کرد که باید هرچه زودتر شغل تازه‌ای بیابید. با این حال، به خصوص اگر شرایط مالی به شما اجازه می‌دهد، کمی استراحت کنید و همچنین به خودتان زمان بدهید تا آنچه روی داده را بهتر درک کنید. مهم‌ترین پرسشی که باید پاسخ آن را یافت این است که آیا قصد دارید شغل مشابهی را بیابید یا اینکه می‌خواهید مسیر شغلی خود را به طور کامل تغییر دهید؟‌ حالا که این رویداد پیش آمده، کمی به خودتان زمان بدهید تا بهتر خودتان را بشناسید و نسبت به آنچه روی داده تصویر بهتری به‌دست بیاورید.

* دو: به شغل مورد علاقه‌تان یک فرصت دیگر بدهید
شاید کاری که در شما ذوق و شوق می‌آفریند ربطی به شغلی که از دست داده‌اید نداشته باشد. در این صورت بهتر است از فرصتی که ناخواسته پیش آمده بهره ببرید و بکوشید همان کاری را انجام دهید که همیشه آرزویش را داشته‌اید. هیچ بعید نیست که بتوانید در شغل جدید به مراتب موفق‌تر شوید.

* سه: مقاوم باشید
از دست دادن شغل تجربه دردناکی است. اگر تصور می‌کنید که می‌توانید خیلی سریع بر احساس ناخوشایند ناشی از این تجربه غلبه کنید و آن را به فراموشی بسپارید، در اشتباهید. خاطره از دست دادن شغل و فشارهای بعد از آن را نمی‌توان در صندوقچه قرار داد و در صندوقچه را بست. این تجربه همیشه با شما خواهد بود. با این حال نباید اجازه بدهید که به عاملی برای درجا زدن شما تبدیل شود. چاره‌ای نیست جز اینکه با این تجربه کنار بیایید و بکوشید که از آن درس بگیرید.

کدخبر: ۳۲۵۲۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر